T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: mhovgaard efter 25. August 2012 kl: 14:32:44
-
jeg har købt en t3 bus fra 81. Manden jeg købte den af fortalte at det er en DJ motor der er lagt iden. Efter jeg så har været ved at kigge på nogle dele på vw shoppen er jeg kommet i tvivl om det virkelig er en DJ. Grunden til det er simpelthen at det luftfilter der står skal passe til en dj ikke passer til min. Det er rundt og det der sidder i min bus er firkantet. Håber nogle kan hjælpe mig så jeg ikke får fat i de forkerte dele
-
Billeder af din motor ville hjælpe..
-
Jeg er ikke så skarp til det med billeder og computer. Er det muligt at jeg kan sende en sms eller mail til dig med et par billeder?
-
Förmodligen sitter det en 2.0 injection dom har firkantiga luftfilter för 1981 var alla T3 luftkylda ikke vattenkylda som DJ motoren är om inte herr Hinze har bygt om denna som han gjorde med twinslidern :lol:
-
Det er med karburator
-
Det er en ombygget DJ med karburator fra en DG. Ikke så underligt, at stumper til DJ ikke lige passer der.
Din motor BURDE køre med indsprøjtning....
-
Kan men sætte indsprøjtning på igen? Er det bare en indsprøjtning karburator der skal sættes på eller hva
-
man kan selvfølgelig godt sætte sprøjt på igen, men du skal have fat i ledningsnet, benzinpumpe/filter, komplet sprøjt. Hvis motoren køre fint, er det måske ikke "besværet" værd.
-
Motoren køre rigtig godt, den spilder som en mis. Jeg undrer mig bare over at man laver en indsprøjtning om til karbu. Det hænger ikke rigtig sammen i mig verden
. Der har sikker været en årsag og den kunne være rar at kende.
man kan selvfølgelig godt sætte sprøjt på igen, men du skal have fat i ledningsnet, benzinpumpe/filter, komplet sprøjt. Hvis motoren køre fint, er det måske ikke "besværet" værd.
-
det gør man fordi man ikke gider at rode med alt det ledning, og fordi man får lidt mere power, men den ligner stadig en DG
jeg har selv haft et par stykker af dem, og har været rigtig glad for dem
-
Motoren køre rigtig godt, den spilder som en mis. Jeg undrer mig bare over at man laver en indsprøjtning om til karbu. Det hænger ikke rigtig sammen i mig verden
. Der har sikker været en årsag og den kunne være rar at kende.
man kan selvfølgelig godt sætte sprøjt på igen, men du skal have fat i ledningsnet, benzinpumpe/filter, komplet sprøjt. Hvis motoren køre fint, er det måske ikke "besværet" værd.
Din T3 er fra 81; den gang var DJ ikke "opfundet"; dvs din er tænkelig født som luftkølet eller diesel. Det er klart lettere at smide en karburator med mekanisk benzinpumpe på og som Bos1 nævner undgå ledningerne/ombygning.
Jeg har selv kørt med sådan et setup med stor tilfredshed.