T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: lastbilskl efter 15. September 2011 kl: 21:50:49
-
Købt min doka 1,9 bezin, har vist cirka 70 hk, lørdag den 10/9-2011.
Motoren har kun gået 54.000 km siden ombytter.
Bilen har kørt 154.000 km, så en masse goe km tilbage i den.
Bilens første indregistrering er 1988.
Bilen blev faktisk købt som vinterbil, men er allerede blevt helt vild med den, har haft en bus for cirka 4 år siden, husker nu hvor glad jeg var for den bil :mrgreen:
Det er et kørende prosjekt.
Den ska slibes lidt på, da malerarbejdet ikke er ret godt.
Den ska ha lavet de småpletter med rust den har.
Ska ha monteret en masse lys, lysbro, lysskilt, blink, osv.
-
HEY
Velkommen til..
Fedt med endnu en dejlig DOKA..
Billeder?
-
Min Doka
-
Hej , tillykke med den , en doka er en utrolig praktisk bil , alt det grove på ladet , og det fine feks. værktøj i tørvejr , det er genialt , hvis det er en DG motor har den 78 hk og 150 nm. / 2600 omdr. , den passer fint til bilen , husk rød kølervædske .
hilsen poul
-
Det en virkelig fin bil, og kører perfekt.
Er der nogen der ved hvor man ka købe nye låse til sideskabe, og bagdør.., eller er der nogen der ligge inde med dette.??
Nogen der ved hvor man køber plade-dele til T3.??? Har kun rodet med T2...
-
Hej , tillykke med den , en doka er en utrolig praktisk bil , alt det grove på ladet , og det fine feks. værktøj i tørvejr , det er genialt , hvis det er en DG motor har den 78 hk og 150 nm. / 2600 omdr. , den passer fint til bilen , husk rød kølervædske .
hilsen poul
Mange tak for rådet med kølervæsken Poul, vil jeg helt sikker følge :)
-
FIn bil, velkommen i doka-klubben
-
FIn bil, velkommen i doka-klubben
mange tak...
-
Laubgrüne doka liebe...... Velkommen i klubben:)
-
Velkommen i t3 klubben.
Jeg glædes ved din begejstring og får du brug for assistance, feks fritrækning skal du bare råbe på en Syncro. Så kommer vi ;-)
Venligst Dennis og "Volkejeep`n"
-
Det en virkelig fin bil, og kører perfekt.
Er der nogen der ved hvor man ka købe nye låse til sideskabe, og bagdør.., eller er der nogen der ligge inde med dette.??
Nogen der ved hvor man køber plade-dele til T3.??? Har kun rodet med T2...
Pladedele kan evt. købes her...http://www.randersautodele.dk/reservedele/pladedele-lygter-vw-Transporter-Chassis-(T3)/Pladedele-lygter-bundkar-vw-Transporter-Chassis-(T3)-05.79-12.92-pladedele-online.html
-
Så fik jeg 2 styk 12-volt rotor-blink hjem..
Købt igennem: primusdanmark.dk ...
Pris pr styk er 100,-
De er til montering i cigerettænder, men det ska laves om så de monteres med konstant strøm, og med kontakt for tænd/sluk.
-
Et lille youtube klip af det nye rotor-blink.
http://www.youtube.com/watch?v=AXBrLJyf3Og&feature=plcp&context=C30ee902UDOEgsToPDskJvAII8v_g5JjeQdoGGPL9J
-
Sød lille bil, hvis det ikke var så urimelig dyrt et få den på hvide plader kunne vi sagtens finde på at bytte Passaten til sådan en ! :)
Mvh. KH.
-
Sød lille bil, hvis det ikke var så urimelig dyrt et få den på hvide plader kunne vi sagtens finde på at bytte Passaten til sådan en ! :)
Mvh. KH.
Ellers tak, er mega glad for den bil.. Den passer perfekt til mit liv :-)
-
:D Det var nu heller ikke din bil jeg tænkte på at bytte mig til !
Mvh. KH.
-
Fik monteret lidt lyd i bilen.
1 højtaler monteret i hver fordør, og 2 Rockford højtalere monteret bag i.
-
20-5-12 fik monteret mit anlæg i bilen, med flip-skærm
-
Fik monteret lidt arbejdslys/ baklys.
-
Fik brændt mit instrumentbord af.
Købte et brugt af Mølle, tak for handlen..
-
23/5-12 mit oliefilter begyndte pludselig at dryppe, fandt ud af at der var rustet hul i det.
Købte et nyt hos Gør Det Selv i sydhavnen.
24/5-12 fik skiftet det ud, tog cirka 30 min.
-
Hvad dælen. Jeg holdt ved siden af dig uden for netto i dag - ladet var fyldt med paller... Viste ikke det var en bil herinde fra ;o)
-
Jo Jo, bor oven på netto.. Dejlig fredeligt sted at holde, sker aldrig noget med den..
Hvad dælen. Jeg holdt ved siden af dig uden for netto i dag - ladet var fyldt med paller... Viste ikke det var en bil herinde fra ;o)
-
23/5-12 mit oliefilter begyndte pludselig at dryppe, fandt ud af at der var rustet hul i det.
Købte et nyt hos Gør Det Selv i sydhavnen.
24/5-12 fik skiftet det ud, tog cirka 30 min.
Tror ski ikke det kan lade sig gøre selv her på vestkysten hvor der er meget salt i luften
skifter det jo også ved 5 - 8000 km så bruger jo nok 5-6 styk pr år
Hilsen Lone & Villy
-
23/5-12 mit oliefilter begyndte pludselig at dryppe, fandt ud af at der var rustet hul i det.
Købte et nyt hos Gør Det Selv i sydhavnen.
24/5-12 fik skiftet det ud, tog cirka 30 min.
Tror ski ikke det kan lade sig gøre selv her på vestkysten hvor der er meget salt i luften
skifter det jo også ved 5 - 8000 km så bruger jo nok 5-6 styk pr år
Hilsen Lone & Villy
Nej min kammerat der har været mekaniker i cirka 16 år siger også at han aldig har hørt det før, men da han så det sagde han det er ret vildt..
-
der findes mange billige oliefiltere på markedet, de har ikke den samme gode lak som et MAN eller lign.
-
Lidt Update om hva jeg render og laver på min T3 Doka.
Fik skiftet pærene til gule, og fik monteret Carat-front.
-
Den 4-9-2012 blev det besluttet at jeg ville ha en r4 motor fra en golf 3 i.
Den 10-8-2012 havde jeg købt en VW Golf 3 1,8 fra 92, det blev nu besluttet at motoren skulle i min T3.
Den 10-9-12 fik jeg fat i en diesel bus fra "87, med ødelagt motor fra en meget flink mand Peter., så herefter blev motor og gearkasse pillet ud, som sku bruges til min r4 konvertering.
-
Motoren fra den bus var en 1,6 TD, med en 5-trins gearkasse.
-
Den 16-9-2012 Gik turen til Jylland på ferie, og en tur forbi Andreas som sammensatte min 1,6 TD motor, med min 1,8 golf motor til en motor.
-
den sammensatte motor.
-
Den 30-9-12 begyndte vi at pille min 1,9 DG motor ud
-
7-10-12 Diesel motorophæng slebet, malet og påsat.
-
7-10-12 Den sammen satte motor blev monteret
-
Den 15-11-12 blev der købt en Opel Vectra A 2,0 benzinpumpe hos en hugger i Frederiksværk.
-
Monteret
-
15-11-12 min kammerat lavede forrør til motoren
-
25-11-12 monteret tændspole
-
Speedertrækket måtte hjemmelaves, efter bedste kunnen, men det virker.
Har brugt det originale fra min egen, plus lidt fra en anden t3.
-
Link til den første opstart af den ny isatte motor
http://www.youtube.com/watch?v=_MRLDKfDllU&feature=youtu.be
Motoren opstartet, lyd uden komplet udstødning
http://www.youtube.com/watch?v=Xfo4a6cGuVk&feature=youtu.be
-
Fik købt denne fin øjenskygge hos det tyske firma rhoen-bull.de
Prisen var 63€ = 469,66 kr dog plus 65 kr porto
Ka kun anbefale at handle der, 5 dage efter at pengene var overført modtog jeg varen.
Og modtog dog 10 dage senere en mail om jeg var tilfreds med servicen og leveringen.
-
Fik købt denne fine øjenskygge hos det tyske firma rhoen-bull.de
Prisen var 63€ = 469,66 kr dog plus 65 kr porto
Ka kun anbefale at handle der, 5 dage efter at pengene var overført modtog jeg varen.
Og modtog dog 10 dage senere en mail om jeg var tilfreds med servicen og leveringen.
-
Købte 4 stk skærmkanter af Verner.
Så må vi se hvornår de kommer på bilen.
-
12-01-13 Udstødningen lavet færdig, af en gammel diesel potte der blev svejset på.
Motoren startet, ved fuld gas går den ud, mistænker motorstyring da den ikke var frakoblet ved svejsning.
13-01-13 Ingen start på motor, tændrør renset senere skiftet.
Lånt styreboks af Max, ingen forskel.
20-01-12 Benzintryks-regulator fjernet. Nu ka motoren slå små prutter nå man prøver at starte den.
23-01-13 Tændspole + tændrørskabler skiftet, ingen virkning.
Vi begynder at mistænker monopoint for at være problemet.
27-01-12 Monopoint pillet af.
Pndsvinet under monopoint er fyldt med en blanding af benzin og olie.
Det bliver beslutet at der ska findes en anden motor.
27-01-12 Motoren fra en kammerats golf har jeg fået lov at købe.
-
03-02-13 Motoren på min kammerats Golf 3 blev pillet ud.
Derefter har det stået lidt stille, da det er lidt småkoldt at skrue når man ingen varme har på værkstedet.
Men inden for en 14 dage vil vi starte op igen.
-
Den 20/4 blev den gamle motor pillet ud, og splittet ad for de dele der ska bruges fra den gamle motor til at sætte på den nye motor, så den ka monteres i min Doka.
Tog vel en cirak 4-6 timer at pille ud, afmontere dele, skille nye motor ad og montere delen igen, og så lægge motoren i igen.
Den 21/4 blev de sidste småting monteret.
Så kom det spændende at starte motoren op...., kører på starteren ellers sker der intet.!!!
Med lidt dieselstart slog den lidt skider, men ingen start.!!
Så måtte vi jo søge lidt fejlfinding, fandt ud af at på den "nye" motor var der startspærre, så den blev monteret med hjælp fra en kammerat der er golf 2 og 3 ekspert.
Nu gad den stadig ikke...
Har en grim fornemmelse af at det er enten ledningsnet eller monopoint der giver problemer, eller en kombination.
Er pisse træt af at montere motorer der virker perfekt i min doka, og når de er monteret virker de bare ikke.!!!
Sku de værste penge jeg har brugt på ikke en skid.....
-
Men nok med monopoint fra nu af..., ska jeg ikke tilbage til.
Et nyt motor prosjekt er indkøbt den 28/4 , af Poul.
Glæder mig sku til at begynde på den motor.
-
Den kan jeg da godt fortsætte Stephan..
Jeg skal have lavet rigtigt meget arbejde, meget arbejde. Har lige talt med Niels Erik fra Sydfyns Autocamper.
Jeg skal betale 25 af de lange oveni de 35 lange for en nysynet bil.
Blot for at den er trafiksikker, og ja det har jeg sagt ok til. Det nemmeste ville være at sige: "skrot lortet, ikke flere gode penge efter dårlige"
Der lavede jeg vist en rigtig dårlig handel, med Den Blå Dame.
Jeg er ikke vred, men nok meget skuffet.
Det jeg har lært er, at man skal have en mand med, der har forstand på "tingene".
mvh
Aakerman
-
Det lyder som en slem omgang.
Monopoint er nogen gange noget af det nemmeste at fejlsøge - hvis du vender tilbage tildet så giver jeg gerne tips.
Hvad er det nye projekt?
Og - hvad er det for en motor du nu har tilovers?
-
Den kan jeg da godt fortsætte Stephan..
Jeg skal have lavet rigtigt meget arbejde, meget arbejde. Har lige talt med Niels Erik fra Sydfyns Autocamper.
Jeg skal betale 25 af de lange oveni de 35 lange for en nysynet bil.
Blot for at den er trafiksikker.
Der lavede jeg vist en rigtig dårlig handel, med Den Blå Dame.
Jeg er ikke vred, men nok lidt skuffet.
mvh
Aakerman
hold da helt ferie, det er godt nok en del du er blevet taget ved røven for at sige det mildt...
ville nok ikke tag det så roligt hvis det var mig..., ville nok ty til lidt yderligheder (så har jeg ikke sagt for meget).
-
Ledningsnettet skal jo passe til den indsprøjtningscomputer og den monopoint det er bygget til!
Der er forskel på hvilken bil, årgang, og hvilken motor boksen kommer fra,en ECU til en ADZ fra en Golf og en Passat fra samme årgang passer ikke sammen, der er en enkelt funktion på et ben der har anden funktion, så du kan ikke bare hovedløst bytte rundt på boksene, du risikerer at futte boksen af! ADZ og ABS har heller ikke samme antal ben på momopointen, den ene har seks ben på det ene stik hvor den anden har fire. Lambdasonderne har på de første årgange to ledninger, på de senere har de fire..... Tag boks og monopoint fra den motor du lagde i fra starten, og se om det ikke fungerer..
Pøjpøj ;-)
-
Det lyder som en slem omgang.
Monopoint er nogen gange noget af det nemmeste at fejlsøge - hvis du vender tilbage tildet så giver jeg gerne tips.
Hvad er det nye projekt?
Og - hvad er det for en motor du nu har tilovers?
Der er ingen komplet ombygget motor tilbage.
Der er kun en splittet blok tilbage, men den har "kun" kørt 170.000 , er selvfølgelig monopoint og styreboks på.
Det nye prosjekt må vente med at blive offenligjort til det virker :)
-
Hvad er det for en blok - og hvor splittet er den?
-
Jo Stephan, jeg blev vel taget "i røven" på et eller andet niveau.
Men jeg er så gammel, at jeg vælger at sige, at så håber jeg, at han sover godt med det.
Men det kan måske være en lære for andre, at fordi vi er på internet og klub med hinanden, betyder ikke nødvendigvis,
at vi er helt "hvide" over for hinanden.
Jeg kan godt se at vedkommende købte den ind for 27,500 og han skød den af til mig for 35.000. I min naivitet havde jeg forventet, at mellemrummet havde dækket investeringer i bilen, det plejer det jo at gøre.
Nu bliver der en god bil ud af det, og den foretager vi så vores camping "eksperiment" i, og når vi har gjort det, så ryger den til salg, for det jeg har investeret i genopretning. De 35 "lange" er nemlig lige i toilet tønden.
Så fik jeg lært det.
Jeg er sur, vred
Bent
-
Ledningsnettet skal jo passe til den indsprøjtningscomputer og den monopoint det er bygget til!
Der er forskel på hvilken bil, årgang, og hvilken motor boksen kommer fra,en ECU til en ADZ fra en Golf og en Passat fra samme årgang passer ikke sammen, der er en enkelt funktion på et ben der har anden funktion, så du kan ikke bare hovedløst bytte rundt på boksene, du risikerer at futte boksen af! ADZ og ABS har heller ikke samme antal ben på momopointen, den ene har seks ben på det ene stik hvor den anden har fire. Lambdasonderne har på de første årgange to ledninger, på de senere har de fire..... Tag boks og monopoint fra den motor du lagde i fra starten, og se om det ikke fungerer..
Pøjpøj ;-)
Tak for input, men stopper R4 konvertering med monopoint for altid, mens jeg stadig har lysten til min doka..., og har også snart hørt for meget dårligt om monopoint.!!
Men med tiden ska der nok komme en motor i der ikke er bygget til t3 i min doka.
Og så blir alt fra ledningsnet til alt andet lavet af mig selv., alt ka jo læres med tid og nok undersøgelse.
-
Hvad er det for en blok - og hvor splittet er den?
Sender dig PB om 5 min.
-
Jo Stephan, jeg blev vel taget "i røven" på et eller andet niveau.
Men jeg er så gammel, at jeg vælger at sige, at så håber jeg, at han sover godt med det.
Men det kan måske være en lære for andre, at fordi vi er på internet og klub med hinanden, betyder ikke nødvendigvis,
at vi er helt "hvide" over for hinanden.
Jeg kan godt se at vedkommende købte den ind for 27,500 og han skød den af til mig for 35.000. I min naivitet havde jeg forventet, at mellemrummet havde dækket investeringer i bilen, det plejer det jo at gøre.
Nu bliver der en god bil ud af det, og den foretager vi så vores camping "eksperiment" i, og når vi har gjort det, så ryger den til salg, for det jeg har investeret i genopretning. De 35 "lange" er nemlig lige i toilet tønden.
Så fik jeg lært det.
Jeg er sur, vred
Bent
Jeg ka sku sagtens forstå dig at du siger at du blevet for gammel til at gide at gøre noget ved det..., det virkelig bare sur røv..
Det er i min verden intet med at være naiv fra din side, vi tror bare på at der er godt i folk, det er der heldigvis flest af.
Ja man må jo forvente at folk ikke har samvittighed til at tage røven på folk., men der er folk der ingen pli har (eller hva man kalder det).
Ka jo kun tale for egne vegne, men har endu ikke mødt nogle her inde fra der har været nogle svindlere, men alle jeg har mødt/snakket med har været meget flinke.
-
ang. monopoint, nu har jeg kørt med det mine biler i 10år og det er virkeligt enkelt, men en banalitet kan gøre at det ikke duer!
ledningsnettene er gamle, det gør at ledningerne knækker nemt når man roder med dem!
mange gange er der en simpel fejl som manglende stel der gør at motoren ikke vil starte.
men det er jo ikke nemt at hjælpe dig videre, når du allerede har splittet den første motor ad, de motorer kan starte og køre selvom der er 0bars kompresion på 2 af cylindrene, så jeg ville gerne have guidet dig i den rigtige retning hvis du ikke havde splittet motoren i atomer...
-
Jeg mener at kan huske en del skriverier vedr. Jarls ombytning til R4.
Bl. a. om ledninger og deres rette placering.
Se om en af jer kan finde tråden, jeg kan ikke lige nu.
Fandt lige ud af at tråden hedder "I håb om tilgivelse" og findes i R4 konvertering
Spørgsmål : Hvorfor kan jeg ikke sætte tråden her som link ?
Mvh. KH.
-
ang. monopoint, nu har jeg kørt med det mine biler i 10år og det er virkeligt enkelt, men en banalitet kan gøre at det ikke duer!
ledningsnettene er gamle, det gør at ledningerne knækker nemt når man roder med dem!
mange gange er der en simpel fejl som manglende stel der gør at motoren ikke vil starte.
men det er jo ikke nemt at hjælpe dig videre, når du allerede har splittet den første motor ad, de motorer kan starte og køre selvom der er 0bars kompresion på 2 af cylindrene, så jeg ville gerne have guidet dig i den rigtige retning hvis du ikke havde splittet motoren i atomer...
Takker rigtig mange gange for det Verner.
Men var nød til at gøre noget for at beholde lysten, har vel knoklet små 5 måneder med det så er mildt sagt blevet sindsyg.
Går klart tilbage til noget utraditionel motor, enten en golf 2 gti- motor, eller en corrado g60- motor, eller i den dur på et senere tidspunkt i nær fremtid.
-
Jeg mener at kan huske en del skriverier vedr. Jarls ombytning til R4.
Bl. a. om ledninger og deres rette placering.
Se om en af jer kan finde tråden, jeg kan ikke lige nu.
Fandt lige ud af at tråden hedder "I håb om tilgivelse" og findes i R4 konvertering
Spørgsmål : Hvorfor kan jeg ikke sætte tråden her som link ?
Mvh. KH.
Ja ka godt huske den tråd, ka også huske at det ga lidt gispen da jeg læste det.
Men har det sådan at nu er det overstået med den motor, har været hårde lærepenge men har sku lært meget af det, vil jeg påstå.
Så op på hesten og starte forfra..
-
Ja det er trist læsning :-( Har du spurgt sælger om han er villig til at dække lidt af tabet ?? Mvh Frank
-
Ja det er trist læsning :-( Har du spurgt sælger om han er villig til at dække lidt af tabet ?? Mvh Frank
Ja det er meget skod., har næsten givet mig grå hår i hovedet., og mange frustrationer.!!!
Nej det har jeg ikke da der absolut ikke er 100 % sikkerhed om hvor problemet ligger, om det er fejl vi har lavet, eller hva der er galt.
Det positive er at jeg har en masse go'e dele fra prosjektet jeg gemmer til noget andet konvertering :-)