T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: jensjakob efter 30. Marts 2007 kl: 14:06:01
-
Hej
På enkarburator motor (DF), hvor mange meter benzinslange skal jeg derbruge (og hvilken diameter) for at skifte fra tank til benzinpumpe til karburator -og fra kargburator retur til tank?
Mvh
JJ
-
Nå, har kigget mere på det.
Skal vel bruge 6 meter slange. Ca.
Værre er den med diameter. Men meget af det ligner 5.5 (g) mm indvendig hul.
Så er der studserne til tanken - de ser godtnok store ud. Tror det er 8 mm? På min bil er der lavet noget sjovt noget - hvor der sidder et stykke slange fra studsen, i tyk diameter - og der er så trukket UDOVER benzinslangen som løber hen til bagenden af bilen, hvor der igen er overgang til kraftig benzinslange ind til motorrummet.
Hmmmmmmm.
Mvh
Jens Jakob
-
hvor der sidder et stykke slange fra studsen, i tyk diameter - og der er så trukket UDOVER benzinslangen som løber hen til bagenden af bilen, hvor der igen er overgang til kraftig benzinslange ind til motorrummet.
Ja, sådan er det også koblet originalt på dieslerne - dog er det tynde stykke ikke alm. brændstofslange, men derimod et stift plastikrør. Men du kan jo roligt konvertere til ubrudt brændstofslange hele vejen. Da jeg kørte på tyndtflydende brændstoffer, havde jeg 8 mm slange på - det passede fint på tankstudsen, men der er vist flere forskellige tykkelser på de studser afh. af model, og om det er en original tank, så det er nok klogt at tage et kig, før du handler. Du kan jo bare rykke slangen 1 mm ud på studsen, så du kan komme til med en skydelære.