Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - brian

Sider: 1 ... 84 85 [86] 87 88
1276
Diesel Fora / Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Dato: 05. Februar 2010 kl: 16:27:16 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Når du vipper den langt nok ned kan den skubbes til den ene side. BRUG IKKE VOLD!!

 Mvh Jønne Ukendt


Mange tak, det var lige det der skulle til.

Så er der det plastic der sidder i midten, og vist styre luften nedad.

Hvordan tages det af?

Koldstarts tåndtaget haer jeg taget af, og det plastic der sad uden om.

Det er nemlig essentiel det der med "ikke vold" for ødelægges
de små plast tappe rundt omkring, kan tingene ikke samles igen.
Udfordringen er at skille ad uden at ødelægge dem.

1277
Diesel Fora / Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Dato: 05. Februar 2010 kl: 16:07:27 »
Nogen der ved hvordan hanskerummet afmonteres?
Det er den type der kan vippes ud.

Det ser ud til kun at være gjort fast i bunden, i et påskruet beslag.
Ser ud til at kunne skubbes til den ene side og så ud, men kan ikke se hvordan.

1278
Generelt / overvejer en T3.....
« Dato: 31. December 2009 kl: 14:19:31 »
Citat fra: "peterwings"
Nu træder jeg nok nogle over tæerne, så undskyld på forhånd. MEN synkro de herre??? Dem er jeg ikke til. De er alt for høje og meget ucharmerende...

Er der nogen i dk som har lagt eller ved noget om at skifte motor til subaru?

Jeg regner nok med at kigge efter en T3 efter sommer. Så skulle der være sparet nok op til et fint eksemplar. Jeg kigger efter en carat, bluestar eller en LLE eller noget i den stil. Hvis der nu skulle komme den helt rigtige før må jeg jo se om ikke det kunne blive til den alligevel.

Nå ja. NUL automatik.......

Måske kan du finde noget der er tættere på det du ønsker end T3,
så du ikke skal bygge hele bilen om...

1279
Diverse / ?Bunden af forruderammen?
« Dato: 31. December 2009 kl: 14:09:30 »
Citat fra: "ibber"
jeg piller ikke forruden ud for at kigge


men det burde du gøre.

1280
Diverse / ?Bunden af forruderammen?
« Dato: 31. December 2009 kl: 06:54:42 »
Citat fra: "Mads-kaa"

PS.: Kurt, ja det er drænhuller, ellers er det i hvert fald meget præcis rust;-)


Det vil være godt med billeder af de drænhuller.

1281
Generelt / Blekingegade og DSB ME. Totalt off T
« Dato: 28. December 2009 kl: 14:39:48 »
Citat fra: "CarstenAS"
Forrig søndag kørte et DSB ME med blå folie samt blå bn' vogne forbi i bagrunden, mig bekendt var de røde dengang?

Der stod vist også en meget stor rød container fra HCS i postgården idag, kan det mon passe at de også kørte for post dk dengang?

Nå men idag kommer jeg så itvivl,  Lejligheden de holdt til i havde de nye flade LK afbrydere, var de mon kommet i start 80erne?

Alt dette er selvfølig små fejl i en ellers god serie.


Sjovt, forrige søndag fik en nyt gummi hos AGL, det var af type MS.
På vejen hjem så jeg en GNU i bakspejlet, den havde KRY

Senere drak jeg en SBH, som smagte lidt af EOM. Jeg overvejer nu om
jeg skal hælde noget GLU af type PQ på min KRY.

Jeg vil tage mig en ekstra HBH for at få stur på min ADH.

1282
Diverse / Batteri størrelse
« Dato: 22. December 2009 kl: 21:09:14 »
Citat fra: "WBX Manden"


HN, eksisterede de i 78 ?  :roll:


Harald Nyborg startede for mere end 100 år siden.

1283
Generelt / Svindler på Mobile, dba.dk og bilbasen.dk
« Dato: 20. December 2009 kl: 12:21:51 »
Jeg håber ikke at det er et overtakseret nummer du så har ringet på.

Generelt skal man passe meget på hvilke numre man ringer op til.
Overtaksering er en af de metoder fupmagerne benytter.

Jeg vil gerne vide hvordan nummeret i annoncen: 35 38 32 53

Kan knyttes til Spanien.

Jeg husker at der for nogle år siden var annoncer for telefonsex,
på 35-numre, med teksten: 20 kr/minut, minimum 5 minutter.

Det har været et problem for nogen:
http://www.lev.dk/uploads/media/2003-04.pdf

Idag er det vist noget 900 nummer, måskenetop  for at undgå
at folk narres til at ringe.


De folk der falder for nigeriabrevene ved egentlig godt at det er fup.
Af en eller anden uransagelig grund drages de mod skidtet alligevel.

Det samme fænomen ses med trikspillerne på strøget i København,
folk ved godt at det er fup, og alligevel drages de mod det,
som natsværmere mod en lampe om natten.

http://ekstrabladet.dk/112/article1020896.ece

1284
Diesel Fora / Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Dato: 20. December 2009 kl: 11:00:42 »
Citat fra: "bos1"
godt nok på tysk men mon ikke det går   :D

http://www.kilindo.de/html/t3_heizung.html


Tak, for linket.

Det tyske er faktisk et ikke ubetydeligt problem,
men man kan da prøve med en google-oversættelse.

Som jeg ser det, så er det overflødigt at afmonterer rattet.
Han kunne nøjes med at skrue 4 bolte ud der holder ratstammen,
fjerne instrumentbordet, og så sætte de 4 bolte og ratstammen
tilbage.

På den måde er det endda muligt at køre rundt uden instrumentbord,
er det ikke rigtig forstået?

Det ser ud til at det er nødvendig at løsne plalstkassen for at få låget af ned til blæseren.

1285
Diesel Fora / Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Dato: 20. December 2009 kl: 10:22:51 »
Jeg er stadig ved at samle tilstrækkelig mod og viden, til at jeg tør
gå igang med at arbejde mig ind til den blæsermotor under instrumentbordet.

Er det sådan at når instrumentbordet er tage af, så kan man nøjes med
at "løfte" oversiden af den store plastkasse for at komme til blæseren?

1286
Generelt / Svindler på Mobile, dba.dk og bilbasen.dk
« Dato: 20. December 2009 kl: 10:16:24 »
Jeg tager det som en selvfølge, at når i skriver med Alfredo,
så er det fordi I har juleferie, og synes det er sjovt at drille ham lidt.

Det forstår jeg godt, jeg synes også det er sjovt at drille fupmagere.
Det kan som regel let spottes når folk skriver noget der ikke hænger sammen.

Muligvis er det telefonnummer i annoncen et af dem der koster
100kr bare at ringe op til.

1287
Diesel Fora / Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Dato: 12. December 2009 kl: 12:22:29 »
I de vejledninger der findes på nettet om hvordan instrumentbordet
afmonteres, står der aldrig nævnt noget om hvordan luftslangerne
fra blæserhuset hen til luftdyser afmonteres og påmonteres.

Hvordan klares det?

Det er jo noget der foregår under instrumentbordet, og der kan man
jo ikke kravle ind.

1288
Diesel Fora / Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Dato: 11. December 2009 kl: 20:49:38 »
Mange tak for svar Bos1 og Jarl.

Jeg gik straks ud og trak sikring nr. 13 ud, og den var sprunget som forventet.

Forhistorien er, at en af lamellerne i en luftdyse an den slags hvor man kan,
varierer luftstrålens retning er faldet ind i luftkanalen.
(det er luftdysen helt til venstre)

Der har den så ligget og raslet rundt. Det har været til at leve med,
men pludselig en dag stoppede blæseren brat, og har ikke kunnet startes siden.

Min hypotese er så at den lamel er røget ind i blæsermotoren, og har
blokeret den.

Lyder det sandsynlig?

1289
Diesel Fora / Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Dato: 11. December 2009 kl: 19:33:07 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
der sidder en blad sikring oppe under de alm. sikringer, som skal skrues så man kan trække boksen lidt ned og der oppe sidder der én.


Jeg har ikke set derop endnu, man at sikringen er så stor tyder vel
på at det er til den store motor ved køleren.

Egentlig lidt skidt en der ikke engang er en liste over hvad
sikringerne er til i "So wirds gemacht".

Måske er er en liste i Haynes?
(selv om det godt nok er til benzin)

1290
Diesel Fora / Adgang til blæseren under instrumentbordet.
« Dato: 11. December 2009 kl: 16:45:54 »
Citat fra: "Jarl"
Kan det evt. afklares, hvilken varmluftsblæser, vi snakker om? Det vil lette besvarelsen betydeligt.


Ja, det kan afklares.

Det er den blæser der sidder indbygget i plastkassen inde i
instrumentbordet. Den man starter med en drejeknap
med 3 trin. Den der giver den varme luftstrøm til forruden.

Sider: 1 ... 84 85 [86] 87 88