[size=24]Trambussen har fået kjole på
[/size]
Så er det nemmere at undgå undervognsbehandling andre steder end på bilen - og gulvet!
Desvære blev efter billederne ikke særligt gode, men I får dem alligevel:
Fremgangsmåde:
1: Grundig vask af bil.
2: Meget grundig vask af bunden med bilen på liften (dirty job)
3: Fyret blæser varm luft ind under bunden - 6 timer senere er den knastør :!:
4: der monteres plast gardiner
5: Vanger, huller, bund, skråstivere, ALT bliver sprøjtet ind i diesel - husk: åndedrætsmaske - handsker - malerdragt.
6: Dieselen får lov at trænge ind natten over - gammel undervognsbehandling bliver blød og modtagelig for ny behandling
+ den trænger ind overalt!
7: Dagen efter blandes 3 dele forvarmet undervognsbehandling med 1 del diesel. Vanger, hulrum, døre, ladsider + lettere angrebne steder behandles med denne blanding. Husk alle steder, hvis ikke behandlet før bores huller og proppes med karosseripropper.
8: Hele bunden inkl skærmkanter, inderskærme, gearkasserum, vanger udvendigt og kofangere sprøjtes med forvarmet fiberforstærket undervognsbehandling.
7 + 8 - husk udstyr fra punkt 5 :lol:
Det var det - lyder og er nemt men tager en del tid!
Gratis råd: Malerrens er godt til at fjerne uønsket undervognsbehandling men giver svien og røde øjne (erfaring fra tidligere behandling)
Mat liste:
Sprøjte pistol + slange med dyse til vanger
trykreduktionsventil - vigtig :!: 3,5 bar
5+ liter diesel
4 liter tynd undervognsbehandling. Bruger biltema's voksbaseret opblandet med diesel 3/1 - andre sværger til olibaseret dinitrol ML (harald nyborg)
4 liter fiberforstærket undervognsbehandling
åndedrætsværn
briller
malerovertræksdragt
plast til inddækning
tålmodighed
motor / malerrens til rengøring
øl til halsen
karosseripropper + bor
sprøjteskema fra biblioteket