Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Tjessen

Sider: [1]
1
Biler.. / Sika sælges ny pris (solgt)
« Dato: 14. Februar 2017 kl: 14:10:17 »
Hej

Da jeg er ved at starte en virksomhed op og har brug for et køretøj af nyere dato, er jeg desværre nødsaget til at sende mit stærkt betroet køretøj videre ud i verden.

her er et link til salgs annonce.

https://www.guloggratis.dk/biler/erhvervsbiler/vw/transporter/annonce/35764466-vw-t3sika

jeg vil meget gerne sælge til en som kender til bilerne og ønsker at bruge den.

Hvis du er interesseret finder vi en pris der kan accepteres af os begge to.

Telefon 29848873


2
Diesel Fora / Tegninger af tandrems hjul og pakninger der til.
« Dato: 05. September 2016 kl: 20:38:26 »
Hej i forum.

Den gamle dame er næsten blevet stueren, men hun drypper lidt endnu. Der kommer lidt olie ud helt forneden under tandremmen. Det er ikke bundkarspakningen da olien kommer højere oppe fra.

Er der nogen herinde der kender et sted på nettet hvor jeg kan se en princip tegning af tandrems hjulene med til hørende pakninger. Det er lidt nemmere at skille noget ad når man har en tegning. Jeg har haynes manualen men tegningen over tandrems og motor forfra er der ikke.

Håber nogen kan hjælpe.

3
Diesel Fora / Hvad er LDA'en godt for.
« Dato: 10. Februar 2016 kl: 22:17:35 »
Hej igen med entusiaster undskyld jeg endnu engang belemre jer med min uvidenhed, men jeg stod i i motor rummet i dag og undrede mig over hvad LDA'er godt for? Hvad gør den? Og hvorfor er der indstillings muligheder? Er det noget man skal holde fingrene fra så længe det virker?

Håber en venlig sjæl kan svare.

Mvh

Tim. P

4
Diesel Fora / Motoren drypper.
« Dato: 28. Januar 2016 kl: 20:43:19 »
Hej med kompaner.
Jeg står i et lille problem med at der kommer en lille sky af diesel når motoren står itomgang. Jeg kan ikke helt se om det kommer fra en af dyserne eller selve diesel pumpen. Den drypper ikke direkte med diesel fra pumpen eller dyserne. Der er lige kommet nye returslanger på for at udelukke det. Jeg kan se at pumpen er blevet repareret af tidlige ejer, med kemisk metal og nog plastik fylder, der ligne epoxy lidt. Spørgsmålet er om nogen har oplevet noget ligende. Eller har tips, jeg vil helst ikke udi atskifte pumpe og alle dyser.

Der er også nogen drypper af olie, som kommer flere forskellige steder fra, vil jeg kunne afhjælper dette problem med noget tykkere olie jeg tænker 15w/40. Der er noget meget tyndt til moderne biler på i øjeblikket, for det var det eneste min mekanikker havde. Det er vidst 5w/40 på nu.
Alternativet er at vaske det hele meget grundigt og se hvor det kommer fra.

Håber i kan hjælpe lidt

Tim.

5
Diverse / Maling af arbejds hesten.
« Dato: 06. Oktober 2015 kl: 13:38:56 »
Halløj i forummet.
Jeg står i en situation hvor den gamle transporter trænger til en opfriskning i lakken, der er rust eller begyndende rust i alle samlinger. Jeg kunne godt tænke mig at gøre det som en lav-budget projekt. Jeg er temmelig ferm med en pensel og rulle så over vejer at købe noget lak i standart farve som ligger meget tæt på transporter lyseblå. Et alternativ er Biltemas reparations lak eller en anden spraymaling.
det er planen at hele bilen skal have primer inden jeg begynder at male, for at stoppe yderligere rust dannelse.
Jeg hælder mest til spray for at undgå at kunne se pensel strøg i lakken efter færdig maling.

- Er der nogen der har erfaring inden for ligende projekt?
- Vil min bil falde voldsomt i værdig, når jeg vælger ikke at få en professionel til det?
- Kender nogen en god lak som ikke bliver så nemt ridset.

Jeg har før malet en Land rover fra 78, med hammerite maling, det blev fint, men det var også efter Landrover standard. Der kunne man se pensel strøg.

Alle erfaringer er velkomne.

Håber i har lidt imput

Med venlig hilsen

Tim  B)

6
Mekanisk / Underlig klunk lyd
« Dato: 05. Marts 2015 kl: 20:50:10 »
Hej alle, jeg er ny på forum og vil fortælle jeg er den heldige ejer af en t3 sika fra 1987 og meget glad for den.
Men her når jeg køre og specielt i de lave hastigheder kommer der en gentagende klunk-klunk lyd bag fra. Og det lyder som om den følger omdrejningerne af hjul og ikke motor. lyden er der kun når jeg har bilen i gear og især når jeg trykker lidt på bremsen samtidig. Jeg har været under neden for at se om noget var løs og fast gjort det jeg mener det kunne være. Men uden held det forsatte med lyden.
Er der nogen der har prøvet noget lignende? Jeg er lidt på bar bund.

Håber i kan hjælpe
Tim

7
Diverse / Låsesæt.
« Dato: 10. Oktober 2014 kl: 00:34:07 »
Hej, jeg står i den situation at jeg har knækket en låse cylinder. Oven i det skal der bruges 2 nøgler til at aflåse min bil. Derfor ville jeg høre om der er andre der har stået i min situation?
er det muligt at få låsecylindre til alle døre/klapper samt tænding? så jeg kan nøjes med en nøgle.. Jeg har selvfølgelig søgt rundt omkring på nettet men desværre uden held.

På forhånd tak.

Mvh. John

Sider: [1]