Forfatter Emne: Gummi-slange T, hvordan kan det laves?  (Læst 4499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Dato: 31. August 2007 kl: 08:49:21 »
er det ikke en Golf 1,8 motor der ligger i der?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #1 Dato: 31. August 2007 kl: 08:51:03 »
Hva dælen er det for en kværn?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #2 Dato: 31. August 2007 kl: 10:11:17 »
Du kan muligvis finde noget hos en ophugger, og så ellers i gang med nedstryger og spændebånd.
(Tag evt. mål med skydelære, så du har dimensioner )
Et bud kunne være noget vakumpumpe i enden af generatoren, men da det er en benziner har de fleste et udtag i indsugningen til bremseforstærkeren.
Og ellers kan det være kabler der er kapslet pænt ind ?

Held med det...

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #3 Dato: 31. August 2007 kl: 11:34:20 »
er det dig som har udfordringer med topstykket og skift af det på en TD´er?

Har den turbo?

Det skulle være rimeligt simpelt at montere!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #4 Dato: 31. August 2007 kl: 12:42:50 »
Jeg er ikke helt med på hvad du mangler.. hvis det er en custom ting.. ja så er det bare igang med t-stykker der kan tåle temperatur og tryk og nogle ordentligt spændebånd (ikke haveslangetypen).

Hvis ikke så har jeg nok noget siddende på en af mine motorer.. Men det kræver du er helt præcis med hvad du skal bruge eller tager herover et smut og ser på udvalget.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Geltzer

  • Gæst
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #5 Dato: 31. August 2007 kl: 13:48:31 »
syns mere den der flexslange på generatoren ligner en indsugning til køling af samme.
de sidder ikke på frontmotorbiler hvor generatoren jo sidder lige i luftstrømmenog får masser af kold luft så hvor det kommer af og fra har jeg ingen ide om, har aldrig set det før på andre vw biler.

motoren ligner som der også blir skrevet meget en 1.8 benz

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #6 Dato: 31. August 2007 kl: 14:31:40 »
Citat fra: "Geltzer"
syns mere den der flexslange på generatoren ligner en indsugning til køling af samme.
de sidder ikke på frontmotorbiler hvor generatoren jo sidder lige i luftstrømmenog får masser af kold luft så hvor det kommer af og fra har jeg ingen ide om, har aldrig set det før på andre vw biler.

motoren ligner som der også blir skrevet meget en 1.8 benz


Den slange ser også noget hjemmebikset ud. Den er sat på generatoren med bl.a. krympeflex kan jeg se

Lennart

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #7 Dato: 31. August 2007 kl: 14:37:47 »
Jeg tror du kan finde sådan en slange hos en hugger , hvis du selv kun kunne tænke dig et t stykke tror jeg at du skal have et stykke rør som du slaglodder en studs af passende dia. hvorpå du sætter den mindre slange.
Flex slangen til/fra generatoren er som han beskriver i texten faktisk indsugningen til luftfilter derved får han også kølet generator dioderne godt nok!!
hilsen Søren

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #8 Dato: 31. August 2007 kl: 16:43:00 »
kunne du ikke bare skrive HVAD du vil lave, istedet for blot at pladre forummet til med en milliard små halv-syrede spørgsmål ?

Hvis folk ved HVAD du vil lave, så kan jeg garantere at der findes kompetente folk her på forummet der kan svare brugbart og konstruktivt.
Og så får du et svar du rent faktisk kan bruge ;-)
Mvh. Casper

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #9 Dato: 31. August 2007 kl: 17:48:21 »
Jeg er bare SÅ enig med Casper!

Men jeg gætter - fuldstændigt uden at have fået det oplyst - at du er ude i noget med at køre en JX som en CS.

Hvis du vil køre turboløs på en turbodiesel, så sæt åndedræt (det er en metafor for luft-ind-og-afgang - altså manifolder, luftfilter, udstødning mv.) på  fra en sugediesel. Du får den aldrig til at gå ordentligt med turbomanifolder uden turbo. Det bliver til minimal effekt, sort røg og elendigt flow gennem forbrændingskammeret.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #10 Dato: 31. August 2007 kl: 19:39:00 »
Hej
Den flex slang er vist til frisk luft til generatoren.  :)   det står der ihvertfald på den side du henviser til :lol:   1.8 l bezin  Var det passat der stod, nu har jeg også glemt det. :cry:  :cry:


Hvordan er den kommet retur til europa, jeg mener, med de priser de bliver handlet til på den anden side af atlanten. der skriver de jo $ hvor vi andre skriver kr.

hilsen poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

PARKHAVE

  • Gæst
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #11 Dato: 31. August 2007 kl: 19:58:40 »
Jeg tror nu nok Ctange kun bruger billedet som et pænt eksempel på den løsning han efterspørger.
Som carlsen er inde på er nok kun med fittings ( jeg vil foreslå kobber der er slagloddet) at du kan opnå glatte og tætte samlinger af forskellige dimensioner slange.
Vulkanisering er altså ikke det nemmeste i verden at få til at hænge godt sammen , medmindre tingene passer rigtig godt.

mht. til dit spørgsmål om brug af golf indsugningen ville jeg ikke være bekymret for om den kan "hænge" alene, det gør alle de manifolde hvor de sidder på hver sin side af motoren jo alligevel.

Men jarl er inde på at det måske ikke er den optimale løsning mht. flowet i hhv. indsugning og udstødningssiden.
Det kommer muligvis til at opleves som de blændrør der bruges i knallert udstødninger for at ødelægge flowet med vilje og da vi i forvejen ikke er alt for overmotoriserede skulle du måske overveje det med andre manifolde.

Jeg har en sauger siddende i en bil med defekt toppakning.
Der må du sgi komme og pille af manifolde af hvis du gider :lol:  :lol:  Og ja, jeg bor i vestjylland

Poot, du mangler vist at læse hele teksten igennem :lol:  :lol:  :lol:

PARKHAVE

  • Gæst
Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Svar #12 Dato: 01. September 2007 kl: 14:51:21 »
Hvis det er " det forhåndenværende søm's princip" du bruger har jeg flere gange set et stykke rør stukket ind i en plastslange.
Fidusen er at lave hullet lidt for lille så gummiet aut. spænder lidt om det lille rør du sætter ind. Så kan man jo med fordel tætne rundt om med sika rudelim som nok skal holde til vibrationer også.

men kan du lave det der med en flange på et rør og så sætte det i indefra med skive, møtrik og lidt tætningsmasse tror jeg også det kan lade sig gører.
Men det er da bare at springe ud i det og se om ideen holder :lol:  :lol: