T3nettet og T3Klub Danmark forum

Off topic => Generelt => Emne startet af: FrankBinau efter 10. December 2010 kl: 16:11:37

Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 10. December 2010 kl: 16:11:37
Hej :-)

Jeg leder efter den tråd jeg mener at have set ang motor kode og ydelser.

Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 10. December 2010 kl: 17:40:35
Wasserboxer:
DF 1,9 L 44 kW (60 PS)
DG 1,9 L 57 kW (78 PS)
DH 1,9 L 63 kW (86 PS)
DJ 2,1 L 82 kW(112 PS)
EY 1,9 L 41 kW (56 PS)
GW 1,9 L 66 kW (90 PS)
MV 2,1 L 70 kW (95 PS)
SP 1,9 L 54 kW (74 PS)
SR 2,1 L 64 kW (87 PS)
SS 2,1 L 68 kW (93 PS)

Luftboxer:
CT 1,6 L 37 kW (50 PS)
CZ 1,6 L 34 kW (46 PS)

Luftboxer:
CU 2,0 L 51 kW (70 PS)
CV 2,0 L 51 kW (70 PS)

Diesel:
CS 1,6 L 37 kW (50 PS)
JX 1,6 L 51 kW (70 PS)
KY 1,7 L 42 kW (57 PS)

Det er hvad jeg har fundet ind til nu. Men der mangler jo en del diesel motor,e er der nogen der har de manglene koder i diesel.  Og kan jeg gå ud fra at PS svarer til HK ??
Nogen vil spørge hvorfor jeg sidder og rodder med det. Og det er fordi at jeg på et tidspunkt nok skal have en anden motor i og så vil jeg begynde at finde den rette(for mig) kan se på mine papier at den er født med en DG og nu kører med en JX som jo for mig er for lidt HK. Men vi ser. Vis der er nogen der har de sidste motorkoder til diesel. vil jeg meget gerne have dem. Forsat god weekend Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: biff efter 10. December 2010 kl: 17:52:03
Jeg tror du har mere end rigeligt af dieselkoder som T3'eren er født med KY er allerede en for mange. Men der findes jo ombygninger, så måske er det dem du leder efter?

Rasmus
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: TONY efter 10. December 2010 kl: 17:56:57
1,9 AEF    sugediesel fra bla. Polo og Skoda
1,9 AAZ   turbodiesel fra Golf og Passat
1,9 1Y      sugediesel fra bla. Golf

Det er vist de mest brugte til ombygninger.

Tony
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: Holger efter 10. December 2010 kl: 17:56:59
Prøv at google: vw-bus-motoren.xls

Mvh. Holger.
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: Holger efter 10. December 2010 kl: 18:00:05
Eller: autoshoppingcenter.com/vw-enginecode

Mvh. Holger.
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 10. December 2010 kl: 18:52:39
Citat fra: "biff"
Jeg tror du har mere end rigeligt af dieselkoder som T3'eren er født med KY er allerede en for mange. Men der findes jo ombygninger, så måske er det dem du leder efter?

Rasmus


Ja. Jeg skal jo først have fundet ud af om jeg skal kører benzin eller diesel. Det den skal kunne er jo at kører rundt i landet og hente gamle Ferguson,er på en trailer og de vejer imellem 900-1200kg og trækket(2000kg) er jo i orden med hensyn til det. Og selve Syncro,en er jo også perfekt til det med lad og rummet imellem fører og lad til forskellige dele. Men min motor er for lille, for i en del tilfælde skal jeg jo kører motorvej Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 10. December 2010 kl: 18:55:19
Citat fra: "TONY"
1,9 AEF    sugediesel fra bla. Polo og Skoda
1,9 AAZ   turbodiesel fra Golf og Passat
1,9 1Y      sugediesel fra bla. Golf

Det er vist de mest brugte til ombygninger.

Tony


Tak for svar TONY Hvad har de i KW eller PS de tre ??? Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 10. December 2010 kl: 19:04:05
Citat fra: "Holger"
Eller: autoshoppingcenter.com/vw-enginecode

Mvh. Holger.


Hej Holger

Tak for svar. Men det dur ikke rigtigt det link. Jeg får dette svar  Page Not Found
 
The page you tried to access does not exist on this server. This page may not exist due to the following reasons:

You are the owner of this web site and you have not uploaded (or incorrectly uploaded) your web site. For information on uploading your web site using FTP client software or web design software, click here for FTP Upload Information.

The URL that you have entered in your browser is incorrect. Please re-enter the URL and try again.

The Link that you clicked on incorrectly points to this page. Please contact the owner of this web site to inform them of this situation.

 
Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 10. December 2010 kl: 19:06:15
Citat fra: "Holger"
Prøv at google: vw-bus-motoren.xls

Mvh. Holger.


Denne var god nok (tak) og svarer til den jeg har skrevet. Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: TONY efter 10. December 2010 kl: 19:29:09
Citat fra: "FrankBinau"
Citat fra: "TONY"
1,9 AEF    sugediesel fra bla. Polo og Skoda
1,9 AAZ   turbodiesel fra Golf og Passat
1,9 1Y      sugediesel fra bla. Golf

Det er vist de mest brugte til ombygninger.

Tony


Tak for svar TONY Hvad har de i KW eller PS de tre ??? Mvh :-)


1Y og AEF ligger omkring 67-69 hk monteret med en JX pumpe, de har et godt jævnt træk helt fra bunden og kan ikke lide for mange omdrejninger.

AAZ ligger vist omkring 80+ hk monteret med pumpe og turbo fra JX, den skal helst have oliekøler,
med intercooler er der vel omkring 90 hk uden at pille for meget ved pumpen. Den kan presses til ca. 100 hk men så er den ikke langtidsholdbar.

Jeg har kun selv erfaringer med AEF motoren, og de er rigtig gode.  :D
Den har tålt omdrejninger som en JX i over et år, før den blev utæt i toppen, og den gør det stadig med utæt top.

Tony
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 10. December 2010 kl: 20:05:37
Citat fra: "TONY"
Citat fra: "FrankBinau"
Citat fra: "TONY"
1,9 AEF    sugediesel fra bla. Polo og Skoda
1,9 AAZ   turbodiesel fra Golf og Passat
1,9 1Y      sugediesel fra bla. Golf

Det er vist de mest brugte til ombygninger.

Tony


Tak for svar TONY Hvad har de i KW eller PS de tre ??? Mvh :-)


1Y og AEF ligger omkring 67-69 hk monteret med en JX pumpe, de har et godt jævnt træk helt fra bunden og kan ikke lide for mange omdrejninger.

AAZ ligger vist omkring 80+ hk monteret med pumpe og turbo fra JX, den skal helst have oliekøler,
med intercooler er der vel omkring 90 hk uden at pille for meget ved pumpen. Den kan presses til ca. 100 hk men så er den ikke langtidsholdbar.

JA jeg har jo Turbo/Oliekøler/Pumpe :-)

Jeg har kun selv erfaringer med AEF motoren, og de er rigtig gode.  :D
Den har tålt omdrejninger som en JX i over et år, før den blev utæt i toppen, og den gør det stadig med utæt top.

Tony


Tak for svar TONY . Ja så er jeg nede på at skal vælge mellem de fire jeg har skrevet op. Og dem skal jeg så ud at hører priser på. Og det bliver jo så i diesel 1,9 AAZ 90HK  Eller vis jeg vælger benzin, da ville det beste jo værer at få en DG 78HK i men jeg er ikke sikker på hvor meget det giver mere med 8HK en de 70HK JX har?? Og så er der jo MV og DJ,er. Jeg vil nu arbejde vidre på hvad det så bliver. Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: BlackChart efter 10. December 2010 kl: 20:46:01
Du har kigget i WiKi, ikke??

http://www.t3nettet.dk/index.php?module=wikula&tag=Diesel
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: WBX Manden efter 10. December 2010 kl: 21:27:21
Alternativ kunne du overveje en WBX hybrid f.eks. en DG med MV indsprøjtningssystem ?
Det burde gi' et meget fornuftigt forhold mellem effekt, holdbarhed, økonomi og driftsikkerhed
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: CarstenAS efter 10. December 2010 kl: 23:12:44
Jeg har kørt en del med tung trailer 2500 kg.

1,6 CS 50 hk er klart presset!
1,9 DG 78 syncro klare den men men er meget tørstig!

Hvis jeg stod over for at skifte motor og havde trailer kørsel i tankerne er jeg ikke itvivl om at jeg ville springe på en række benzin 2,0 motor!
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 11. December 2010 kl: 00:51:37
Citat fra: "BlackChart"
Du har kigget i WiKi, ikke??

http://www.t3nettet.dk/index.php?module=wikula&tag=Diesel


Tak nej men det har jeg nu Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: FrankBinau efter 11. December 2010 kl: 01:01:40
Til Carsten Og WBX Manden tak for svar. nu vil jeg gå lidt i tænkebox ang de 4 motorer og se hvad der er af de forskellige og finde ud af hvad for priser der er på dem. Samt om de kan skaffes. Jeg vil også se på brændstof forbruget. Og få tjækket op på min egen motor stand/evt salg/pris. Snakkes god weekend til jer. Mvh :-)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: verner efter 11. December 2010 kl: 03:24:02
jeg har flere gange kørt med trailer (500-600kg) + bil på 1200-1300kg uden problemmer efter vores camper(2WD) med standard 70 hk JX!
den klare nemt 80-90 km/t med autotrailer og hurtigere må du ik kører! det er hellere ik forsvarligt med tung trailer efter!

jeg tror mere du skal kigge på om din jx ikke er ved at slidt op!

ps.med det rigtige træk, kan din syncro synes til at trække 2500kg :) hvis den er med JX eller 112hk benzin motor :)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: 4X4 efter 13. December 2010 kl: 07:37:30
2500 kg på krogen er vist kun med et forhøjet akseltryk (noget med at der skal være et eller andet fast opbygget der giver ekstra kg på bagakslen)
Titel: Leder efter tråd :-)
Indlæg af: verner efter 13. December 2010 kl: 13:11:49
Citat fra: "4X4"
2500 kg på krogen er vist kun med et forhøjet akseltryk (noget med at der skal være et eller andet fast opbygget der giver ekstra kg på bagakslen)


eller som jeg læser det, sandsække, lejlighedsvis ;)