Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - tomtom

Sider: 1 [2] 3 4
16
Diesel Fora / akut hvordan afmoterses forsæde
« Dato: 14. Juli 2012 kl: 21:09:27 »
Jeg skal  hente nogle skabe  nu og har brugfor afmonterinf af højre forsæde.
Der er et flyversæde med armlæn. det kan ikke dreje runt.

17
Diesel Fora / Olie spild ved Oliefilter
« Dato: 14. Juli 2012 kl: 18:18:40 »
Når motoren bliver rigtig varm, ved 20 km kørsel, begynder der at sive olie ud, hvor oliefilteret sidder på oliekøleren. Jeg er nød til at spænde det meget hård på med en oliefilderspænder. Jeg har prøvet med filtre fra krogsgård og Thansen og har husket at komme olie på pakningen inden jeg har skruet det på. Der sidder en stor møtrik inde i oliekøleren, den har jeg strammet.
Spænder jeg til med håndkraft, kommer der en stråle på 20 cm lodret op i luften.
Jeg kan ikke umiddelbart set at anlægget ved oliekøleren har bøjet sig.

Er der nogen med et forslag til et filter med en god pakning.

18
Diesel Fora / Dårlig tomgang
« Dato: 25. Maj 2012 kl: 11:51:55 »
Bilen starter fint og den lyder godt og kører upåklageligt, indtil den bliver varm. :(
Når jeg har kørt 4 - 5 km. vil motoren ikke tilbage til tomgang. Den bliver ved med at køre med 2000 omdrejninger, nogle gange med 3000 omdrejninger.  
Jeg kan, hvis jeg slippe koblingen langsomt, mens jeg bremser tvinge omdrejninger ned.

Er det turboen der efterbrænder eller er pumpen stillet forkert. Måske mængde skruen som jeg har pillet ved.
  :roll:

19
Diesel Fora / cola på højkant
« Dato: 16. Maj 2012 kl: 23:13:46 »
Jeg tror at det er en af de svære, så der er en stor cola på højkant.
Det drejer sig om den ledning, der kommer ud af et sort rør og går ind i en gul samlemuffe, for derefter at gå ind i røret igen.

HVORFOR ER DER DENNE SAMLEMUFFE ????

Hint:
Jeg kan ikke se, at den ender inde i den bagerste boks med forvarmer relæet.
Den har noget med forvarmningen at gøre.
Når muffen er samlet og jeg drejer nøglen til forvarmning lyser den gule lampe, men der er ikke strøm på gløderørene.
Skiller jeg ledningen ad, virker forvarmningen, men den bliver ved indtil jeg starter motoren.. – Forvarmningen stopper/slukker når motoren starter.

20
Generelt / Rustomdanner – Hammerit mv.
« Dato: 11. Maj 2012 kl: 23:26:00 »
Jeg skal til at lappe på nogle rust bobler og begyndende rust i samlingerne.
Det bedste vil jo nok være at fjerne rusten med vinkelsliber. Men boblerne er ikke højest 5 mm og det må gerne se pænt ud bagefter. Jeg har tænkt mig at bruge nedenstående til at fjerne rusten og som grunder inden maling.

Er der nogen der har erfaringer med rustomdannere, feks.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6945214304&n=1227177113&pn=1227203982

Loctite har vist også et produkt, de kalder rust omdannere.

Vil det være bedre at bruge hammarit.

Hvad gør jeg med det lille krater, der opstår på grund af laktykkelsen. Skal det spartles ud og grundes (og med hvad) inden der males. Eller fylder man det op med maling.

Hvis jeg spraymaler, er der så forskel på malingstyper (Acryl – Alkyd – mf.).

21
Diesel Fora / Kan man renovere en starter
« Dato: 26. April 2012 kl: 23:02:48 »
Det går trægt med at starte. Det tager tit op til 5 sekunder før at motoren går igang. Selv med varm motor er der lidt forsinkelse fra jeg drejer nøglen til at motoren er startet. Jeg har prøvet med et batteri med meget power og det gør ingen forskel. -Jeg tror at starteren er træt. Derfor vil jeg høre, om man selv kan renovere en starter eller er man bedst tjent med at finde en brugt.
Motor blokken er en JR fra en Golf 2 1.6 TD.

22
Generelt / Hvordan fjernes motorolie fra madras
« Dato: 14. April 2012 kl: 13:33:24 »
Jeg har spildt motor olie på min madras :(  Der er kommet en plet på 20cm x 40cm. Er der nogle trix.
Margarine ?
Vanish ?
Petrolium
Rensebenzin ?

Stærke solbriller 8)

23
Generelt / T25 på Discover
« Dato: 10. April 2012 kl: 15:38:57 »
Dette skal jeg se :shock:  :shock:  :shock:

I aften kl. 24:00 sender discover "supersælgerne", der denne gang handler om at sætte en T25 i stand, med salg for øje. Det er del 2. Jeg så Desværre kun 3 min af del 1. Her pakkede de bilen ind i folie. :?

24
Diesel Fora / Måleur købes
« Dato: 09. April 2012 kl: 13:05:47 »
Jeg skal have skiftet tandrem i morgen og savner et måleur.
Er der en, der har et måleur til salg eller en der vil låne sit ud.

En adapter vil også hjælpe.

25
Diesel Fora / Hvordan virker gløderør ?
« Dato: 17. Marts 2012 kl: 20:46:55 »
Jeg skal til at skifte gløderør og undrer mig over hvordan de forvarmes.
Jeg ved at det styres fra et relæ i den sorte boks i motorrummet, som giver 12 v på rørene. Det varer, når man starter ca. 10-15 sekunder. Men hvad får relæet til at slå fra. Det kan ikke være tiden, for når motoren er varm, forvarmes der kun et par sekunder.  :?

Er der en form for termostat i rørene. :shock:
Er der nogen hint til at tjekke om rørene et ok uden at pille dem ud og måle modstanden i dem. :shock:

26
Diesel Fora / Vil ikke forvarme
« Dato: 19. Februar 2012 kl: 12:25:10 »
Havde et motorstop i Berlin sidste weekend. Det startede med, at jeg ikke kunne starte om morgenen. På værksteder skiftede de batteri, generator og satte tandremmen på plads (den var sprunget en tand).  Der blev også prøvet mange relæer til forvarmning. Men den vil ikke forvarme. Jeg kan starte, hvis jeg sætter strøm direkte til gløderørene.

Når jeg drejer nøglen til forvarmning, lyser den gule lampe, men der kommer ikke strøm til gløderørene. Jeg her tjekket relæet (det store i boksen i motor rummet) i en anden T3er. Det virker fint. Ledningerne ved tændingslåsen ser fine ud.

Findes der nogen skjulte sikringer eller relæer andre steder.
Hvordan får jeg holderen til relæet af, uden for meget vold.


PS: Det er godt nok svært, at pakke ud efter en mislykket skiferie. :(

27
Diesel Fora / Manglende trækkraft med varm motor.
« Dato: 10. Januar 2012 kl: 22:49:47 »
Dette lyder underligt, for det burde være omvendt :roll: . Jeg har et problem med manglende trækkraft når jeg har kørt 5 km og motoren bliver varm.

Motoren er en Golf ll motor. Den blev lagt i hen over sommeren og problemet har været der hele tiden. Jeg har ikke kører lange turer på motorvej, det er mest bykørsel. Diesel forbruget ligger på 91/2 km /liter. Olie forbruget er 1L på 8oo km. Jeg regner med at timening er OK.

Når jeg starter, går det bedst når jeg tager koldstarteren. Den kan sagtens starte uden den er trukket.
Motoren går fint med masser af trækkraft og power efter 100 m. Især når temperatur nålen begynder at røre på sig, er den rigtig fin. Men når nålen kommer op på sit halve udslag efter 4-5 km., begynder motoren at miste styrke. Det er som om, at den ikke vil tage imod brandstoffet. Ved sidste test, efter at have kørt 20 km., var jeg 2 km. om at accelerer fra 70 til 100.

Jeg har prøvet at stille på mængdeskruen. Med varm motor, har jeg skruet op, indtil der kommer sort røg, når jeg gasser op. Hvis jeg skruer mere op, f.eks. 1/8 omgang, får jeg den bivirkning at tomgangen bliver for hurtig. Kan et værksted måle sig til en bedre indstilling.


Mvh. Tom

28
Diesel Fora / Skift af tandrem i sydhavnen
« Dato: 28. November 2011 kl: 10:35:16 »
Min tandrem er noget slidt og trænger til at blive skiftet. Jeg har indset at jeg bliver nød til at lære min bil at kende og vil derfor gerne prøve at skifte den selv. Jeg har før gjort det på en nissan sunny og tror godt, at jeg kan skifte den på bussen. Men så kommer der jo noget timing af pumpen oven i.  :?
Jeg vil derfor høre om der er nogen, der selv skal i Sydhavnens GDS og som kan supportere mig, hvis jeg går i stå og hjælpe med timing.
Jeg har set et video klip med timing på youtube og det stemmer ikke helt med, hvad jeg har set i virkeligheden.

En erkendelighed er der selvfølgelig plads til.  :wink:

Mvh. Tom

29
Mekanisk / Styrtøj går trægt
« Dato: 21. Oktober 2011 kl: 16:25:49 »
Mit styrtøj går trægt, når jeg skal rette op igen. Det er ikke i starten af en opretning, men det sidste lille stykke når rattet er i posion 1 og skal op til 12, samt ved position 11 og op til 12.

Der er servo styring på bilen. Men da jeg hentede den hos mekanikeren var der ikke noget væske på. Jeg kørte nok en 3-4 km. før der kom væske på
og den drejer let nok. Jeg har kørt i cirkler med rettet helt i bund og i 8 taller.

En mekaniker :evil: har haft hjulene af og ordnet bremsere. Kan han have kvajet sig.

Hvad skal jeg kigge efter og er der nogle lejer der kan/skal smøres.
Er der nogen i nærheden af Utterslev mose / Søborg, der har lyst til en tur.

Mvh. Tom

30
Diesel Fora / Knapper til inderbeklædning
« Dato: 17. Oktober 2011 kl: 20:22:17 »
Jeg mangler ca. 20 knapper til inderbeklædningen på bagsmækken.
Jeg kender ikke deres navn på dansk ej heller på tysk, hvis nogen skulle foreslå et indkøb herfra. Jeg ved at VW i Kbh. ikke har dem.

Jeg mangler også 35 cm. dieselslange 3,2 mm til dysserne. Det kan jeg heller ikke finde nogen steder.

Nogen forslag.

Mvh. Tom

Sider: 1 [2] 3 4