T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: karstenss efter 06. August 2012 kl: 17:29:13
-
Hej alle. Har en DF motor i t3'ern og vil gerne have den skiftet ud, da den ikke er særlig stærk i bjergkørsel. Hvilken motor skal jeg vælge? På forhånd tak
-
Hej Karsten!
Husk 20% reglen ved motorskift!
MVH PETER
-
Skal den ikke bare omsynes med ændringer..?
-
Jo, men du kan også risikere yderligere krav før godkendelse + afgift til statskassen.
-
Kender i nogle der har været i samme situation ang motorskift..? Spørgsmålet er om d kan svare sig..
-
Med den motor din bil er født med, må den maksimalt ha 70 HK, før du skal betale ny afgift af din bil, så du måtte godt liggen JX'er Diesel i din bil, men du skal til syn under alle omstændigheder uanst hvad motor du smider i, og smider du en JX'er i, kommer du til at skulle betale høj vægtafgift, og JX'eren er en meget varme skrøbelig motor, og kigger man på rækkemotorer fra golf 2/3, har de motorer der lovligt må ligge der, et lavere moment en den motor du har i nu.
Så du slipper ikke fra afgift møllen hvis du vil ha en stærkere motor i, om du vil finde en stærkere boxer motor og smide i, eller om du vil finde en række 4 fra en golf er op til dig, hvad du finder på er helt op til dig, men der skal ny afgift, og du skal finde de nødvendige papirer for hvad du vil, det med papirerne er der måske en anden her inde der kan hjælpe dig med :)
-
Tak for dit indlæg Morten.. Overvejer 1,9 GW eller 2,1 S'S . Synes det vil være træls kun at køre på flade veje næste sæsson.
-
Selv tak :) Mener vist at GW og SS er meget sjældne motorer, GW'eren er så vidst jeg ved sjælden ved ikk helt hvorfor, og SS'eren er vist forgængeren til MV, og mener at POLLE995's LLE var født med en SS motor, men da han skulle ha en ny motor, fandt han en MV da han ikke kunne finde en SS. og en MV er også en dyr sag i tyskland, grundet den kan få grøn planket til milijøzonerne, men hvis du vil ha maksimal power så er det en DJ'er med 112 hk den kraftigste motor til en T3, og hvis du får betalt ny afgift til en DJ motor, kan du smide andre motorer med op til 134 Hk i bilen, og der er nogle her inde der ved hvordan man skal få synet og godkendt en T3 med en 2.2 Subaru motor med 136 Hk, men så skal du snakke med enten Hr. Mortensen der byggede en 2.2 i sin Syncro, og Hotcoco der har en 2.2 i sin Carat.
Men glæder mig til at se hvad du finder ud af med din bil, og lad os også se nogle billeder af din bil, og hvad du finder ud af med den, og lad os høre hvad du finder ud af :D
-
Tak for interessen.. Nu har jeg da lidt at tænke over. Men kom endelig med flere råd og fifs, vil være helt sikker på at j tager den rigtige beslutning.
-
Kan man købe en katalysator udstødning til DJ motor...?
-
Kan man købe en katalysator udstødning til DJ motor...?
-
man kan vel tage et setup fra en MV, men hvad vil du opnå med det?
-
Grønt miljø mærke( har jeg hørt)....
-
Tyskerne er vild med det
MV eller ombygget DJ med grønt mærke er et hit i storbyerne ;)
Ellers må busserne ikke mere køre i flere tyske storbyer.
Der findes et set til Diesel - ca. 2.000 euro i udgifter -> Bernd Jaegers hjemmeside
-
Grønt miljø mærke( har jeg hørt)....
er det nok med en eftermonteret kat; skal der ikke være en motor med reguleret system med lambda sonde?
-
Grønt miljø mærke( har jeg hørt)....
skal der være en motor med reguleret system med lambda sonde?
YES!!!
NO!!!
Iflg Bernd Jaeger kan man montere sådan en:
http://vw-t3-bus-shop.de/motor/schalldaempferauspuff/katalysatoren/katalysator-mv-21-ltr-wbx.html
-
Passer ikke på Syncro - DJ kat ombygning!!!
http://www.ats-katalysatoren.de/VW-T3-21-82-kw-DJ-Euro-1-G-Kat-Nachruestung
-
Hvad vil en god brugt DJ med gearkasse koste...?