Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Casper L.A.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
76
Gode rejsesteder/Rejsetips / Sv: Kroatien sammenkørsel 2017
« Dato: 18. Oktober 2016 kl: 22:02:23 »
Vi kørte til Kroatien for nogle år siden, dog i en 95'er Toyota Hiace... Men et utrolig flot land, og kan klart anbefale at køre der ned. Specielt en tur ned af E65'ern, den render helt ude langs vandet, flot udsigt.
Om bilen er klar til turen, tja, få den set godt efter og er der noget der er ved at se lidt kedelig ud, skift det for at være sikker :)... ellers kan jeg ikke se noget problem i det :) Vi ska køre små 4000 km næste år i min Syncro, og den regner jeg da stærkt med at den klare turen problemfrit, men den er også ved at få en større overhaling/renovering :)

77
Alt andet / Sv: Frontrude.
« Dato: 13. Oktober 2016 kl: 20:49:45 »
Mener bestemt FTZ har dem, og at de ikke koster alverden. :)

78
Syncro Fora / Sv: Renovering af Visco
« Dato: 11. Oktober 2016 kl: 16:00:44 »
Jeg har sendt dig en privat besked Jens :)

79
Syncro Fora / Renovering af Visco
« Dato: 11. Oktober 2016 kl: 15:20:12 »
Goddag alle sammen.
Søger lidt informantion om hvor man kan købe silikone olie + o-ringene til Visco'en?. Eventuelt link eller nogle der har noget liggene.
Og hvilken viskositet vil i anbefale? den skal bruges til at køre hård off-road og på alm vej.
Mvh Casper A.
Tak på forhånd.

80
Generelt / Transporter/Caravelle T4 gearkasse ??
« Dato: 03. November 2014 kl: 20:57:52 »
Det er der heller ikke nogen forskel på om det er en Mk. 2 eller Mk. 3 golf, men en af mine kammerater har en golf 3 GTD og den er betydelig lavere gearet end min Golf 2 TD.. Så må nok takke nej til den gearkasse  :) Mvh

81
Generelt / Transporter/Caravelle T4 gearkasse ??
« Dato: 03. November 2014 kl: 20:55:05 »
Hmmm Ja det skal jeg da ikke kunne udelukke at benzin udgaven er højre gearet end diesel'en...

82
Generelt / Transporter/Caravelle T4 gearkasse ??
« Dato: 03. November 2014 kl: 20:53:55 »
Syntes bare at nu eksempelvis en gearkasse fra en T5 ikke virker ret meget større en golf'ens og kunne tænke mig til at det måske også var gældene for T4 gearkassen.... Har nemlig bare hørt med et halvt øre at det sagtens kunne lade sig gøre og at det skulle hjælpe gevaldigt..... Men tak for råd Erik

83
Generelt / Transporter/Caravelle T4 gearkasse ??
« Dato: 31. Oktober 2014 kl: 14:40:54 »
Okay, så man ska gå efter Caravelle gearet så kan jeg forstå... ?

84
Generelt / Transporter/Caravelle T4 gearkasse ??
« Dato: 25. Oktober 2014 kl: 15:07:06 »
Dav.. Nu hvor den gamle T3'er hænger på liften for at få en mindre renovering, har jeg fået fingerne i en rigtigt velholdt Golf Mk. 2 1,6 TD, bilen køre pisse godt og trækker som en djævel ( I forhold til T3'ern  :P )...
men syntes at have hør at man kan tage 5. gears tandhjul fra en Transporter/Caravelle T4 Diesel eller TDI da den er højre gearet i forhold til 5. gearet i Golf'en, og at det bare skulle være "plug and play".... Er der nogle der kan be/afkræfte det ??
Mvh Casper A.

85
Din bil... / Ja ja SIKA´en kan skam godt arbejde ;-)
« Dato: 12. August 2014 kl: 23:32:27 »
KH. Nej mener nu bestemt at Super Six er en Ford, mener faktisk de kørte med 6600 bagende... Men ja så'en en Country haha det er jo helt latterlig så stor en vende radius dem har, det er sku lidt noget juks hvis du spørgere mig :)

Jojo, det er jo Henrik der har museet, eller som vi kalder ham "Prinsen".... Jo tænker jeg har 15 min kørsel over til ham, så jo har da været der en enkelt gang eller 2, men bryder mig ikke om manden (længere historie)  og ja der står et par af disse Ferguson bælte traktorer, i fuld mundering lige klar til at rykke ud i snestorm :)

Det bedste er at dengang i 58' hvor Edmund nåde sydpolen, var de eneste traktorer der hade klaret turen var de 3 små Ferguson benzin'er. Og til trods for at man hade lavet et par specielle køretøjer der til, som skulle kunne klare kulden, så var det kun de små Ferguson'er som ikke engang var lavet til de massive kuldegrader som kunne klare hele turen, med 3 stykker skind, en på hver side og en for fronten.... Det er jeg alligevel RET imponeret over :)

86
Din bil... / Ja ja SIKA´en kan skam godt arbejde ;-)
« Dato: 12. August 2014 kl: 23:14:52 »
Ja det er selvfølge rigtigt, så kan jeg sku godt se det smarte i den snude der :)... Jo 6,31'ern er en 6-cyl turbo maskine med om egnen a de 125 hk :P Men man kan godt mærke når man kommer på brovægten og vejer 15 Tons når man vejer ind, sååå er den lidt tam :P... der ville jeg våge at påstå at vores gamle 4-cyl suge diesel a en 844-S med sølle 81 HK klare det mindst lige så godt med vognen selvom den kun vejer 12 Tons på brovægten når man vejer ind ;)... da den har en næsten helt flad momentkurve, så om den går med 1400 omdr/min eller 2000 omdr/min det er næsten lige meget, for den kan satme sejtrække!!!

Altså det gear der er i en 574'er er det samme som i vores 474'er og det er enligt det man kalder "Pilot gear"... Og det ville jeg godt give dig ret i at det er lidt noget juks ;) Men sådan er det jo slet ikke i en 844-S :)

Ja de går sku godt nok de små IH'er der :)

87
Din bil... / Ja ja SIKA´en kan skam godt arbejde ;-)
« Dato: 12. August 2014 kl: 17:42:26 »
hahaha, nej for så køre vi jo ikke så hurtigt og så går det jo lige op, det tager vel en sted mellem 15-17 timer at høste ;).... Det kunne nok ikke være sagt ret meget bedre, amen den blev da om lakeret sidst der var ild i den i 80'erne, den blev en da malet i original New Holland gul :P
- De går nu også godt de små D40'er og lyder også lidt speciel ;) Den 4,41'er syntes jeg så ikke ret godt om, godt nok ligger den meget op af vores 6,31'er meen den snude er sku ik ret køn ;)
- Jo men den Agrotron 160'er er da vandkølet så vidt jeg husker ?? :)

88
Din bil... / Ja ja SIKA´en kan skam godt arbejde ;-)
« Dato: 12. August 2014 kl: 17:35:01 »
Ja det er ganske fornuftig lille maskinpark ;)... og kan da kun give din farfar ret så :P
-Jo 844-S'erne har 4 rat gear, og høj og lav gruppe i gearstangen ved venstre side af sædet. Hvor der findes 2 forskellige udgaver og vi har en af hver, den renoveret har det man kalder et H-gear, altså hvor der er Høj, lav, ekstra lav og bak :) Og den anden har gear'en til at side i en række, hvor helt tilbage er bakgear, frigear, lavgear og helt fremme er høj gear, OG det er noget lort at køre med, for det er en gætte leg at remme lav og frigear :P
- Ja det er rigtigt hade selv en 275'er med CAV-rotor pumpe, den gik nu ellers godt da.
- Jo de 6-cyl Ford motorer lå bla. i Super 6 og Country :)

89
Din bil... / Ja ja SIKA´en kan skam godt arbejde ;-)
« Dato: 11. August 2014 kl: 15:06:30 »
KH, nå men du må sku lige tage højde for stave fejl, du vidste jo hva jeg mente :)... Ja der lægger også en 6-cyl Ford industri motor i vores Clayson, og ja den har en Simms række pumpe.

90
Din bil... / Ja ja SIKA´en kan skam godt arbejde ;-)
« Dato: 10. August 2014 kl: 22:43:41 »
KH, Ja så'en en IH med forhjulene samlet midt under er sku ikke såå fan'ens praktisk, og den er lidt ustabil at køre syntes jeg :)
 ja har selv haft en Fordson Super Major med en 6,2 L, 6 cylinderret 120 hk Ford industrimotor med simens række pumpe, den endte dog ud i at den fik en 9 l. turbo fra en scania af, og nøøøøj den gik søø :D

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8