T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: fætter efter 02. Marts 2012 kl: 13:56:24
-
Hej gutter nogen der har prøvet at få sin t3 synet med en 112hk golf 2 gti motor?
Har snakket med synshal og Semler (smc)
Semler sendet mig tybegodkendelse nr på 2,1 112hk bokserog min 1,6td 69hk
men eftersom det er en 1,8 112hk var synsmanden ikke heeelt tilfreds selvom de har samme hk. han ville godt ha grønt lys fra semler på at den 1,8 gti måtte ligge i bilen og det kan jeg ikke få selmer til skrive, så er der andre der har prøvet og har et fif til hvordan jeg overbeviser synsmanden om 112 hk er 112 hk :-)
Bilen er ikke bygget om endnu ville lige ha alting ang om det kunne synes inden jeg begyndte
selmer sagde også noget at fordi jeg ville ta en motor der var ældre en bilen så kunne der måske også komme noget co2 problem???
-
Hvordan kan 112 hk være 112 hk, når den den kommer fre er 69hk ??
Hvad mener du.. Er bilen født med 112hk eller med de 69 hk??
-
Det han mener er vel at bilen er TYPEGODKENDT til 112hk...
Om bilen er født med 69hk eller 112hk giver ingen forskel i undervogn/bremser...
Det er en anden sag om der er betalt afgift som 69hk eller 112hk, men fætter snakker jo heller ikke om afgiften til Skat...
For at du overhovedet kommer til det punkt skal den godkendes ved syn, først DEREFTER vil Skat tage stilling til hvor stor lagkage de skal have...
-
nåååår ;-)
-
Jeg ville skifte synsmand.. Det burde ikke være noget problem at syne med golf motor.. hvis du har typegodkendelsen med..
-
Ja vil lave den om fra 1,6 td til 1,8 gti.
hvis jeg tog en 2,1 112hk var det ikke et problem, men fordi jeg vælger en 1,8 med 112 hk brokker synsmanden.
først skal synsmander gores glad og så er det Skat tur.
-
Jeg ville skifte synsmand.. Det burde ikke være noget problem at syne med golf motor.. hvis du har typegodkendelsen med..
Det var også min tanke 112hk er vel 112 hk selv om det er en 1,8 maskine, men han plejer nu at være flink
-
Jeg ville skifte synsmand.. Det burde ikke være noget problem at syne med golf motor.. hvis du har typegodkendelsen med..
Det var også min tanke 112hk er vel 112 hk selv om det er en 1,8 maskine, men han plejer nu at være flink
Det hjælper dig bare ikke så meget lige nu.. eller hvad?????
-
Jeg ville skifte synsmand.. Det burde ikke være noget problem at syne med golf motor.. hvis du har typegodkendelsen med..
Det var også min tanke 112hk er vel 112 hk selv om det er en 1,8 maskine, men han plejer nu at være flink
Det hjælper dig bare ikke så meget lige nu.. eller hvad?????
Nææ det har du da ret i 8)
-
synsmanden har jo ret i at det er fabrikanten eller dennes repræsentant der skal sige god for motor ændringen, MEN han kan også selv "tage ansvaret". Jeg ville også skifte synsmand, basta.
Hvilken årgang er din vogn? (vedrører CO)
-
synsmanden har jo ret i at det er fabrikanten eller dennes repræsentant der skal sige god for motor ændringen, MEN han kan også selv "tage ansvaret". Jeg ville også skifte synsmand, basta.
Hvilken årgang er din vogn? (vedrører CO)
Bilen er fra 28-09-90 og semler sagde også der kom nye regler 01-10-90
-
synsmanden har jo ret i at det er fabrikanten eller dennes repræsentant der skal sige god for motor ændringen, MEN han kan også selv "tage ansvaret". Jeg ville også skifte synsmand, basta.
Hvilken årgang er din vogn? (vedrører CO)
Bilen er fra 28-09-90 og semler sagde også der kom nye regler 01-10-90
ok, er den på gule eller hvide nummerplader, er det en syncro
Her for hvide plader (M1)
Før 01.10.90: Generelt skal bilen have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er
foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder direktiv
88/76/EØF (ikke Euro).
Dog er der for biler, der opfylder ét af nedenstående punkter, ikke
krav om katalysator:
slagvolumen på højst 2.000 cm3
terrængående
Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr på en bil med ovenstående egenskaber,
skal det dokumenteres, at bilen overholder direktiv 83/351/EF (ikke
Euro). For bil (med slagvolumen på højst 2.000 cm3 eller som er terrængående),
der er forsynet med reguleret katalysator, er der dog
ingen dokumentationskrav for luftforurening.
-
synsmanden har jo ret i at det er fabrikanten eller dennes repræsentant der skal sige god for motor ændringen, MEN han kan også selv "tage ansvaret". Jeg ville også skifte synsmand, basta.
Hvilken årgang er din vogn? (vedrører CO)
Bilen er fra 28-09-90 og semler sagde også der kom nye regler 01-10-90
ok, er den på gule eller hvide nummerplader, er det en syncro
Her for hvide plader (M1)
Før 01.10.90: Generelt skal bilen have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er
foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder direktiv
88/76/EØF (ikke Euro).
Dog er der for biler, der opfylder ét af nedenstående punkter, ikke
krav om katalysator:
slagvolumen på højst 2.000 cm3
terrængående
Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr på en bil med ovenstående egenskaber,
skal det dokumenteres, at bilen overholder direktiv 83/351/EF (ikke
Euro). For bil (med slagvolumen på højst 2.000 cm3 eller som er terrængående),
der er forsynet med reguleret katalysator, er der dog
ingen dokumentationskrav for luftforurening.
gule plader og kun baghjulstræk
-
har haft rn gti i min sika dog ikke synet, men tog den ud igen da den ikke er særlig bilig i benzin. 4,8 på en liter :?
-
har haft rn gti i min sika dog ikke synet, men tog den ud igen da den ikke er særlig bilig i benzin. 4,8 på en liter :?
4,8 det var ikke meget, regnet selv med 8-10+ men køre heller ikke med tung fod i lige denne bil, skal der ske lidt tager jeg min Golf 1 GTI