Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - porteren

Sider: [1] 2 3 ... 8
1
Diverse / The vanagon song
« Dato: 25. Juli 2021 kl: 09:43:50 »

2
Syncro Fora / Lidt om Visco koblinger på T4 og T3
« Dato: 28. Juni 2020 kl: 13:21:33 »
Du tror måske at Visco koblingen på din T4 Syncro virker optimalt, men sandsynligheden for at den gør det er minimal.
Efter at have haft en T3 Syncro, oplevede jeg visco kobling funktionen meget anderledes på Vanessa, min T4.
Hvor T3 viscoen trak meget hurtigt og kontant, (efter en sjettedel hjulomdrejnings spin) når det var nødvendigt, oplevede jeg T4 viscoen, som meget mindre kontant.
Da jeg hentede bilen hos en forhandler nede i den Nordtyske by Elmshorn, lavede jeg en primitiv test, for at sikre mig at viscoen virkede, og det gjorde den, men jeg kunne ikke afgøre hvor godt.
 I foråret skulle jeg slæbe en trailer med ca. 600 kg træ op af en skråning med græs og små træstubbe. Den spandt på forhjulene uden, at jeg kunne se spin fra baghjulene, og jeg kom op, men kun med møje og besvær.
Jeg måtte konstatere, at der ikke findes meget materiale om den nøjagtige funktion af en T4 visco, men på en tysk hjemmeside (T4 Wiki) kunne jeg læse, at en T4 visco først for alvor trækker, når forhjulene spinner ved ca. 1500- 2500 omd. i 1. gear. Da jeg skulle slæbe den trailer op, forsøgte jeg, som man normalt skal, netop at undgå hjulspin, og har sikkert derfor, ikke aktiveret baghjulstrækket nok.
I min søgen efter mere viden på Nettet, kom jeg i kontakt med en østrigsk ingeniør ved navn Andreas Kern, som gennem en årrække har forsket i T3 og T4 viscoer og er indehaver af Visco Werkstatt Kern, som renoverer og ikke mindst opgraderer viscoer.
Kort fortalt har han arbejdet i adskillelige år med at eliminere de fejl, som både T3 og T4 viscoer er behæftet med og som fabrikanten Steyr-Daimler- Puch ikke fik løst. Interesserede kan læse meget mere om det på hans hjemmeside: https://vw-kern.at/ eller på Facebook Visco Werkstatt Kern
Til T4 kan man få tre varianter af viscoer. Alle fyldt med speciel silikone og efterfyld med inaktiv gas i stedet for atmosfærisk luft. Det giver en ekstremt meget længere holdbarhed end en ny original visco:


Standard VC på 400Nm. Sport VC på 500Nm. Og Super sport VC på 600Nm.
Jeg har købt Sport VC’n, der er justeret til en blanding af almindelig vej og lettere offroad kørsel og jeg glæder mig til at få den monteret på tirsdag. 😊

[attachment id=1 msg=133471]


3
Diverse / Fiamma Caravanstore posemarkise. Mål ??
« Dato: 14. Februar 2020 kl: 14:49:22 »
Jeg overvejer at købe en Fiamma Caravanstore posemarkise til Vanessa, men den skal kunne hænge i skinnen, der er fastgjort på min tagrailing, uden at hænge ned over skydedøren, når den er rullet sammen.
Så mit spørgsmål er: Hvor mange cm er den fra kederskinnen og til bunden af den sammenrullede markise?
Hvis nogen har en Caravanstore og gider tage en tommestok og måle, vil jeg sætte stor pris at få det mål.
Hvis nogen skulle have en Caravanstore i 255cm, som de er interesserede i at sælge, så lad også høre fra Jer.

[attachment id=1 msg=133208]


4
Diverse / RAL kode på VW 902 gråhvid?
« Dato: 14. Februar 2020 kl: 14:39:12 »
Jeg skal bruge en dåse pensel/rulle maling på fortynder eller terpentin basis til at lappemale min T4 syncro, på steder hvor den originale maling er slidt af
Jeg har ladet mig fortælle at farven hedder VW 902 White på "autolaksprog", men er der nogen herinde, der har fundet frem til en RAL kode som matcher den hvide VW standardfarve, så vil jeg meget gerne høre om det.

[attachment id=1 msg=133207]

5
Biler.. / Ford Galaxy sælges. Solgt.
« Dato: 23. Maj 2019 kl: 16:28:06 »
Min Ford Galaxy skal sælges efter 14 års tro tjeneste. Mekanisk er den stadigvæk ung, men den begynder at blive lidt suspekt i paneler og skærmkanter. Ikke meget tæret, men en del overflade rust, og før sidste syn svejsede jeg forreste venstre løftepunkt for donkraft, samt et par små huller i begge paneler.

Jeg har nu tre biler, så den må videre. Pris 14.500 kr.

[attachment id=1 msg=132646]

Ford, Galaxy, 1,9 TDi 110 Van, Diesel, 2002, sort, km 190.500, 115 Hk. 310 Nm, startspærre, centrallås, ABS, 5-dørs, airbag, 17" alufælge, inkl. moms, servostyring

Velkørende med lavt km tal. Nedvejet. Vægtafgift årligt: 5.120 kr. Må benyttes privat. Alufælge, træk, vinterhjul m dæk, nyere Webasto vandbårent oliefyr m fjernbetjening, tagbøjler, Garmin navigator. SAPHE fartkontrolalarm. Sidst synet: 28.5.2018. Ved den lejlighed mange nye bremsedele mm.

DBA link med flere billeder: https://www.dba.dk/annonce/1055743299/kvittering/?ft=syi

6
Syncro Fora / 4 stk. Melber Penta fælge sælges. SOLGT
« Dato: 01. Februar 2019 kl: 13:24:23 »
4 stk. Melber Penta 7x 15  5x112 ET24,5 centerhul 66,6.

Melber fælgene ligner Ronal fælgene næsten til forveksling. De er i fin stand, uden revner og større ridser, men er lidt irrede.

Passer på T3 syncro og 2WD, samt på ældre T4, med den smallere sporvidde.

Pris: 1600 Kr.

[attachment id=1 msg=132346]

[attachment id=2 msg=132346]




7
Undervogn / 2 stk. Ronal Projekt Two fælge 7x15 ET 23 sælges.
« Dato: 09. Januar 2019 kl: 14:38:35 »
2 stk. Ronal Projekt Two fælge 7x15, 5x112, ET 23, centerhul 66,5. Sælges 1000 kr.

Pæn stand uden hakker eller revner. Lettere irrede.

Originale centercaps medfølger.

[attachment id=1 msg=132273]

[attachment id=2 msg=132273]






8
Alt andet / Ronal Projekt Two fælge 7x15 ET 23 købes
« Dato: 28. Oktober 2018 kl: 07:11:27 »
Jeg skal i gang med et nyt projekt, med en T4 syncro, som skal være min daily driver, eventyrbil, og skovtraktor i én,
så jeg skal bruge 3- 4 fælge mere, som dem her på Efternøleren.

Det skal være Ronal Projekt Two 7x15 med ET 23

De skal være i rimelig stand, uden større hakker.


[attachment id=1 msg=132198]









9
Syncro Fora / 5 Stk Nokian Rotiva AT R 16 allterrain sælges. 3200 kr.
« Dato: 13. September 2018 kl: 09:36:38 »
5 stk. Nokian Rotiiva AT 245/70 R16 allterrain dæk. Velegnede som helårsdæk. Vintergodkendt med MS og snesymbol.
Dækkene er produceret i feb. 2016 og har kørt ca. 2000 km.

Pris : 3200 kr.

Billeder kan ses her: https://www.dba.dk/annonce/1046979486/kvittering/?ft=syi

11
Alt andet / Mercedes Sprinter 316 CDI 4x4 sælges.
« Dato: 16. Maj 2018 kl: 16:37:18 »
Ulven er nu sat til salg. Træls men nødvendigt.  :)

https://www.dba.dk/mercedes-sprinter-316-cdi-4/id-1044475020/

12
Diverse / Tips til isætning af vindue med låseliste søges.
« Dato: 13. September 2017 kl: 15:17:35 »
Jeg skal til at udskifte gummilisterne på de faste vinduer i Efternøleren, og vil gerne have nogle tips fra Jer kloge hoveder.

Da jeg skal foretage udskiftningen udendørs, og da vejret mildest talt ikke særlig stabilt, vil jeg gerne være på forkant med udskiftningsprocessen.

Der er låseliste i profilet, så er det så enkelt, at jeg bare sætter profilen i vognen og derefter lemper ruden i udefra evt. med en ledning i rillen?

Den ene af ruderne er i øvrigt forruden, som har en kraftig V-form. Jeg spekulerer på om det gør det nemmere eller sværere???

[attachment id=1 msg=130484]

[attachment id=2 msg=130484]

13
Diverse / Go2 mover til campingvogn sælges. SOLGT
« Dato: 16. Juni 2017 kl: 15:01:22 »
Fjernbetjent campingvogns mover GO2, produceret af firmaet Truma. sælges.

Moveren var monteret på Eribaen, som jeg købte, men da vognen er lille og handy, behøver jeg den ikke.

Den er fra 2013 og i meget fin stand. Har kun været brugt lidt, og vognen har i den periode, stået i garage, når den ikke blev brugt.
Alle dele, inclusive ledningsnet, er der, og den kørte fint, da jeg prøvede den på vores gårdsplads.

Kan monteres på vogne op til 1800 kg.

Nypris ca. 7.500 kr.

Sælges for 3.500 kr.

[attachment id=1 msg=129752]

14
Er der nogen der ligger inde med to fælge, som nævnt i overskriften, og i rimelig stand, er jeg interesseret køber
[attachment id=1 msg=129744]

15
Alt andet / Projekt offroad caravan "Efternøleren".
« Dato: 15. Juni 2017 kl: 19:41:46 »
Som nævnt i en anden tråd, har jeg leget lidt med tanken om at bygge en campingvogn, som kan komme med, hvor normale campingvogne, ikke kan komme frem.

Projektet er nu en realitet, da jeg har investeret i en Hymer Eriba Touring 410 Triton. En lille ,smal campingvogn med hævetag og en egenvægt på 680 kg. Totalvægt 1000 kg.
Eribaen er blevet kult, og derudover er den også er blevet meget populær som campingvogn efter 4x4 biler.

Årsagen til det er, at den, i modsætning til de fleste andre campingvogne, er konstrueret som et chassis med en overbygning af et stålbur over, og derfor kan det holde til meget mere end traditionelle campingvogne. Den er ca 2m.bred

Den skal have større hjul på, så frihøjden hæves, og karrossen skal også hæves på akslen, så afstanden fra hjulet til skærmkassen ikke bliver for lille. Efter diverse mockups med forskellige gamle fælge, er jeg kommet frem til at det skal være 15" fælge med et Et. på omk. 30.

Jeg vil starte med at montere mine gamle Sprinter dæk str. 225/70x15", for at se hvor meget jeg skal skære i skærmkanten, og hvor meget karrossen behøver at hæves.

Hvis nogen ligger inde med et par Ronald Projekt Two 15x7" Et 23, ligesom dem jeg havde på Arnold, er jeg en interesseret køber.

Jeg rydder vognen for alle møbler undtaget overskabene, ligesom alle de gamle gasdrevne hvidevarer, skal udskiftes med 12V udstyr.

"Efternøleren" skal bygges op i samme stil som Arnold og Ulven.

[attachment id=1 msg=129742]

[attachment id=2 msg=129742]

[attachment id=3 msg=129742]


Sider: [1] 2 3 ... 8