Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - brian

Sider: [1] 2 3 ... 87
1
Diesel Fora / Sv: Sted til skift af dieselpumpe på 1,9 td
« Dato: 31. August 2018 kl: 11:29:51 »
Har self demonteret kabel

Du er sikker på at tråden inde i speederkablet går let?

Går den sej, så falder den ikke ned til tomgang når speederen slippes.
Først nå man hiver opad i pedalen, eller sørger for at speederarmen
omme på pumpen presses tilbage til anslaget.

2
Diesel Fora / Sv: Sted til skift af dieselpumpe på 1,9 td
« Dato: 23. August 2018 kl: 09:34:38 »
Hvorfor mener du at dieselpumpen skal skiftes?

Er det samme pumpe som på JX?

3
Mekanisk / Sv: Afmontering af bagerste svingarme
« Dato: 30. Juli 2018 kl: 16:39:31 »
måske denne? http://t3nettet.dk/index.php?topic=95751.msg128964#msg128964 ;)

Ja, her er god info.
Jeg mener de 4 bolte der holder hjulnav fast på svingarmen alle er til en
22 mm nøgle. Jeg har med lidt banken og lirken taget en af dem af med en
22 mm gaffelnøgle, ankerpladen sidder jo i vejen så man ikke er plads til
en top. Ankerpladerne er vist ikke i direkte kritisk tilstand, men tager
jeg dem af, viser det sig jo nok at de er så ringe at man mø sætte nye på.



Kan huske jeg kæmpede med bajonet sav, endte med at købe en billig 9" vinkelsliber
i Jem og fix til at tage det første,.  Ja det er vigtigt ikke at skære i noget vitalt,
så det er i gummidelen af bøsningen du skal skære ind til bolten. Det er spild af tid
og prøve at løsne boltene , da de som du siger som regel er rustet fast inden i gummidelen

Altså er det en væmmelig opgave. Vinkelsliber gennen den gummikant er nok ikke let
at styre, og lugten bliver nok ikke for god.

For mig var der en vej.
Skære gennem alle 8 gummikraver, (to bagsvingarme)
Boltene ruster fast inden i bøsningerne.
Husk udmåling, i ophængene er der aflange huller
lodret og vandret og du kan ikke satse på bare at
sætte svingarmene ca. hvor de sad før.

Jeg tænker at det er nok at måle fra midt-bolt og til en kant i beslaget.
Dette skal så gøres ved alle 4 bolte.

Men sådan en måling er nok værdiløs hvis man sætter en anden svingarm på.
For så nøjagtig ens er svingarmene nok ikke lavet.

4
Mekanisk / Afmontering af bagerste svingarme
« Dato: 29. Juli 2018 kl: 14:02:11 »

Jeg påtænker at afmonterer en bagerste svingarm.

Jeg kan løsne møtrikkerne med en 19 mm nøgle,
men boltene er rustet fast inde i gummi-metal bøsningerne.

Der er vel ikke håb for at de bolte kan løsnes?

Så hvordan gør i for at få svingarmene løse?

En mulighed er vel at bruge en bajonetsav.
Hvis man gør det, så skal man altså save ned gennem gummikanten,
videre gennem det metalrør der sidder i gummiet, og så når man endelig bolten.

Det fremstår for mig som en temmelig besværlig opgave!

Og det må være vigtig ikke at beskadige hverken svingarmen,
eller den del af karosseriet som den er boltet fast i.

Nogen bedre ideer?

5
Motordele / Sv: Temp. Føler søges
« Dato: 13. Juli 2018 kl: 09:23:03 »
det er altså den her du mangler:





Jeg har ikke set følere med det stik, til diesel-T3, men mon ikke forhandlere har dem.

Split + O-ring kan man få fat i ved at købe denne hos Krogslund:
https://www.krogslund.dk/reservedele/volkswagen/golf/golf-2-1.8-gt-0983-0891/motorgearkasse/blaendprop-med-pakning-laas(til-koeleslangeflange)/c-23/c-370722/p-282193

6
Dine Projekter... / Sv: Opfriskning af undervognen
« Dato: 13. Juli 2018 kl: 08:31:24 »
Den røde kasse er en sandblæsningkabine (kræver en god kompressor)

Jeg vil gerne vide hvor effektiv sådan noget er, f.eks. i forhold til at bruge en
stålbørste på en vinkelsliber.


og den sorte er et rense / affedtnings kar med pumpe og børste.
Og den vil du vel bruge for at gøre klar til maling, fordi du mener:
"Opfriskning af undervognen"=rustfjernelse+maling+nye bøsninger.

Der affedtes vel med et opløsningsmiddel?
For det er vel ikke med f.eks. natronlud?

7
Dine Projekter... / Sv: Opfriskning af undervognen
« Dato: 12. Juli 2018 kl: 13:00:17 »
En stor omgang!
Min T3 er også uden plader for tiden, og de kommer nok ikke på i 2018.

Hvad er det der står på bordet?

Så blev der stillet op på terrassen.

Appelsinen92.jpg
*Appelsinen92.jpg
(122.07 kB . 1024x768 - vist 229 gange)



8
Din bil... / Sv: Appelsinen
« Dato: 08. Juni 2018 kl: 22:28:30 »
Jo jo det er sandt formanden er nu uden kørende T3, der blev lige fundet "lidt" tæring ved venstre bagerste donkraft beslag, så pladerne er taget af  :'(

Æv
Det er vel noget ala det her:
http://www.vwt25blag.co.uk/?p=138


9
Klubsnak / Sv: rådden t3
« Dato: 08. Juni 2018 kl: 17:20:46 »
Tillykke!

   rust i vanger og øre til bærearme det var sejt at svejse dem op igen, 3mm plade.

Så det er det her du har været igennem, men var ikke så heldig som ham her:

https://www.youtube.com/watch?v=4D5WCIBmB7Y

10
Elektrisk / Sv: Nærlys og fjernlys samtidig?
« Dato: 05. Juni 2018 kl: 12:19:22 »
Den  lyser kun med 1 glødetråd ad gangen. Tror ikke den kan tåle den varme det vil give, hvis begge skulle lyse samtidig.

Tak, så i princippet burde man kunne lave aflastning af forlygtededningerne med et eneste skiftende relæ som denne:

42134.jpg
*42134.jpg
(90.14 kB . 1004x950 - vist 120 gange)

11
Elektrisk / Nærlys og fjernlys samtidig?
« Dato: 05. Juni 2018 kl: 07:02:14 »
Når man tænder forlygterne, så skiftes der mellem nærlys og fjernlys,
med armen til venstre ved rattet.

Når der er sat på nærlys, så er der kun strøm til den ene glødetråd i H4 pæren.

Når der er sat på fjernlys, så tændes den anden glødetråd i H4 pæren,
men brænder nærlys-tråden så stadig, eller slukkes den ?

12
Hvis du har bærekuglen i , skal du passe på , hvis der skal varmes ret meget for at få stangen ud.

Men er det fordi stangen ikke kan skrues ud?

Det er altid lykkedes mig at få de stænger skruet hele ud ved
at banke på nøglen og bærearmen.

13
Din bil... / Sv: Appelsinen
« Dato: 30. Maj 2018 kl: 18:06:22 »

Højre navmøtrik vil ikke af så den får nok kniven i morgen, så må vi se om det lykkes at komme gennem syn før FYN18

Er det ikke bare at sætte et længere rør på den store 46 mm 3/4" top?

14
Mekanisk / Sv: Fælge og hjulbolte
« Dato: 30. Maj 2018 kl: 18:01:14 »

Tak for info, så må jeg have fat i nogle koniske bolte på et tidspunkt.

Et bagdæk var pludselig fladt på min golf2. Det viste sig at det var
ventilen der var revnet helt inde ved fælgen. Det samme skete for godt
et årstid siden. Jeg vælger at sætte nogle andre stålhjul på som er på lager.

15
Mekanisk / Fælge og hjulbolte
« Dato: 30. Maj 2018 kl: 14:19:24 »
Jeg ved stort set intet om den slags.

Men

Er det sådan at der skal bestemte hjulbolte til alufælge?
Er der nogle standarder?

Bolte og møtrikker til originale fælge til T3 og Golf2,
der krummer den kant der skrues ind mod fælgen.

Kan jeg bruge samme bolte til alufælge, eller skal jeg have
nogle specielle?

Sider: [1] 2 3 ... 87