Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Casper L.A.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
31
Træf / Sv: Tak for denne gang
« Dato: 02. Juni 2019 kl: 22:27:24 »
Jeg og syncro'en takker også af for et godt og super hyggeligt træf! første gang vi var med, men bestemt ikke sidste, vi ses næste år  8) 8)
Hilsen Casper

32
Træf / Sv: Hjemme fra træf
« Dato: 02. Juni 2019 kl: 22:25:03 »
Hvordan gik det, har den stadig den lyd af en dårlig trækaksel ?

33
Generelt / Sv: Klar til træf og Spanien
« Dato: 29. Maj 2019 kl: 22:47:36 »
Hej Flemming .

Mange tak, ja det hele der sidder på taget, på nær de orange Maxtrax, er købt hos Campervan Culture.

Og Solcelle sættet han har er rigtig god kvalitet, og selve panelt kommer fra Victron Energy, hvilket er noget af det førende, og som de har 10 års garanti på. Men generelt et rigtig godt sæt han har fået samlet her.

Mvh Casper

34
Generelt / Klar til træf og Spanien
« Dato: 28. Maj 2019 kl: 20:43:09 »
Så kom de sidste ting endelig på plads på min nye roof rack!..   8) Så nu er vi klar til FYN19! og i uge 26 (forhåbenligt) går turen til Spanien  8)

35
Træf / Sv: Konkurrence Fyn 2019
« Dato: 25. April 2019 kl: 22:20:57 »
Altså hvis terrænet ikke er mere end en 2wd kan snige sig i gennem, så går lidt af ideen da af det  :P Min er jo vant til at det enten går så meget op ad eller ned af at enten forhjul eller baghjul slipper jorden  :P

36
Træf / Sv: Konkurrence Fyn 2019
« Dato: 23. April 2019 kl: 19:31:54 »
Skal dælme lige have mig til meldt, men glæder mig også til at deltage for første gang!  :D ... PS. Min Syncro BLIVER Brugt off-road ;)

37
Syncro Fora / Sv: Kørsel i terræn
« Dato: 15. April 2019 kl: 20:49:32 »
Fin video, men der er et par punkter hvor jeg ikke mener han har ret... Bla, hvis den går ud på en bakke og så starte den i bakgear, uden at have koblingen trådt ned, det er alt for hårdt for bilen, når man stadig har muligheden for at koble ud og starte den ;) Og så det han siger med at man ikke skal dreje på rettet når man er på vej op af en stejl bakke, igen.. hvis du er på vej op af noget hvor du begynder at miste bidet og hjulene begynder at spinde, kan det være en fordel at dreje hurtigt fra højre til venstre og finde bidet igen, dog er dette kun gældende hvis man IKKE har spæret slået til foran :)

38
Syncro Fora / Sv: Ny dreng i klassen
« Dato: 28. Oktober 2018 kl: 18:13:39 »
Tillykke med bilen, og det lyder som om det nok skal gå hen og blive godt!.. Er selv ved noget lignede, da jeg har fået blod på tanden efter at være rejst rundt i en LandCruiser i Australien i 3 måneder.... Men helt klart er det bedste da at tage fat i dem som har haft deres på længere turer med fuld oppakning, da de har en del erfaringer med det.

Motoren skal man nok lige have set godt efter, og den kan man ikke tage bundkaret af som du skiver, da det er en del af blokken på en vw boxer motor. Men ventiler, tænding, tændrør, vandpumpe, kontrol af kompression, benzin tryk, benzin slanger, alt der kan kontrolleres, justeres, udskiftes, få det gjort, så man er sikker på man har en motor i god form, og når det nu er en WBX'er (wasserboxer) så få den tømt helt for kølervæske og få hældt noget frisk G13 kølervæske på, og det skal være det røde, og helst noget som VW anbefaler til deres motorer, det er en vigtig ting. Og så skal man bare være 200% sikker på at den er luftet ordenligt ud, da det for nogle har haft trælse konsekvenser, og det er en kælling at få luftet ud.

Personligt har jeg valgt et komplet sæt powerflex bøsninger til min syncro da jeg renoveret den for 2 år siden, det både på godt og ondt, den bliver lidt mere stiv at køre i, men er knap så levende i sidevind som de kan være, syntes jeg. Og ellers slid dele i undervogn, nyt på!

Dæk den er nem, hvis du ikke skal køre i sne vejr, der ville jeg uden tvivl gå efter BFGoodrich, de har lavet off-road dæk i mange mange år, og har en god erfaring deraf, om det så er A/T eller M/T du vælger, tja det lidt hip som hap, om du køre mest vej eller mest off-road. Jeg valgte personligt M/T til min, og køre på Mefro stålfælge, netop pga styrken i en stål fælg kontra en alu fælg.
Dæk str. kan være svære at finde ud af, da det kommer ned på gearing, kræfter og vægt. Min syncro har en 2,1 DJ (112hk) motor (renoveret) og jeg køre på 235/75R15, for at få så stor en træde flade som muligt, da det jo er en fordel, og de passer rigtig fint i str til motoren og gearing, da det at slæbe +2 tons efter sig ikke er et problem. Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra i landet, men vi kan godt prøve at sætte mine hjul over på din for at se hvordan den klare det.

Undervogn, ja den er også svær, jeg har ikke lige pt, som tom vogn problemer med at den går i skærmkanten foran som nogle ellers har, selvom den balancere på 2 hjul. Og det kommer nok af at jeg køre med Trailmarster stage 2 støddæmpere i for og Hevy duty i bag, for de er utrolig hårde, og dem må jeg nok erkende at jeg er en smule træf af at have købt, ville hellere have Old Man Emu. Og ellers køre jeg på std. fjedre ind til videre, og jeg kunne da jeg aldrig kunne finde på at hæve den, den har en ganske flot frihøjde, og det at hæve forværre kun slid på træk aksel led, som i forvejen er et svagt punkt.

Mvh. Casper Andersen.

39
Mekanisk / Sv: Powerflex
« Dato: 22. Juli 2018 kl: 21:57:48 »
Jeg har sat ny powerflex bøsninger i hele undervognen på min Syncro, og det hjalp da alligevel lidt på vindfølsomheden. Men for at svare på dit spørgsmål, ja så er de stivere end gummi ;)

40
WBX/LBX Fora / Sv: WBX staller ved gearskifte
« Dato: 10. Juli 2018 kl: 22:27:23 »
Er det noget den lige er begyndt med "ud af det bål" eller er den lige kommet ud af køre efter længer stilstand eller hvordan?... For det første skal man jo se at den ikke suger falsk luft, altså revne i gummirør efter luftmasse måler??? der efter bliver man jo da nød til at se om tænding står rigtigt??? der efter kunne man jo se om den hade det benzin tryk den skal have oppe ved dyserne?? og når det er i orden så kunne man jo prøve at stikke en 4-gas tester i røven af den og måle, både ved tomgang og ved eksempel ved 3000 omdr for at se den ikke går for mager, hvilket det næsten kunne lyde til den gør... :) ...


En anden ting... min hade lidt af det der du snakker om og der blev den ende vendt, men det viste sig at være lidt skidt i dyserne som gjorde de ikke gik rigtig , for det forsvandt med det samme efter den fik en krads service rens i tanken fra Bell Add. :)... Men man skal lige være sikker på det andet først... Det er i hvert falde nogle ting som der bare skal spille.... der efter kan man jo begynde at se om man skal have renset bla luftmassemåler :)

41
Syncro Fora / Sv: Rustfri udstødningssystem til WBX Syncro
« Dato: 11. Juni 2018 kl: 20:47:26 »
Det køre jeg med på min DJ :)... Fin kvalitet, dog er problemet at det er lavet til en Amerikansk T3 og de er født med katalysator, så enten skal du bestille den med katalysator og bøvle med det ;) eller så skal du bestille den uden og være forberedt på at det ene rør der går fra samling til potten skal skæres op og svejses om for at få det til at passe uden katalysator :).. hvilket jeg gjorde.

42
Generelt / Sv: Varebil/Personbil Import Synshal på Fyn
« Dato: 09. Juni 2018 kl: 14:29:59 »
Har lige sendt dig en besked, da jeg selv er kommet i en træls situation i den forbindelse :)

43
Syncro Fora / Sv: Hjælp til afgift for syncro (Doka)
« Dato: 26. Februar 2018 kl: 18:55:14 »
Ja de danske regler er desværre skuet håbløst sammen, men jeg ville til hver en tid gå efter at betale fuld afgift, så den bliver indreg. som personbil, da den må bruges som du lyster. Jeg har lige været igennem hele møllen i sommers, med afgifter på min T3 halv panel syncro, 2,1 WBX 112 hk fra 1988 (Benzin) (Importeret fra Norge) og jeg valgte at betale fuld afgift på den, altså som personbil, da der er alt for mange regler når det kommer til Camper. Og afgiften lød på 10,900 kr  :) Så det kunne man ikke klage over, den hade gået 185000 km cirka den gang og blev sat til 350.000 kr i nyværdi. :)

44
Dine Projekter... / Sv: midter monteret motor ;)
« Dato: 10. Januar 2018 kl: 10:49:33 »
Hold da kæft et projekt... respekt her fra  8) Men er jeg den eneste der tænker at køleren sidder noget inde lukket, syntes ikke rigtigt at den skulle kunne få noget fart vind?

45
WBX/LBX Fora / Sv: DJ-AGG
« Dato: 03. Januar 2018 kl: 19:53:10 »
Servo... ahh hold det er for gamle mennesker  :P ;D... Jeg køre uden servo på min syncro på store mudder dæk, igen problem :P

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8