T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => T3'ens ABC. => Emne startet af: Hinze efter 29. Januar 2013 kl: 23:06:14

Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 29. Januar 2013 kl: 23:06:14
Der er mange store spørgsmål her i livet.
Et af dem er benzin versus diesel. Selv med forskel i vægtafgift kan der afhængig af antal kørte kilometre være fornuft i en diesel.

Her er lidt data fra række4 motorer der ofte bliver benyttet i T3; nemlig ABS og 1Z. Her i en let tunet udgave.

Spørgsmål: giver det mening at sammenligne brændstof forbrug på motorerne og så tænke; samme forskel er nok nogenlunde den samme i en T3?

Med andre ord; vil en TDI'er bruge ca 40% mindre brændstof end en ABS'er?
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: verner efter 30. Januar 2013 kl: 00:07:12
jeg har en passat med en 1z, den kan godt køre 20km/l på landevej enda med lidt større dæk end standard, så reelt er det nok 21km/l ved 80km/t
men da jeg så spændte en lille 900kg campingvogn efter steg forbruget til ca. 10km/l, ved 70-80 km/t på motorvej

alt aflæst på boardcomputeren!

om det er et enestående tilfælde, ved jeg ikke, men blev da selv overrasket over forbruget med hus efter!

vores picasso benzin, tager sig da os betalt for det når den skal slæbe 1300kg CV, men kører ca. 9-10km/l med CV mod optimalt 13km/l uden CV.
det ser jeg ikke noget unormalt i, men undrede mig over at 1z'eren drak som en hest når den skulle sejtrække.

skal så lige siges at det meste af tiden med CV kørte passaten i 4.gear for at få cirkulation nok i motoren og derved holde temperaturen nede, da den er meget høj gearet! der er det rigtig fedt at have en boardcomputer med olietemperaturvisning  B)

2000 omdr. = ca 100km/t i 5 gear  :woohoo:
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: porteren efter 30. Januar 2013 kl: 08:23:41
Jeg ved ikke lige hvordan det lige kan bruges i forhold til Hinzes spørgsmål, men kan man ikke sige, at en dieselmotor med et højt drejningsmoment er mindre følsom ved forhøjet vægt og luftmodstand end en benziner med et lavt drejningsmoment??

Ihvertfald reagerede min Galaxy med en VW 1,9 tdi på 312nm ikke med væsentligt ændret forbrug, ved at få to kajakker på taget, to mennesker i bilen og fuld feriebagage.


[attachment=13407]P9180284.JPG[/attachment]


(Iøvrigt rigtigt godt med den nye billedestørrelse. Nu kan man igen se detaljer på nært hold. Tak Morten. :cheer: )
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: opelhaj efter 30. Januar 2013 kl: 08:45:02
abs er bare mere simple and easy going
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: rka efter 30. Januar 2013 kl: 21:25:25
hvis jeg nu en dag kom i tanke om at lægge en rækkemotor benzin (evt ABS eller 1Z) i min doka syncro istedet for MVeren, passer gearkasse så??

Jeg har en gammel årg 85 audi 90 til at stå med en 2,0 L (JS, 5 cyl) som kører rigtig rigtig godt, nogen der ved om den kunne bruges??
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Andreas efter 30. Januar 2013 kl: 21:36:11
Rka, du skal skifte koblingsklokke og højgearaksel for at en R4i (ABS) eller Dieselmotor (1Z) passer på din gearkasse.
Samtidigt skal du bruge motorbøjler, kølerslanger, samt flere andre dele fra en diesel til at bygge den motor du skal have lagt i om til brug i T3.
Det kan sagtens gøres, har lagt en R4i i en WBX bil før, men det er en noget større mundfuld end med en diesel til R4i.
Du er velkommen til at ringe, hvis du vil have en lidt mere uddybende forklaring.

Jeg ved ikke om din Audimotor passer på...
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Andreas efter 30. Januar 2013 kl: 21:45:08
Den vigtigste- og mest trælse del- din WBXbrændstoftank er forskellig fra dieseltanken, på en syncro ligger tanken over gearkassen, det betyder at tanken er udformet efter hvor starteren sidder, på en WBX i højre side af gearkassen, på en diesel/R4i ovenpå gearkassen...
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jarl efter 30. Januar 2013 kl: 22:22:02
Dette spørgsmål skriver sig lige ind i gode gamle Gert Hacks klassiker: http://www.amazon.com/Alles-Uber-Diesel-Autos-Gert/dp/3879437467
Her hæfter Hack sig ved spørgsmålet om, hvorfor en diesel er mere økonomisk end en benzin. Han svarer, at det meste ligger i AFR - air-fuel-ratio. Som bekendt kører en benz med kvantitetsstyring. Den kører stort set altid (bortset fra koldstart og acceleration) med et blandingsforhold på lambda 1 svarende til et vægtforhold ml. benz og luft på 1:14,7. Dette blandingsforhold er altså tilstede hele tiden, men mængden af den færdigmixede blanding reguleres af gasspjældets position. Diesel kører derimopd med kvalitetsstyring - motorens adgang til luft er permanent ubegrænset (ja, så kan vi snakke om bagateller som AGR, men det er marginalt), og vi regulerer motor4ns krEn diesel kan køre på en ekstremt mager blanding, men jo tættere vi kommer på motorens topydelse, jo federe bliver blandingen. På et tidspunkt bliver blandingen overmættet - dvs, at der er så meget diesel, at der ikke længere er ilt nok til at få det brændt af. Så øges kraftudviklingen ikke yderligere, men det gør røgudviklingen til gengæld. Hvis man skal oversætte dette til bare nogen lunde fornuftigt dansk, så kan man sige, at jo tættere en diesel kommer på sin topydelse, jo mere mister den sin driftøkonomiske fordel. Hack skriver: "Deiselmotoren sind bei Volllast und hocher Drehzahl nicht sparsamer als Ottomotoren. Wer also noch ökonomisch fahren will, sollte die Vollgasstellund nach Möglichkeit meiden."

Det taler altså for, at de 40% besparelse ved 1Z vil skrumpe ind, når motoren placeres i et skrog med vægt som Rundetårn og aerodynamik som en Hummer. Men der er mere til historien: Normalt er folk allergiske overfor diesel og koldstart. Imidlertid skal man holde sig for øje, at dieselen er langt mer eøkonomisk i koldstartssituationen end benz. Benz. pøser vitterligt rigeligt med brændstof ind i motoren, når den er kold - det giver et voildsomt merforbrug, hvis det er karakteristisk for ens kørselsmønster.

Alt dette her er jo i viekeligheden bare teoretiseren - der må findes faktiske forbrugsmålinger, som kan udsige noget. Jeg kan bidrage med, at en veltrimmet ABS i en Carat bevæger sig omkring de 10 km/l ved normalt brug. Hvad ved vi om 1Z? Og nu skal jeg så afholde mig fra alle de underlødige argumenter, men blot konstatere, at skulle tandremmen springe på ABS'en for enden af en øde grusvej i Ukraine, så vil den lokale landbrugssmed gå om i baghaven og finde en gammel mør rem fra en radioaktiv Golf, lærlingen vil sætte den på i løbet af et kvarter og et par hurtige vodkaer senere vil jeg være flot kørende på vej videre til næste værtshus. Skete det samme med en 1Z, ville jeg være i færd med at undersøge, hvordan man overfører femcifrede eurobeløb til Ukrainske banker...
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 31. Januar 2013 kl: 07:05:55
Jarl, det er længe siden, men altid lækkert med uddybende forklaringer. :)

Jeg tænker også at 1Z forbrug går til himmels fordi omdrejningerne med f.eks en 3H ligger pænt over de tiltænkte i en nymodens passat eller golf.

Du nævner tandremmen, er der friløb for ventilerne hvis remmen knækker?
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jarl efter 31. Januar 2013 kl: 08:42:00
Tak, Hinze - men du vidste jo det hele selv. Alligevel håber jeg at det kan blive en fælles mission på dette forum at dyrke uddybende forklaringer og grundlæggende viden, så vi sikrer et anstændigt fagligt niveau.
Jeg lover ikke noget ang. friløb, men jeg ved, at jeg kan dreje krumtappen frit igennem på min ABS uanset, hvor knasten står. Imidlertid kan det glansbillede ødelægges af tre forhold: 1) Når der er "kørende-motor-olietryk" på hydros,så er de muligvis "længere" og trykker derfor ventilerne længere ned, 2) varmere ventiler er længere ventiler og 3) ventiler ved høje omdr. vil altid svømme lidt og kanvære for langsomme med at få røven med sig, når stemplet kommer på besøg. Sidstnævnte er dog stort set kraftløs kontakt, og det er jeg ikke bange for. Til gengænd ved jeg at 1Z og alle dens støjende og osende fætre nakker ventilerne i samme sekund, der er utakt ml krumtap og knast. Var det en politisk bemærkning? Nej, vel?
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Fynboen efter 31. Januar 2013 kl: 09:06:48
Tror det er vigtigt m.h.t. brandstoføkonomi i sådan et dieselprojekt (1z), at få gearet bilen til det. Da jeg kørte AAZ, var gearkassen gearet op med ca. 7%, og 3% på hjulene, og jeg kørte mellem 11 og 12 km/l. 40 % bedre  økonomi, tror jeg er svært at opnå i en T3.

Hilsen Fynboen.
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 31. Januar 2013 kl: 12:47:46
@ Jarl. Nej det var da ikke en politisk bemærkning. Blot et radikalt synspunkt B)

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jarl efter 31. Januar 2013 kl: 14:12:43
Og hvordan går det egentligt med dit R4-projekt JU? Er røgtågerne snart ved at lette fra Læborgegnen, så børn, ældre og astmatikere igen kan bevæge sig udendørs i dagtimerne?
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 31. Januar 2013 kl: 14:59:57
Nåh, det projekt. Det var da i 2012. Nye planer. Hinze er min mentor :cheer:

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jarl efter 31. Januar 2013 kl: 15:45:16
Jesus. Nu er du vel ikke blevet lokket med på den ulyksalige 1Z-tanke, hvad? Max omdr.-tal 2200 og jordskælvslignende lyde fra motorrummet...
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 31. Januar 2013 kl: 17:00:49
Citat fra: "Jarl" post=94725
Jesus. Nu er du vel ikke blevet lokket med på den ulyksalige 1Z-tanke, hvad? Max omdr.-tal 2200 og jordskælvslignende lyde fra motorrummet...


næ nej, det er straks mere yndefuldt
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 31. Januar 2013 kl: 17:01:52
er det ikke kun JJ der har svømmende ventiler  :P
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 31. Januar 2013 kl: 17:27:48
2200omdr.  Tror det blir høj tomgang. Næh nu skal der omdr til :woohoo:

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: chewie efter 31. Januar 2013 kl: 21:47:16
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger om denne diskussion, men med henblik på at motoren skal i en syncro.

Mange har jo valgt R4i løsningen i de seneste par år, men det har jo primært været i 2WD. Talte med Morten og Andreas til juletræffet, som begge er bekendte med R4i i syncro, men ikke har været så begejstrede for det. Som jeg har forstået det bliver benzinøkonomien noget nær en DJ, og der savnes kræfter - specielt i terræn.

Jeg kunne tænke mig at høre indspil omkring motoralternativer til syncro, som både har ordentlig med kræfter og en hæderlig brændstoføkonomi.
Hvad med en 1,8T??


Mattias
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: verner efter 31. Januar 2013 kl: 22:00:03
Citat fra: "chewie" post=94739
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger om denne diskussion, men med henblik på at motoren skal i en syncro.

Mange har jo valgt R4i løsningen i de seneste par år, men det har jo primært været i 2WD. Talte med Morten og Andreas til juletræffet, som begge er bekendte med R4i i syncro, men ikke har været så begejstrede for det. Som jeg har forstået det bliver benzinøkonomien noget nær en DJ, og der savnes kræfter - specielt i terræn.

Jeg kunne tænke mig at høre indspil omkring motoralternativer til syncro, som både har ordentlig med kræfter og en hæderlig brændstoføkonomi.
Hvad med en 1,8T??


Mattias


tror du skal gå fembensvejen ligesom Holger :)
der er der jo både benzin og diesel at vælge imellem...
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Mort_K efter 31. Januar 2013 kl: 22:43:50
Citat fra: "chewie" post=94739
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger om denne diskussion, men med henblik på at motoren skal i en syncro.

Mange har jo valgt R4i løsningen i de seneste par år, men det har jo primært været i 2WD. Talte med Morten og Andreas til juletræffet, som begge er bekendte med R4i i syncro, men ikke har været så begejstrede for det. Som jeg har forstået det bliver benzinøkonomien noget nær en DJ, og der savnes kræfter - specielt i terræn.

Jeg kunne tænke mig at høre indspil omkring motoralternativer til syncro, som både har ordentlig med kræfter og en hæderlig brændstoføkonomi.
Hvad med en 1,8T??


Mattias


1,8T bliver vist svær i en t3'er, da den sikkert både vil dræbe gearkassen med moment, og at den nok aldrig kan synes i en t3'er.
En 2.2 Subaru motor kan vist synes i en t3'er, ellers er der Volkswagen 2.0 2E motor, men der er vist endnu ingen der har førsøgt sig med den motor herhjemme, i en syncro ihvertfald.
med en 2E er nok pænt tørstig, Hr. Mortensen's Syncro Allrounder med 2.2 Subaru går 10km/l, og samme slags motor i en 2WD går 12 km/l.
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: chewie efter 31. Januar 2013 kl: 22:57:44
De 5-cylindrede benzinmotorer er vel lige så tørstige som en WBX - og dieselmotorerne har vel for meget moment. Har fulgt en del med på "Limey" på The Samba (en 16" syncro med 2,5 TDI) og han skifter vel gearkasse så ofte som jeg skifter underdrenge. 2,4 bliver vel for tam - så er der ikke meget fidus i det i forhold til at beholde min AAZ.

Momentet i en standard 1,8T ligge vel på omkring samme niveau som en AFN omkring 235 nm...

Mht. Subaru syntes jeg ikke at 10 km/l er nok ift. udgifter og arbejde med ombygningen. Jeg har desværre aldrig haft glæden af at prøve en subaru-t3 selv, men syntes nu heller ikke at det virker som om man opgraderer præstationerne så meget. Har talt med en tidligere ejer af en Subaru-syncro, som stadig manglede power.
Mht. syn bor jeg jo ikke i DK - måske det er muligt at fedte sig ind hos de ansvarlige heroppe :)
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: rka efter 02. Februar 2013 kl: 06:10:30
Jarl..

Go forklaring mht brændstoføkonomi du kom med, god og uddybende.

Mht knækket tandrem på ABS er min erfaring at den ikke holder til det. Jeg har lavet Vwér i snart 25 år og har ikke
oplevet endnu at en ABS har overlevet et tandremshavari uden den skal hjælpes med lidt nye ventiler mm.


Verner...

Du skriver det måske er bedst/nemmest at gå fembenvejen som Holger har gjort??
Er det Audi motorer eller transporter motorer (AAB eller ACV) han har brugt?

Jeg har nemlig både en Audi 90 med en JS (benzin) + en T4 med en AAB (diesel) + en T4 med en ACV (tdi) til at stå på lager
som kan bruges som donorbiler, så det kunne være spændende at høre om jeres erfaringer.....
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: BlackChart efter 02. Februar 2013 kl: 10:48:36
Som jeg vist også sagde til dig, chewie, til juletræffet - skal jeg endeligt lave en benzin-syncro igen så bliver det med 1.8T...
Så vidt jeg kan se, så har den et hæderligt moment i bunden, hvilket den ADZ jeg havde lagt i højben, i DEN grad manglede...

Om den ligeledes har en hæderlig økonomi ved jeg ikke, men min ADZ kunne klare 9-11 km/l afhængigt af temperement og kørsel...

Men 1.8T ombygningen er en større operation, den kan (så vidt jeg kan finde ud af ifbm. de amerikanere der har lavet ombygningen) ikke lide at ligge ned som diesel og R4i motorene normalt gør...
Den skal op og stå i den vinkel den har normalt, i en Golf/Passat, og det betyder at du er ude i noget med adaptorplade, specielle motorbøjler og muligvis også specielle motorophæng (og så lige alt det andet) ;) Du skal også have hævet gulvet over motoren hvis det er en kassevogn/bus/camper, da motoren rager lidt højere op...
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 23. Marts 2013 kl: 19:51:07
nu har jeg en faktisk oplevelse med kørsel i en T3 med 1z motor. Det var rigtig godt, for nu VED jeg at den larmer markant mindre end en forkammer diesel. Nu behøver man ikke at gøre "støjen" til et problem i T3, hvis der sammenlignes med benzin R4. Denne her var med jx turbo og manifold, dvs JX motorophæng også i venstre side. Nu bliver det sguda ikke nemmere?
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Aakerman efter 23. Marts 2013 kl: 22:36:48
Som helt "grøn" på dette område omkring forskellige motorer i syncro har jeg et spørgsmål, der nok mest retter sig i dieselretningen.

Hvordan ligger det med motorens smøring under terrænkørsel ? Baggrunden for mit spørgsmål er, at jeg erindrer fra min ungdom, hvor vi eksperimenterede med at lægge mercedes diesel i Landrovere. Fra start af gik det grumme galt med det normale bundkar, for motoren fik ikke smøring nok, det var først da vi fik fat i transporter (varevogns) bundkar, at det blev til en rimelig succes.

Er det mig der forestiller mig et problem der slet ikke er der når vi taler VW ?

Bedste hilsner Bent
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 24. Marts 2013 kl: 00:06:01
Så længe man benytter sig af 827 motorblokken bruger man den originale oliepumpe og det originale bundkar.
 No problems. Undersøg selv hvilke motorer der er lavet på denne blok.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Aakerman efter 24. Marts 2013 kl: 00:56:39
Tak for svar Jønne, det vil jeg prøve at arbejde med :)  Ikke at jeg tror at "Guldklumps motoren" skal skiftes nu, men det er jo klart, at når den skal være en daily driver, og "terræn skæggert" skal muligheder sonderes (jeg er ombord hos en der hedder Bernd Jaeger i Tyskland som har  nogle bud/løsninger).

Når det er sagt, skal jeg jo lige lære den at kende, for jeg har jo slet ikke set den endnu :cheer: , endsige rørt ved den.

Bedste hilsner

Bent
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 24. Marts 2013 kl: 06:44:13
jx er der kasseret en del af, så det er her genbruget kommer ind med stumper til ombygningerne.
Manifolder, turbo, bundkar, oliepumpe, termostatbøjning, kølerslanger, motorophæng...osv. Det er jo helt bæredygtigt som man siger i disse moderne tider  :)
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 24. Marts 2013 kl: 12:25:49
Hold nu op med at slå de kære JXere ihjel før de dør af sig selv. Der skal så lidt til for at en JX er holdbar.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: FrankBinau efter 24. Marts 2013 kl: 14:12:55
Citat fra: "Aakerman" post=96561
Tak for svar Jønne, det vil jeg prøve at arbejde med :)  Ikke at jeg tror at "Guldklumps motoren" skal skiftes nu, men det er jo klart, at når den skal være en daily driver, og "terræn skæggert" skal muligheder sonderes (jeg er ombord hos en der hedder Bernd Jaeger i Tyskland som har  nogle bud/løsninger).

Når det er sagt, skal jeg jo lige lære den at kende, for jeg har jo slet ikke set den endnu :cheer: , endsige rørt ved den.

Bedste hilsner

Bent


Jeg kører dagligt i guldklumpen, (Også markkørsel og den har ingen varme problemer) Pumpen/dyser/gløderør/trandrem/strammerhjul alt er ok.Og den kører rigtigt godt det ville værer synd og skifte en så god motor

NB. Guldklumpen triller til Pava i morgen formiddag kl 10
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 24. Marts 2013 kl: 20:14:09
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=96574
Hold nu op med at slå de kære JXere ihjel før de dør af sig selv. Der skal så lidt til for at en JX er holdbar.

 Mvh Jønne Ukendt



Citat fra: "FrankBinau" post=96579


Jeg kører dagligt i guldklumpen, (Også markkørsel og den har ingen varme problemer) Pumpen/dyser/gløderør/trandrem/strammerhjul alt er ok.Og den kører rigtigt godt det ville værer synd og skifte en så god motor


Det er jo ikke det tråden handler om, så stik i bare piben ind...... :sick:
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 26. Marts 2013 kl: 20:23:56
det bliver en tdi i Karaten  ;)
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Jarl efter 26. Marts 2013 kl: 20:55:42
Vægtafgift og straf for manglende partikelfilter: Kr. 13640,- Du udviser stort samfundssind, Hinze ;-) Måske bliver der alligevel råd til, at lærerne forbereder sig...
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 26. Marts 2013 kl: 20:59:14
den er stadigvæk under de 1500kg uanset hvad lærerne "gider".
Det er vel den eneste faggruppe, der har 70% kontinuer hjemmearbejdsplads  :ohmy:
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 26. Marts 2013 kl: 21:02:07
denne tdi er bestykket med jx manifolder og turbo og almindelige jx motorophæng, yderst spændende synes jeg.
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: chewie efter 26. Marts 2013 kl: 21:33:22
Hej Hinze.

Det synes jeg lyder meget spændende! Jeg er kraftigt begyndt at overveje et tilsvarende setup i min syncro. Kommer der en byggetråd eller kan man købe sig til nogen informationer ang. ombygningen?

Mattias
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 27. Marts 2013 kl: 06:41:47
Citat fra: "chewie" post=96727
Hej Hinze.

Det synes jeg lyder meget spændende! Jeg er kraftigt begyndt at overveje et tilsvarende setup i min syncro. Kommer der en byggetråd eller kan man købe sig til nogen informationer ang. ombygningen?

Mattias


Tror såmænd ikke det koster noget at kikke her i tråden. Den vist sådan nogenlunde færdig bygget. Jeg har i hvert fald prøvekørt den i en T3.
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: sørenh efter 27. Marts 2013 kl: 14:12:34
Det lyder rigtig spændende, hva med pumpen og speeder mekanisk eller elektronisk styring ?
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: Hinze efter 27. Marts 2013 kl: 14:18:15
Citat fra: "sørenh" post=96750
Det lyder rigtig spændende, hva med pumpen og speeder mekanisk eller elektronisk styring ?


elektrisk
Titel: ABS versus 1Z
Indlæg af: chewie efter 27. Marts 2013 kl: 21:14:17
Citat fra: "Hinze" post=96737
Citat fra: "chewie" post=96727
Hej Hinze.

Det synes jeg lyder meget spændende! Jeg er kraftigt begyndt at overveje et tilsvarende setup i min syncro. Kommer der en byggetråd eller kan man købe sig til nogen informationer ang. ombygningen?

Mattias


Tror såmænd ikke det koster noget at kikke her i tråden. Den vist sådan nogenlunde færdig bygget. Jeg har i hvert fald prøvekørt den i en T3.


Nå på den måde...
Ved du hvordan man undgår problemer med fejlkoder ved brug af JX turbo. Holger snakkede noget om en magnetventil...?