Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Tica

Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 43
526
Generelt / Skakternet vinyl, hvor?
« Dato: 29. Oktober 2011 kl: 18:56:43 »
Bauhaus eller Silvan  eller den lokale tæppehandler

527
Generelt / Fjerne spraymaling fra fliser
« Dato: 29. Oktober 2011 kl: 18:55:29 »
Hempel (paintstripper / remover) har et kraftigt produkt til det, det fås i en god proviant eller bådtilbehørs forretning det kan være en mulighed det ødelægger ikke gelcoaten på båd men malingen krøller af :-) men måske kan du "nøjes" med deres degreaser igen et hampert produkt der skal bruges udendørs, jeg har opløst 2K maling med den.

Jeg kan evt. lave en test på en kloster sten i morgen.

528
Generelt / Karosserisav på trykluft fra Harald Nyborg
« Dato: 28. Oktober 2011 kl: 20:23:44 »
Husk den gyldne regel den skal arbejde af sig selv ikke presse i gennem jernet.

Det sagt så har jeg en HN EL bajonetsav som indtil nu har skåret det meste af en xantia fra hinanden + div. andre mærkelige opgaver  og den køre stadig uden bøvel, bare den bliver fodret med kvalitetsklinger.

529
1.0mm 10-4 takker så må man jo på indkøb :-) 0.8 er på lager.

530
Så blev der skåret lidt i venstre sideaf motorrummet samt motorbøjle afmonteret, der skal en ny mellemplade til denne da den anden er færdig samt den del på vangen er også dårlig, og hvad dukkede der ellers op yes hul i bunden af vangen  :evil: Er det 0.8 eller 1mm plade der skal bruges der ??

531
R4i Fora / Langskibet får en PB
« Dato: 28. Oktober 2011 kl: 14:31:29 »
Du skal finde den typegodkendelse som gælder for din bil, check biblioteket her på siden, hvis 112Hk maskinen er nævn i samme typegodkendelse så skulle den række til accept af din motor.

Husk også en klar dokumentation af din nye motor = bedste er en typegodkendelse på den bil den er taget fra.

532
Generelt / HELE historien! T3-turen til Paris
« Dato: 25. Oktober 2011 kl: 21:22:25 »
Håber i havde nogle gode oplevelser i Paris :-) Og godt alt klappede til sidst selv om det var en dyr oplevelse, og det er altid godt at have en Haynes med i bilen.

Ang. din mere øv oplevelse så er det desværre typisk for Paris de tænker aha han kan ikke fransk så skal han tages 280% i r.... :-( har selv oplevet dem på den måde men sjovt nok så ville de ikke snakke med min veninde(korrespondent i fransk) via. telefon og jeg fik min vilje, ude på landet er de meget mere hjælpsomme og hyggelige :-)

533
Diesel Fora / Mit TDI project (med billeder)
« Dato: 24. Oktober 2011 kl: 15:18:47 »

534
Generelt / SiKa specifikke pladedele
« Dato: 19. Oktober 2011 kl: 21:02:23 »
Da jeg kiggede fandt jeg intet :-(

Er så "heldig" at de værst ramte unikke dele på min Sika er sideklapperne (hedder de det ? det er de 2 klapper til rummet under ladet) og de er næsten umulige at opdrive i bare fornuftig stand  :evil:

535
Diesel Fora / Patrol lyd på T3 ??
« Dato: 18. Oktober 2011 kl: 06:48:32 »
Min Sika med JX maskine havde kun et rør Ø60mm eller så, monteret efter turboen og den brølede da lidt når den fik gas men ikke noget der kunne sammenlignes med en 6cyl patrol.

536
Dine Projekter... / Glasfiberkasse / Kåbe til Doka
« Dato: 13. Oktober 2011 kl: 12:07:24 »
Det må være pga. motorvolumen er over 2L så er der et krav om kat. fra 01.10.89

Klippet ud af Vejledning om syn Kap7.06 forurening.

Personbil M1 med benzinmotor

Før 01.01.95: Generelt skal bilen have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er
foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder Euro 1
(91/441/EØF eller 93/59/EØF).
Dog er der for bil med forskel mellem tilladt totalvægt og tjenestevægt
(med standardudstyr) på over 685 kg ikke krav om katalysator.
Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr på en bil med ovenstående egenskaber,
skal det dokumenteres, at bilen overholder EF-direktiv 83/351/EF
(ikke Euro). For seriefremstillet bil (med forskel mellem tilladt totalvægt
og tjenestevægt (med standardudstyr) på over 685 kg), der er
forsynet med reguleret katalysator, er der dog ingen dokumentationskrav
for luftforurening. Fabrikanten eller dennes repræsentant
fastsætter »tjenestevægt med standardudstyr«, idet dog
- ekstra udstyr som fx kran, læssebagsmæk eller personlift, og
- for campingbil den særlige indretning med borde og bænke,
køkkenindretning og toilet m.m.,
ikke indgår som standardudstyr i denne forbindelse.
Før 01.10.90: Generelt skal bilen have reguleret trevejs katalysator. Hvis der er
foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr, skal det dokumenteres, at bilen overholder EF-direktiv
88/76/EØF (ikke Euro).
Dog er der for biler, der opfylder ét af nedenstående punkter, ikke
krav om katalysator:
• slagvolumen på højst 2000 cm3
• terrængående
Hvis der er foretaget konstruktive ændringer af motor eller forureningsbegrænsende
udstyr på en bil med ovenstående egenskaber,
skal det dokumenteres, at bilen overholder EF-direktiv 83/351/EF
(ikke Euro). For seriefremstillet bil (med slagvolumen på højst 2000
cm3 eller som er terrængående), der er forsynet med reguleret katalysator,
er der dog ingen dokumentationskrav for luftforurening.
Før 01.10.89: Alle biler skal have fire-takts motor. Hvis der er foretaget konstruktive
ændringer af motor eller forureningsbegrænsende udstyr, skal
det dokumenteres, at bilen overholder ECE 15-03. For seriefremstillet
bil, der er forsynet med reguleret katalysator, er der dog ingen
dokumentationskrav for luftforurening.

537
R4i Fora / jeg er blevet belært af en synsmand ang ombygning
« Dato: 10. Oktober 2011 kl: 20:30:52 »
Har siddet og kigget lidt på BEK nr 762 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22315&

I §9 nævnes følgende "Stk. 2. Før godkendelse efter ansøgning kan køretøjet (chassiset) kræves indleveret til forudgående undersøgelse hos Færdselsstyrelsen eller en synsvirksomhed, eventuelt belastet, ligesom dele af et køretøj kan kræves undersøgt på et af Færdselsstyrelsen anerkendt prøvningslaboratorium. Udgifterne hertil betales af ansøgeren.

Stk. 3. Godkendelse efter anmeldelse kan udstedes uden de i stk. 2 nævnte forudgående undersøgelser, medmindre der er grund til at antage, at køretøjet ikke opfylder kravene til køretøjers indretning og udstyr. "

Og det er dem de bruger i forbindelse med krav til dokumentation i forbindelse med syn. Mindre ombygninger, som udskift af motor som holder sig inden for  +20% af max. angivet KW i typegodkendelsen kan normalt klares i synshallen med angivelse af ændringerne, de kan så kræve en erklæring fra VW (Subaru) om at den nye motor har de og de dataer samt hvordan motoren identificeres, at overholder forurening norm det og det. Hvis de er i tvivl så kan/skal de sende den videre (det vil de nok automatisk gøre med Lastbilsl's projekt) de indberetter også til Skat hvis KW overstiger 20% af den motor den er født med, hvis man ikke selv har færdig behandlet dokumentation med.

Men det er altid en god ide at snakke det igennem med synshallen, specielt omkring hvilken dokumentation de vil have.

538
R4i Fora / jeg er blevet belært af en synsmand ang ombygning
« Dato: 10. Oktober 2011 kl: 17:45:31 »
Har lige snakket med en synsmand jeg kender og der er ikke kommet nye regler pt. Men  der kan være et problem omkring kravene til forurening (eller mangel på samme) det skal kunne bevises at den løsning der er monteret har samme eller bedre  Euro klasse = de kan kræve en skriftlig tilkendegivelse fra motorproducenten om at det er gældende. Man bør også sikre sig at bilen bliver synet med konstruktiv ændring så er der ingen tvivl.

Du skriver at du har fået det vist på dok. Hvad stod der mere præciest ????

PS: Den med MC'en kan ikke helt sammenlignes her, da denne var ombygget meget, der var blandt andet ændret på stellet og den var ikke synet med angivelse af konstruktive ændringer.

539
Diverse / Afmontering af motorbøjler
« Dato: 09. Oktober 2011 kl: 13:23:14 »
Kanon kigger lidt mere på det, dog ikke i dag ryggen brokker sig :-(

540
Ja ja så sker der lidt igen

Motorrummet er ved at være tomt :-)

Jeg har har desværre også fundet lidt huller i vægen indtil varerummet.

Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 43