Forfatter Emne: turbo vs suge  (Læst 1149 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
turbo vs suge
« Dato: 01. Marts 2006 kl: 22:20:43 »
Jarl skrev
Citér
CS er uhyre levedygtig, hvis den behandles ordentligt. Det lave effektoutput sikrer begrænset belastning på de bevægelige komponenter. Mange vil opleve, at effekten er utilstrækkelig, og man må ofte leve med en tophastighed på 80-90.


Vil det sige at når man nu leder efter en brugt motor og kun kan finde gamle spøgelser men 250.000 km (+........) så vil det være mere sikkert at smide en CS i ?. Og bliver det bare for sølle mht effekten (Det er en syncro og jeg har en skummel plan om at vride 15´´ fælge og (mindst)195/80 dæk på)

80 - 90 km/t er ikke meget, men det kan jeg fint leve med, problemet kommer først hvis jeg kommer til at mangle bundtræk, det vil jeg være ked af.

Vi har i en anden tråd talt om netop sagen med bundtrækket, jeg har søgt efter effekttabeller men har ikke haft held til at finde dem. Er der flere der har erfaring er det ens i JX og CX?

I øvrigt skulle man fandme tro at blokkene var støbt i guld, når man hører priser hos en hugger  :shock:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
turbo vs suge
« Svar #1 Dato: 02. Marts 2006 kl: 11:23:57 »
Ja huggerne tror, at de sælger guld.

Desværre er bundtrækket også beskedent med CS. Nu får du lige de tal jeg har i hovedet - korriger gerne. Mon ikke CS har 103 nm og JX 138. Ca. i hvertfald.

Hvis du vil på brugtmarkedet kunne du også kigge efter en golf motor. De er typisk ikke  så udslidt. Der skal du bare være opmærksom de hydrauliske løftere. Er der det, skal både top og bund være beregnet til det.

Måske kunne du overveje, at få boret en blok. Det er ikke så skræmmende dyrt. Ca. 3500 med nye stempler. Så ved du, hvad du har.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!