Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - mdonau

Sider: [1] 2 3 ... 13
1
Diesel Fora / 1,9TDI 109hk versus 2,0TDI 140hk
« Dato: 25. September 2014 kl: 15:42:51 »
vw touran med fiat-motor.. hmmm, manden fatter ikke en brik, men 109 hk passer mere til den lille 1,6l som findes hos peugeot, ciroen of ford.
det er dog sandt at VWs 16V  2,0 tdi er noget værre lort. revner i
 topstykket og i passat/ audi tab af olietryk skyldet fejlkonstrueret
balanceakselmodul i bundkaret.

sådan set er der ligemeget, hvad man køber, opel med 1,9l 150 hk er fx fiat,
vw 1,9l er ganske ok, bmw 2,0 og 3,0 i commonrail (150hk+),
fransk hvis man kan klare det, ligesom ford kører mest med psa motorer
dyrt kan der altid hurtigt blive

mest solid er vist den sidste generation 1,9 tdi med fordelerpumpe (asv, alh) men der er længe siden..

2
Generelt / Octavia eller Passat
« Dato: 18. September 2014 kl: 18:38:05 »
passat , octavia og audi a6 findes også med 110kh tdi uden mellemaksel og med stærkere bolt på krumtappen..
volvo 850 og 1. gen v70 med 2,5 tdi mangler på listen..

3
Syncro Fora / konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Dato: 16. September 2014 kl: 08:20:08 »
du skal bruge:
tank
koblingsklokke
højgaersaksel
og alt i motorrummet fra en samt en JX dieselmotor fra en t3 syncro.

fra golf-motoren passer kun motorblok med topstykke

alt efter hvilke gearkasser du har nu, bør de skiftes helt ud, da udvekslingen ikke passer.

4
Generelt / Erfaringer med Golf II Syncro?
« Dato: 15. September 2014 kl: 09:31:12 »
Visco.. Haldex er først monteret fra Golf 4 og T5 generationen (slutningen af 90erne, starten af 00erne)

5
Syncro Fora / Affjedring, er lidt i 7 sind.
« Dato: 11. September 2014 kl: 04:03:40 »
det er hvist som den blinde, dee kan se lidt igen på et øje ;)
dee er i hvert fald ikke bedre end normale. det har både objektive og subjektive tests fra ig16 vist.

6
Syncro Fora / Affjedring, er lidt i 7 sind.
« Dato: 10. September 2014 kl: 10:28:09 »
et sæt nye bevirker ofte forbavsende meget...Bilstein B4 (B6 er på vej..)
eller Monroe er hvist det bedste på det frie markede til rimelig pris
Trialmaster er dumpet, dæmpningen er dårligere end brugte originale...
Originale 16" med "N" i slutningen af reservedelsnummeret er også top, men koster og er svært at få fat i.

Inderste og forreste bøsninger til Bærearmen foran er ofte opslidte.
De inderste kan anbefales i Polyurethan (PU) de forreste i standard.

7
Undervogn / Hvilke fjedre ?
« Dato: 10. August 2014 kl: 22:24:00 »
det er teknisk ikke mugligt ved udskiftning af spiralfjedre.
det kræver luftaffjedring eller støddæmpere med luftpude ( air rancho fx)

8
Diesel Fora / Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Dato: 09. August 2014 kl: 02:46:28 »
DE har 76,5x86,4mm, AAB 79,5x95,5mm
DE svarer til JX, AAB til 1Y bare med  cyl. mere.
ombygning er ikke mugligt. DE kan dog bores til 79,5 med KY stempler.
DE motorbloken er desuden ca. 2 cm lavere.

9
Undervogn / Hvilke fjedre ?
« Dato: 07. August 2014 kl: 19:15:52 »
T4, hvid farvekode, lyserød og brune er noget til min. 1500kg akseltryk.

10
Syncro Fora / Syncro fælge/dæk viden søges!
« Dato: 07. August 2014 kl: 19:09:03 »
uden store modifikationer er det slut ved 30x9,5R15 hvilket svarer til 235/75R15
 31x10,5 kræver massive modifikationer.

215R14 er hvist det største på 14" fælger, uden at der findes nogen 4x4-dæk i denne størrelse.

grænsen ligger ved ca. 2150mm (225/75R15) i omkreds på en 14" Syncro og ca 2250mm på en 16" lidt afhængig af fælge og dæktype.

her er den en liste med størrelser, og nødvendige modifikationer, en DoKa hat jo fordelen ikke at kræve plads til skydedøren :)
http://www.syncrowiki.org/wiki/Welche_Reifengr%C3%B6%C3%9Fen_passen_auf_den_T3_Syncro

11
Undervogn / Jeg skal have nye dæk til min T3 Reimo
« Dato: 03. August 2014 kl: 16:17:06 »
hej,

originale størrelser er : 185R14C eller 205/70R14 RF (Reinforced) på 6" brede fælger (Multivan Alu eller Syncro stål)

på syncro finders der alternativt 205R14C som er lidt større og passer på 2WD, helst med de passende 6" brede fælger.
de sænker motoromdrejningerne lidt.

C står for Commercial -> varebil
Nankang er noget af det ringeste der findes.

jeg villeg anbefale at køre på Vinterdæk hele året fx.
Toyo H09, Hankook , Barum eller et andet sekundærmærke af det store fabrikanter.
det giver godt vejgreb, fx på campingplads med vådt græs eller hvor man så lige vil hen. ;)

mvh, Michael

12
Undervogn / K: 30 mm spaces
« Dato: 28. Juli 2014 kl: 17:24:55 »
hej,

hvilke dimensioner har dine fælger?

jeg har fejlkøbt 30mm spacere som ikke passer til mine stålfælger (for lille i udvendig diameter :( )
centerhul er 66,6mm (mercedes-mål) udvendig diameter 148mm M14 Pindbolte (som originalt i bag)

har også 18mm spacere liggende med lange bolte til foran.

30mm med 10 møtriker til montering 750kr
18mm med 10 lange bolte 350kr
sæt: 1000kr.

mvh, michael

13
Diesel Fora / manglede køle kapacitet i sommer varmen
« Dato: 28. Juli 2014 kl: 17:13:35 »
thermostatet begynder at åbne ved 87°C og er først helt åbnet vet 102°C.
så længe blæseren ikke starter under normal kørsel er alt i orden!

dog kan jeg anbefale en olietemperaturmåler og en oliekøler, så kan den lille godt klare 110-120hk :)

14
WBX/LBX Fora / Erfaringer søges type4 fra 2,0 til 2,5 liter.
« Dato: 03. Juli 2014 kl: 17:54:00 »
ellers kan man få alt til luftkølet hos http://www.ahnendorp.com/index.php

15
Mekanisk / Gearkasse projekt :)
« Dato: 03. Juli 2014 kl: 17:48:11 »
hmm, håbløst projekt?

..men det opdager i nok hen ad vejen ;)

Sider: [1] 2 3 ... 13