Forfatter Emne: Golfmotor i T3  (Læst 10681 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Rene\'

  • Gæst
Golfmotor i T3
« Dato: 23. Januar 2006 kl: 20:45:30 »
jeg har en golf gti i min og  så vidt jeg ka se er det kun  udstødningsmanifolden  og bundkarret der er fra en transporter,men der er jo nok lavet lidt om ved ophænget uden dog at jeg er sikker på det eftersom motoren ligger på skrå.Ang lovligheden kommer det vel lidt an på hvad du putter i altså  20%reglen. min er født med en 1,9 dg tror jeg det hed med 78 hk og golfmotoren har 112 så der er jo nok betalt afgift engang mvh.Rene'

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #1 Dato: 23. Januar 2006 kl: 21:39:08 »
Og hvis vi snakker diesel, så kan det også sagtens fungere.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #2 Dato: 24. Januar 2006 kl: 09:14:25 »
Mht diesel

Betyder det noget om motoren er med mekaniske, eller hydrauliske ventilløftere? Originalt er det jo mekaniske og jeg har hørt en lille fugl synge om at der kan blive et problem med olietryk da motoren ligger på skrå?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #3 Dato: 24. Januar 2006 kl: 10:54:17 »
Nej det går fint. Huskl bare, at "det hele skal passe sammen" - altså er blokken til hydr.-lløftere, så skal toppen også være det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #4 Dato: 17. Maj 2008 kl: 17:10:45 »
Citat fra: "Jarl"
Og hvis vi snakker diesel, så kan det også sagtens fungere.

Hvordan med en hurtig liste over Nødvendige ændringer.
Måske en liste over "proceduren" for motorskiftet. Er der noget man skal huske at gøre før noget andet.

Motoren er en 1,6D måske fra Passat eller Golf. (billede kommer snart)
(Det er Mr. Dickhead der er kommet med en Golf motor som skal smides i istedet for kogekedlen.)
Kurt
Kurt - 25115788

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #5 Dato: 17. Maj 2008 kl: 17:42:06 »
I bunden:
Bundkar og oliepumpesnabel

På bagside:
Indsugningsmanifold, udstødningmanifold, turbo og oliefrem+retur til turboen. (selvfølgelig noget nemmere hvis det er en sauger)

Bagpå:
svinghjulblik, svinghjul, kobling og pilotlejet(der ikke sidder i golferne)

På forsiden:
Vandslanger
Mvh. Casper

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #6 Dato: 17. Maj 2008 kl: 17:58:23 »
Immer Sauger. Immer Bilden.

Listen er skrevet ud og bliver straks forelagt mister Dickhead. Jeg er kun sidemand. Skælder ud og kommer med gode råd. :lol:

Det er første gang jeg er med til et motorskift, så fyld blot på, så skal jeg nok stå ved siden af og gøre mig klog  :lol:

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #7 Dato: 17. Maj 2008 kl: 20:15:32 »
Min kører rundt med en Golf 3 1,8i det giver ingen problemer, altså ud over de selvskabte og brædstofforbruget  :D
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Kkrogsgaard

  • Gæst
Golfmotor i T3
« Svar #8 Dato: 17. Maj 2008 kl: 20:31:21 »
@ Brutus:

Hvordan er dine oplevelser med 1,8´eren nu?

Er den af passende størrelse til en bus?

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #9 Dato: 17. Maj 2008 kl: 22:26:06 »
Nu er det en Diesel 1,6 vi er ved at bytte. Meget underholdende. Men jeg fornemmer der er en masse gode råd der ikke lige er at finde.

EX-Hvor skruer i motoren løs fra ophængene, jeg kan se tre steder det er muligt.
EX-Skal man skifte pilotlejet, nu når motoren er ude.

@Brutus.: Du skal skamme dig over der ikke findes en 5 sider lang tråd med erfaringer og viden om din motor.!

Kurt
Kurt - 25115788

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #10 Dato: 18. Maj 2008 kl: 00:18:25 »
Citat fra: "casper"
I bunden:
Bundkar og oliepumpesnabel

På bagside:
Indsugningsmanifold, udstødningmanifold, turbo og oliefrem+retur til turboen. (selvfølgelig noget nemmere hvis det er en sauger)

Bagpå:
svinghjulblik, svinghjul, kobling og pilotlejet(der ikke sidder i golferne)

På forsiden:
Vandslanger


Jeg tilføjer lige til listen:

pilotlejet findes ikke ved tværmoterede motorer, så der skal derfor i, den gøres nemmes med motoren på pallen

Skift motorophængene, med dem fra T3´en, er jeg ikke helt gal på den så siddder de vist med 3 10mm bolte på den sider der vender op i T3 eren, og 4 8mm bolte på den anden side.

Dyser, rør og indsprøjtningspumpe skal du lade sidde, de kan _sagtens_ være der og gør operationen meget nemmere. Husk det er jo en sauger, den har derfor ikke LDA tårnet på golf pumperne.

Så skal du også have generatorbeslaget med over fra T3 motoren, så du kan montere generatoren oven på vandpumpen.

Det er lidt svært at se hvordan vakuumpumpen ser ud på billederne, men er du i tvivl så snup den fra T3 motoren, den sidder med en enkelt 8mm bolt.

Så kan de se ud til at golfmotoren kører med to-rems setuppet på vandpumpen, tag remhjulet fra T3 motoren og flyt over, så er du tilbage til 1-rems setuppet.

Så ser det også ud til at det nederste tandremsdæksel mangler på golf motoren, tag det fra T3´en og flyt over.

Det er alt jeg lige kan komme i tanke om, måske er der en småt ting eller to, men ovenstående kan få dig mindst 95% af vejen, dvs. langt på den anden side af en motorer der hænger i bilen og snurrer. de småting der kunne var er fx. olietrykskontakter og den slags.
Mvh. Casper

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #11 Dato: 18. Maj 2008 kl: 06:57:22 »
Kurt den motor du har på pallen er fra en passat
og den har lagt på langs
det kan jeg se på det motorop hæng i snuden
af motoren
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #12 Dato: 18. Maj 2008 kl: 11:30:24 »
Søger og søger. Men jeg kan ikke finde opskriften på at få motor ud og motor ind.
(Mens Dickhead leger med vinkelsliber og mukkert på ophænget :roll: )

Listen er udskrevet og ser helt fin ud men dækker ombygningen Golf>T3 Ikke selve udtagning og ilægning.

(Skønt af få al erfaringen fra Jer og så se Dickhead udføre det.
 Det må sku blive nemt, når en dag jeg selv går igang. :wink: )

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #13 Dato: 18. Maj 2008 kl: 11:46:03 »
@Krogsgaard
Min erfaring med 1,8 motoren er ud over beynder vanskligheder, kun positive. Der er god trækkraft og så sent som sidet weekend præsterede den,  at trække en fuld læsset campingvogn og kom ikke under 90km/t.

Var meget opmærksom på temperatur, da vi rendte en i en kø af ca. 1 times varighed - men der skete intet.

Jeg har haft en del problemer med udstødningsophæng, som ikke kan holde og kvartalsvis må ha´ en svejsning. Her arbejder jeg på, at få lavet noget mere holdbart og måske en ny og mindre potte.

@KHS
Vi har afskaffet skam og skyld her i familien, syntes det hører fortiden til. Men vi er bevidste om, at det stadig anvendes ude på landet :)
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Golfmotor i T3
« Svar #14 Dato: 18. Maj 2008 kl: 12:32:42 »
Ja det var vist egentligt hvad der blev spurgt til, men udtagningsprocedure kommer da her:

Start med at løsne boltene mellem gearkasse og motor, samt de to store bolte der sidder mellem gummiklodserne på motorophængene og motorbøjlerne der er boltet fast i rammen. De skal bare løsnes, bare så du ved at de ikke er groet sammen.

Tag stelkablet af og kablerne på generatoren.

Træk elforbindelserne af til olietryk, tempfølere og niveaumåler i ekspantionstanken.

Demonter dielsel frem og retur, sørg for at lukke forsvarligt i begge ender så der ikke kommer urenheder ind i systemet.

Skru de to stjerneskruer ud af holderen til ekspantionsbeholderen, så den er fri og ligger oven på motoren. Træk slange til efterfyldningsbeholderen af topdækslet.

Demonter kølevandslangen bag på toppen, og de to store slanger der løber op til køleren.

Fikser motoren (motorkran, reb+bjælke eller lign.)

Skru boltene ud mellem motor og gearkasse

Løft motoren lidt så i kan se kranen holder vægten

lav et reb til at holde gearkasseklokken, det skal "holde" klokken lidt under motorens niveau, så i kan sænke det hele lidt før rebet begynder at holde klokken.

tag de to store bolte ud der går gennem gummiklodserne på motorophængene

sænk motoren ned på en palle eller lign, og træk den ud under vognen.
Mvh. Casper