T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: kh efter 26. Maj 2013 kl: 20:03:40
-
Hvordan skilles sådan en ad for at komme ind til blæseren, og få de to plader i hver side sat fast ?
Tak og mvh. KH.
-
Hobbykniv. Fin mejsel. Forsigtighed.
Bagefter kan den samles med nogle særlige clips.
Finder lige link til dig
-
Eller bore huller og alm strips.. :)
-
http://www.vanagonauts.com/Heater-Blower-R&-R118.htm
https://plus.google.com/photos/115768745557418554758/albums/4996583707787132945/4996584270202667026?banner=pwa&pid=4996584270202667026&oid=115768745557418554758
-
Hvis du skal bruge en ny blæsemotor har jeg en helt ny i overskud der kan købes!
Mvh. Jakob
jakob_mj(a)yahoo.dk
-
Havde Tony ikke en tråd herom for ca. 1/2 til 1 år siden?
-
Tusind Tak for alle svar.
Jeg kan heller ikke rigtig se at det kan gøres på andre måder end JJ`s link.
TONY han engang skrevet om en måde at smøre på, noget med et hul, boret et bestemt sted ude foran, og så vistnok noget med en sprinklerslange og VD 40 olie, men om han har skrevet andet kan jeg ikke huske lige nu.
Jeg prøver og I skal nok høre nærmere.
Mvh. KH.
-
Det er vel denne "quickfix" tråd fra thesamba du mener:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=386923
Det kan jo være det dur, det er vel et forsøg værd hvis man helst vil være fri for at løsne ratstamme og fjerne instrumentbord..!
-
Det ser ud til at være et generelt VW-problem. Har haft to poloer med samme problem, Dog ikke så fælt at komme til som i T3'eren. Så under alle omstændigheder er det vel et forsøg værd at bore et hul, for som han selv skriver, så kan man jo bare proppe hullet, hvis man opgiver undervejs. I indlæggene til linket er en del skeptiske indslag, men hvis de hellere vil splitte det hele ad, så kan de jo gøre det, mens vi andre triller videre med en blæser uden lejestøj. Om det er teknisk korrekt? høø- det virkede, og så ?
hilsen lambove
-
Hej kh , fik du klaret dit varmeproblem?
Hilsen lambove
-
Jo, skulle alligevel bytte instrumentbord, så da der var åbnet ind til defrosterkassen blev denne hevet af, adskilt forsigtigt med fladmejsel, alt blev rengjort for de sidste 26 års skidt, smadder og insekter, radiatoren skyllet igennem med vandslangen, da blæsermotoren ikke fejlede noget blev den smurt i lejerne, lå en nat over, og fik mere smørelse næste dag.
Jeg opgav at lede efter clips, istedet borede jeg små 3mm huller i samlingen de steder jeg havde mejslet punkterne igennem og samlede med 3mm bolte og møtrikker.
Nu arbejder blæseren i alle tre trin uden nævneværdig støj, og skal kassen en dag ud igen vil den være rimelig nem at adskille og samle igen.
Lad mig lige undskylde, at jeg ikke har rundet af ,med denne forklaring, jeg håber det kan bruges, og jeg ser at TONY`s tråd om smøring er kommet op igen.
Mvh. KH.