Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Hinze

Sider: 1 ... 235 236 [237] 238 239 ... 242
3541
Diverse / Typegodkendelse
« Dato: 07. August 2007 kl: 08:30:54 »
Citat fra: "Jarl"
Jeg tror, at vi står os godt ved at være lidt strategiske lige i dette tilfælde.

Som tingene er nu er vores biler så gamle og uinteressante, at ingen djævel interesserer sig for typegodkendelser. Synsmanden kigger på tingene, vurderer om ombygningen ser pæn ud og syner den, hvis han er overbevist om, at alt er ok. Det er i bund og grund en fin ordning.

Hvis vi nu alle sammen begynder at rende Færdselsstyrelsen, SMC og synshallerne på dørene for at indsamle standardtypegodkendelser og afprøve grænserne for ombygninger, så skal der nok blive fokus på vores biler og de ombygninger, vi laver. I mine øjne vil jeg langt hellere være underlagt den lokale synsmands fornuftige skøn, end jeg vil stille til syn med en bil, som Færdelsstyrelsen måske har særlig opmærksomhed på, fordi de fornemmer at den er ved at blive objekt for grænsesøgende ombygninger.

Og iøvrigt er der vel ikke nogle effektmæssige problemer i at få godkendt din rækkemotorombygning? Kommer du ikke fra en wbx med 90 eller 112 hk?


Lyder vel egentlig meget fornuftigt :oops:

Jo, det er ikke effekten, det er mere min nysgerrighed, men derimod luftforureningen jeg tvivler på.

Hinze

3542
Diverse / Typegodkendelse
« Dato: 06. August 2007 kl: 22:24:57 »
Skal vi have en lille liste, måske i biblioteket, med typegodkendelser på T3. www.fstyr.dk mener jo ikke, at der skal være adgang for ælde T3 ejere. Der er så meget kaffestuesnak om forskellige stadier af godkendelser i forbindelse med opgraderinger på eksempelvis motorer.

Er der nogen der har "spammet" SMC,  og eventuelt ligger inde med noget der kunne scannes ind og lægges i bib.

På min reg. attest har jeg har et godk# 01540744/03121182 og den er registreret første gang 23.05.91. Jeg har ikke fået tag i min typegodkendelse endnu.

Det jeg fisker efter er selvfølgelig de der hk, hvor mange ponyer kan der opstaldes uden et bilsyn [med godkendte forhold] bliver en fiasko. Her tænker jeg ikke på ToldSkat. Dem tager vi bagefter :D

Jeg har gransket nøje i fstyr vejledningerne; hvis det skal være "sjovt" hedder datoen før 01.04.84

Kom frisk med al jeres viden

Hinze

3543
Diverse / Gearkasser og andet
« Dato: 06. August 2007 kl: 22:03:28 »
Kan man nappe diff fra autokassen og sætte i 4/5 gearskassen; det ville give en noget anden gearing i slutfasen :shock:

Hinze

3544
Diverse / [Help!] Bilen drikker voldsomme maengder k0levaeske.
« Dato: 03. August 2007 kl: 23:30:15 »
Jeg ved ikke helt om det er godt eller skidt og blive "genstand" for et syndrom  :D

Nå, nuvel, hvis det kan hjælpe til fin vejledning går det nu nok :P

Hvis du skal skifte til rød kølevæske (og det SKAL du), skal HELE systemet tømmes og skylles igennem, af med de tykke slanger op til køleren, afmonter de 2 små umbraco bolte melle stødsstangsrørene. (Een bolt i hver side); De tømmer vandkammer omkring foringerene. Af med termostathus, op med termostat.

Åben helt for varmen på begge, (hvis du også har centervarme ved bagsæde).

Em almindelig vandslange og masser af vand skal der til at gennemskylle systemet.

Når du så har gennemskyllet hele systemet og tænker; uha det var en ordentlig omgang, gennemskyller du det hele igen. Der bliver ved med at blive blåt tilbage....... det skal være klart vand, før du er færdig. Det tager en 3 timer.

Så er du klar til det røde væske G12 Plus (fordi de ikke har andet hos VW), de leveres i 1½ liters dunke. Det skal fortyndes op til den frostsikring, "du har det bedst med i maven". Om det er 0 grader, -5 eller -30 skal du selv vurdere. Jeg hældte 4 dunke, 6 liter rød og resten vand, det var vel 3 liter ca. Der skal så udluftes, det er der fine tråde om i forum, men din fine nye haynes fortæller det vel også.

Værsgo og skyl 8)

Hinze

3545
Diverse / [Help!] Bilen drikker voldsomme maengder k0levaeske.
« Dato: 03. August 2007 kl: 20:51:18 »
HUSK også; at vi blander kun det røde med det blå, hvis det røde er G12 PLUS, den almindelige G12 kan (læs SKAL) ikke blandes med den blå. Det bliver til tyktflydende gelé.

Jeg ville nu også sætte føderne i koldt vand og lige sunde mig. Kik til væskestanden i begge beholdere på varm og kold motor, og forsøg at "lave" lidt statestik før du skiller hele vognen :shock:

Hvor mange km har motoren gået?

Jeg har jo som bekendt lige været der med utæt vand(top)pakning. Det kan høres og ses når det sker og man er ikke i tvivl. Små strint (når/hvis de kommer) er de hemmelige hjælpetegn fra din motor.

Ro på makker :D

Hinze

3546
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 26. Juli 2007 kl: 09:31:25 »
Citat fra: "Mølle"
tillykke. Det blev da en svær fødsel. Men næste gang, så kører du med klatten.

Kan du så komme i gang med det 1.8 projekt.
 :lol:  :lol:  :lol:

schh, det er i en anden tråd 8)

Hinze

3547
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 25. Juli 2007 kl: 21:28:29 »
Så lykkedes det at få samlet min wbx, endda med stor succes. Har lige kørt en "længere" jomfrutur. Den lyder nu godt sådan en wbx  8)

Endte med at sætte de gamle topstykker på igen og alle de nye fine pakninger. Det er sgu stadig et virvar af vandslanger og rør der suser rundt i det motorrum :?

Hinze

3548
Syncro Fora / Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Dato: 13. Juli 2007 kl: 21:03:38 »
Citat fra: "Bo"
Nix...Vi skal have tilføjet "VALGFRI" hvad det så end hedder på tysk  :twisted:  :twisted:


Aber doch, lieber Bo, "4wd wahlfrei" er vist ordlyden... 8)
Hinze

3549
Diesel Fora / Jeg tabte et hjul på motorvejen
« Dato: 13. Juli 2007 kl: 20:48:45 »
Citat fra: "Bo"
Citat fra: "lagoni"
PMPMPMPMPMPM

 :D  :D  :D

Tak Mølle og Bo!
Jeg vender tilbage med pm'er når jeg har købt en pistol ( :wink:  ska nok lige en tur rundt om banken) og har fundet ud af reservedelsnumre (godt man har en onkel) og tygget lidt på det tyske sprachen på ebay og dieselsend og hva vi ellers har.

Åbner øl nr. 4.
Hva' faen...   ikk?
 :wink:

Og tak til jer andre der også har svaret! Det letter at ku skrive her i vores gode forum!


Snup du bare nr. 5 & 6 også, du skal jo ikke ud og køre  :wink:



Taler vi fustager eller dåser :D

Nå Nå , godt der ikke skete mere, UHA en oplevelse, hvordan så underhylerne ud..... Respekt for den kølige håndtering,, op på hesten igen.

Hinze

3550
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 12. Juli 2007 kl: 21:37:12 »
Ret skal være ret. Har købt en ny låseringstang, det hjalp noget på humøret, der er stadig ikke meget plads, men mon ikke det går;; der er jo trods alt samlet mange wbx'er før min :oops:

Hinze

3551
Syncro Fora / Tilbud på decoupler til Syncrofolket
« Dato: 12. Juli 2007 kl: 21:30:38 »

3552
Diverse / Remhjul på en WBX
« Dato: 12. Juli 2007 kl: 21:25:53 »
Jeg har et siddende på en gammel motor. Jeg skal se om jeg kan få det af, men fylder noten ikke hele sporet i længden; så kan den vel stadig kun sidde i een position?

Hinze

3553
Dine Projekter... / En træt DJ, der ikke ville hjem fra skiferie...
« Dato: 11. Juli 2007 kl: 22:20:48 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Hinze"
Ser meget fint ud Mads, hvad er en oxiboxer :idea:

Hinze


Det er en WBX der er blevet maltrakteret ved at få fræst kølekanalerne af, og monteret luftkølede foringer. De siger den holder bedre en type 1 motoren :?:  :?:

/Mads


Det var dog en interessant løsning på "problemet "med plads til montering af låseringene til krydspindene  :shock:  :P

Hinze

3554
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 11. Juli 2007 kl: 22:14:34 »
Jeg var ikke kvik nok da jeg hev toppene af, så foringerne susede med af. Så skulle de jo monteres igen .....

Hinze

3555
Dine Projekter... / En træt DJ, der ikke ville hjem fra skiferie...
« Dato: 11. Juli 2007 kl: 22:11:31 »
Ser meget fint ud Mads, hvad er en oxiboxer :idea:

Hinze

Sider: 1 ... 235 236 [237] 238 239 ... 242