Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - automatik_ulrik

Sider: 1 [2] 3
16
Din bil... / \"TransPetern\" - Så Prøver vi igen
« Dato: 03. Marts 2013 kl: 00:35:59 »
Hej T3nettet

For ca. 3år siden have min elsket T3'er indbrud(Ødelagt låse, smadret instrument bord osv....) - Grundet mit arbejdet manglede jeg tiden den fortjente til at blive sat i stand.  Grundet min forkærlighed for bilen, kunne jeg ikke skille mig af med den.  - hvilket måtte resultere i ”eksil på landet.
Imellemtiden er lejlighed i centrum er skiftet ud med parcelhus og carport :-) - og påmindelser om min konto på T3nettet, ikke har været aktiv nok. det kunne ikke blive ved med at gå.

Nu har bilen været gemt væk i to år  – Indtil nu! I dag kom dagen t3’en skulle hjem!

Det en 89ér - udstyret med et monster af en MVér. med 276000km på bagen. - (Med "Grøn plaket"  :lol: )
- Der skulle vise sig at der skulle mere en 2års stilstand til at tage livet af motoren. med lidt "Motorstart" og frisk Benzin - "Bang bum og hvid røg - så var der live i dyret(Den lyder nu ikke helt frisk i betrækket) Men den kunne selv kører ud af laden den have gemt sig i. -

Nu står den på en gennemgang af dyret og de store overvejelserne om man skal kaste sig ud i et motorskift til en R4i(ABS eller 2E’eren) eller om WBX’eren bare skal have den store overhaling  

Jeg glæder mig til at komme igang - og igen benytte mig af dette dejlige forum. - forsættelse følger.

17
Generelt / Forsøgte at stjæle bil med proptrækker -
« Dato: 31. Juli 2010 kl: 10:50:27 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Jeg har plastikdelene.

Surt med øllerne, men endnu værre med værktøjet.


hvis jeg ikke lige finder nogle dele tætter på Randers. kunne det godt være aktuelt. du hører lige noget Kkrogsgaard

Det værste ER værktøjet. Hehe..

18
Generelt / Forsøgte at stjæle bil med proptrækker -
« Dato: 30. Juli 2010 kl: 22:49:12 »
Hej Forum.

Ja så skette det for mig.

Kom ud til billen her til aften;
"hov. døren sermærkelig ud, det roder da meget. hvad laver min proptrækker på forsædet. :? "

ja indbrud i bil.  :!: (undskyld jeg brokker mig lidt) kom hjem fra ferie onsdag aften. 3000km uden problemer. var i øst europa. ikke problmer med(Bilen, tricktyve, eller indbrud.) også kommer med hjem. også sker det.  :roll:



Men
-alt plastik ved ratlåsen smadret. (der jo nok en der kan hjælpe med noget nyt)
-radio væk.
-GPS væk(var gemt væk)
-hele bilen rodet igennem -
- Næsten alle mie øl væk.(gemt under bagsæderne)
Men værst
-Alt mit dejlige værktøj VÆK!  :cry:



Heldigvis kom de ikke væk med bilen, (ingen kasko på den) :D .


Er der noget der kan hjælpe med platik delene ved ratstammen?

19
Generelt / autoophug i tyskland?
« Dato: 11. Juli 2010 kl: 12:32:12 »
Hej.

I næste uge skal jeg en tur ned til hamburg. og ville enlig hører om der nogen der har kendskab til en eller flere "gode" autoophug i nord tyskland. hvor man måske kunne være heldig at finde stumper til vor kære t3.?

//Ulrik

20
Generelt / Fotovogn - hvordan fungerer det?
« Dato: 28. Juni 2010 kl: 23:06:03 »
Citat fra: "Jarl"
Jeg har ikke studeret det teoretisk - kun ved afprøvning, og jeg har INGEN langtidserfaringer, men når det nu er min egen gearkasse, der bliver prøveklud, så er risikoen jo overskuelig. ATF-olie er meget mere tyndtflydende, og det kan afhjælpe det morgensure 2. gear, som sturt set alle 5.trins T3-kasser har. Kender I ikke følelsen af, at 2. gear skal tages med stor tålmodighed, når gearkassen er kold?


Hehe kender det alt for godt.! den skulle lige have lidt kærligehed og var det best man trillede ned at bakken når den kom i 2.gear.

men det er pist væk nu.! den originale olie var ikke pæn efter 270000km.. og i kom denne
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3980589295&n=-2027216158&pn=-2027216142
der er kørt 5000 km og gearkassen føles meget bedre.

21
Generelt / spørgsmål til TDI
« Dato: 25. Juni 2010 kl: 00:42:45 »
Hvad ligger en TDI ombygning med Gearkasse og motor med hele L#"¤"T, hos en of specialisterne?(Danmark,Tyskland,England)

Hmm - 3000-5000Euro? er det helt ved siden af?

Nogen som måske har en ide om dette? eller kender nogen eller har spurt?

22
WBX/LBX Fora / Mærkelig tomgang & motor kræfter \"2,1i WBX Motor&q
« Dato: 29. Marts 2010 kl: 22:30:32 »
God aften

Ja så har jeg haft lidt tid til at kigge på motoren(kun kigge). efter at været på en "søndags tur"/"ud af vinterhig" med busen. lille tur.
er poblemet at:
Når den er kold ligger tomgangen på ca900-1000rmp. når motoren er varm er tomgangen på ca 2000rpm. har fundt en fin vejledning til at måle div. føler/kontakter og værdiger/modstande. mm .  men det bliver næste weekend.(skal nok dele det med jer.)

Men ! hvor skal dette stik side? det et "Rundt 3polet han stik".? ar ikke kunne finde nogen modpart? måske i har set dette før.  og igen det en MV/SS motor.

23
WBX/LBX Fora / Mærkelig tomgang & motor kræfter \"2,1i WBX Motor&q
« Dato: 31. December 2009 kl: 00:37:24 »
Jeg siger Mange TAK.  - du fant den før mig. heh.

Jeg må sige at jeg har lidt at skyde med, når jeg får tid næste År. :wink:  

Hvor er det dejligt med en WBX'ere.  8)

24
WBX/LBX Fora / Mærkelig tomgang & motor kræfter \"2,1i WBX Motor&q
« Dato: 31. December 2009 kl: 00:10:34 »
Citat fra: "WBX Manden"
Det lyder mistænkeligt meget som "The Vanagon Syndrome"... http://www.vanagain.com/bucking1.htm
Hvis det var en karburator model ville jeg også sige sprit, men is-problemer opstå sjældent på multipoint injection som din MV/SS ( Er det en MV eller en SS ?).


Ja det har jeg haft mistanke til  det og ville prøve denne løsning. http://www.benplace.com/vanagon_intermittent_syndrome.htm

Jeg "mener" det en SS - den stammer fra schweiz'ere land. og jeg kan ikke få rmp over 4500. men det skal undersøges.

Ulrik

25
WBX/LBX Fora / Mærkelig tomgang & motor kræfter \"2,1i WBX Motor&q
« Dato: 29. December 2009 kl: 20:45:46 »
Citat fra: "Hinze"
Høj tomgang "lugter" af utætte vacuum slanger.

Ingen reaktion på gas, kunne være den lille kontakt der sider i bunden af gasspjæld; den skal give fuldgas eller ingen gas. Hvis den hænger lidt i "ingen gas", tja så giver den ingen gas selvom du jokker i bind. Prøv om du kan lokalisere ledningerne og tjek forbindelserne og hør om kontakten klikker når du åbner og lukker spjældet med hånden og slukket motor.

Går ud fra den selvfølgelig har friske tændrør, rotor og strømfordelerdæksel.

Hinze


Det lyder som noget jeg kan prøve.

 tændrør, rotor og strømfordelerdæksel. bliv skiftet for 6000km siden. så jeg kan ikke udelukke det. jeg vil bestille nye for en sikkerheds skyld.

26
WBX/LBX Fora / Mærkelig tomgang & motor kræfter \"2,1i WBX Motor&q
« Dato: 29. December 2009 kl: 20:01:26 »
Hej Forum.

min WBX'er har altid haft lidt høj tomgang 1000-1200. men nu er den blivet lidt mærkelig"er".

Jeg havde den kærer Bus ude af sit "vinterHi" i går. for at tage på hyggetur til tyskland.

Den startede i første hug. efter et par km. begyndte den af miste kræfter jeg kobler ud. motoren går i tomgang(meget højtomgang)1600-1900rmp.

-speeder'en helt i bund - de første 2 sek. Moter reagere næsten ikke kun højtomgang. så flyver den i max omdrejninger jeg holdere den der lidt(4-5sek.). der efter alt normalt.

Efter har jeg lagt mærke til at -

- tomgangen for det meste ligger ved 1600-1900rmp.
- Hvis motoren er varm, og jeg slukker, skal jeg vente lidt før jeg kan starte i første hug. ellers vl den ikke rigtig starte motoren drejer bare uden den går i gang.

igår på den langetur skete det 3 gange at den mistede kræfter. og skulle have fuld gas. inden den fik kræfterne igen. men der skulle mere gas for at holde fart. Jeg vælger at holde ind og lader motoen kølle af har efter kører det igen.!

jeg har mistanke på den mærkelig tomgang kan værer Tomgangsmotoren(Tomgangsbanaen i toppen af motoren) der er slit. er måske er blivet mere Slit. (der for den nu meget høje og svingene tomgang)

Motoren der sætter ud/mister kræfter.har jeg mistanke til tændspolen.

Jeg er lidt forviret hvad der kan være galt. derfor vil jeg grene hører jeres ideer. :o


Det skal siges at motoren er med Kat.(MV/SS)

Ulrik

27
Diverse / Camper Hævetag+lidt mere - hvordan får jeg fat i sådan et?
« Dato: 26. December 2009 kl: 01:47:06 »
Hej Forum.

Jeg vil grene udvide sovepladsen i bus'en. så jeg har lidt ideer.

så jeg leder efter et hævetag. komplet. + men samtidig også lidt camper inratning.(ikke det vigtige)

jeg har ikke hul i taget pt, så der skal jo skæres. men hvor svært er det.?

Hmm.. jeg har søgt efter muligheder. men jeg vil grene have jeres råd og mening.?

der er jo nogle forskælige måde at få fat  det hævetag. +lidt extra

- Køb et ny komplet tag. +(ny og fin)  -(koster) http://www.justkampers.com/shop/type_25/type-25-original-vehicle-parts/elevating-roof-parts/roof-kit-j15274.html

- Fin en "rusten/kaput motor gamel camper" og tag involdene og tag.  ??

- Importer en tysker/svensker +(kan få en camper inratning+extra motor) D

- Købe et brugt. nok det billigste. men svært at finde.(synes jeg)

hva mener i er det beste?

28
WBX/LBX Fora / Mekanisk lyd(metal mod metal) efter Olie Skift.
« Dato: 01. November 2009 kl: 21:04:00 »
God aften Forum.

Ja lyden er vist væk.

Jeg fik startet automobilet. og kørte en tur forbi Dokajønne. og lyden var helt væk. så lidt panik fra min side. heh..  :)

Men så fik man da set komantør-busen- heh.. fin bil.

Mange tak for svarene.

Ulrik.

29
WBX/LBX Fora / Mekanisk lyd(metal mod metal) efter Olie Skift.
« Dato: 01. November 2009 kl: 13:16:56 »
Citat fra: "dokajønne"
Jeg står i skrivende stund ude på rådmands blv. Og bander fælt over brændstoftilførslen på kommandørbussen. Du er velkommen til at dreje forbi til én kop øl eller kaffe, men ekspertise udi wbx-motorer skal du nok ikke forvente og jeg har da ører.


Er det dig der har den brune bus der tit holder over det gamle posthus og vin handelen..?  :wink:

30
WBX/LBX Fora / Mekanisk lyd(metal mod metal) efter Olie Skift.
« Dato: 01. November 2009 kl: 12:55:25 »
Citat fra: "jankjerbye"
Hammershøj.. Det et Torben i en af DKS mest gejlede Syncro Dokaer. (den gule der var til salg i Randers med glasfiberhat som Hawaibussen kiggede på, nu nymalet i John Deere grøn og klar til træk)

Dokajønne bor inde i Randers.. men kører meget rundt i hele nordøst jylland i sin kommandørbus.

Der er også Wilson ude fra Bjerringbro.. det er tæt på.

Men jeg tror de fleste af os undtagen Allan fra pladegaarden og måske Ibber har mest diesel erfaring.. En WBX må har mere tilfælles med boblerne..

Du er sikker på det ikke bare er noget "eksternt" på motoren der går imod.. det kunne passe med at det mest var der i tomgang? Udstødning, eller afdækningsblik eller en løs generator eller andet påbygning der kan påvirkes af vibrationer?

/Jan
8990 Nørbæk


ja nu når du siger det så er det når det står i tomgang det er nemmest at høre. men det lyder som om det kommer inde fra motoren eller fra topperne. Det skal undersøges.

Men jeg tror jeg lige skal ud og kører en tur. også lige "stikke fingeren i jorden" eller råbe hjælp. heh  :shock:

Ulrik

Sider: 1 [2] 3