T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: BlackChart efter 04. August 2011 kl: 18:50:51
-
Er der en af jer med R4i erfaring der lige hurtigt kan sige hvad de forskellige tilslutninger er til??
-
så vidt jeg husker, den tykke er til noget kulfilter tankudluftningsnoget, den er blændet på en ADZ fra en Seat.
Der er pile på benzinstudsene i huset, sååå kik
-
Den tynde slange på det øverste billede, går til en termostat i indsugningen, og ud til luftfilterhuset, hvor den styrer varmlufttilførselen til indsugningsluften ved lave temperaturer.
Hilsen Fynboen
-
Hvor stjæler jeg så vacuum til bremsekraft forstærkeren?
Er det bare den tykke der skal bruges, og så blænde den tynde af?
-
@Fynboen: Er din ABS eller ADZ?
-
Motoren er AAM, og det elektriske er ADZ. Billed 100 3397 mener jeg viser vacumslangen til bremseforstærkjeren(slange med spændebåndet)
Hilsen Fynboen
-
Er der et af billederne herover der viser hvor man tilslutter vakuum slangen til bremse anlægget, eller er der en af jer der kan forklare/vise hvor det skal tilsluttes?
Har stået og stirret mig blind på øverste del af motoren, men kan simpelthen ikke se nogen steder hvor man kan sætte den slange til...
-
Din email?
-
Noget af setup
-
Den gjorde mig ikke klogere, kan stadig ikke se hvor den skal sidde...
Mail er simpel ;) morten@trab.dk
-
Hmmm, sidder der et sug på siden af manifolden?
-
Kig på billede 100_3397.JPG. På siden af manifolden sidder to studser. Den med det rustne fjederspændebånd er vandcirkulation til opvarmning af manifolden. Den anden, hvor der sidder to spændebånd på den lille stykke gummislange, er til bremsevacuum. Husk en kontraventil - den sidder sikkert på donorbilen.
De to små studser på siden af spjældhuset har jeg deleted. Taget dem ud, skåret en gevind, sat et lille gevindstykke i med locktite - slut finale - aldrig mere bøvl med falsk luft, og jeg skal alligevel ikke have aktiv kulfilter og temperaturreguleret indsugninig. KISS!
-
Hold da kæft, og jeg som var HELT overbevist om at det var en del af vandcirkulationen, den slange :D Tak Jarl :)
-
Noget af setup
Det er da en flink onkel du har der :wink:
-
Åhr, Jarl slog mig på målstregen medens jeg ledte i hans tråd efter hint ;-)
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=10871&postdays=0&postorder=asc&start=341
-
Dælme godt med videns deling ;) Tror jeg er ved at have styr på det hele nu...
Har vist kun 3 eller 4 ledninger i stikket fra motoren som jeg ikke helt kan finde ud af hvad er til...
Alle ledninger mellem ECU og motor er loddet og har fundet ledningerne til olietryk og vandtemp til instrumentpanelet...
Mangler bare lige at lave nye forbindelser til et par relæer og så få sat et par sikringer ind de rigtige steder...
-
Husk en kontraventil - den sidder sikkert på donorbilen.
Har ikke bilen, men har siddet og kigget lidt billeder og som jeg ser det er den ventil en integreret del af et plasticrør, findes der mon et res.nummer på den så jeg kan få fat i noget jeg kan bruge!?
De to små studser på siden af spjældhuset har jeg deleted. Taget dem ud, skåret en gevind, sat et lille gevindstykke i med locktite - slut finale - aldrig mere bøvl med falsk luft, og jeg skal alligevel ikke have aktiv kulfilter og temperaturreguleret indsugninig. KISS!
Dvs. fjernet dem helt nede hvor både den tynde og den tykke sidder på? Hvad med studserne oppe på plasthuset?
-
Samme vej med ventilen i hatten - yt.
Enhver lufttæt kontraventil dur, men de sidder i tusindtal på alle benz.biler ml manifold og bremsekraftforstærker.
-
Hintze, min onkel er rejselysten ;)