Forfatter Emne: Søndag på Amager  (Læst 2056 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Søndag på Amager
« Dato: 23. Marts 2008 kl: 14:43:02 »
Bulldozer?! På en høj-hellig søndag?? Sad nøglerne deri, eller var der nogle på arbejde??

Forresten, Sune, har du ikke spær eller er det bare nogle elendige dæk du kører med?? :D
Synes du mestrer kunsten i at sidde fast til UG :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Søndag på Amager
« Svar #1 Dato: 23. Marts 2008 kl: 14:51:31 »
Det er da vist godt at han snart får en Valp at lege med i "sandkassen" ...  :lol:  :lol:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Søndag på Amager
« Svar #2 Dato: 23. Marts 2008 kl: 15:13:55 »
det var en super hyggelig søndag på amager........

Den var lidt grum den bulldozer der.......når den kom på fuld kraft frem mod bussen....
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Søndag på Amager
« Svar #3 Dato: 23. Marts 2008 kl: 15:28:17 »
I skal bare have en Fiat 780 i baghånden ;-)

Men selv med spær kan blød muld være en prøvelse.
Havde du låst begge aksler Sune?

Det er nu hygge det der, var selv ude ved nogle diger forleden sumpet og pløret, lækkert :-D

Herr_Jensen

  • Gæst
Søndag på Amager
« Svar #4 Dato: 23. Marts 2008 kl: 23:52:06 »
Naa det er her i gemmer jer... Kunne ikke forstaa der ikke var andre der postede billeder : )

Grunden til jeg sidder fast er jo fordi jeg t0r at k0re steder som er lavet til Syncro (well, naesten saa) ; ). Morfar k0rsel i terrain er aabenbart ikke mig. Jeg har nogle elendige daek til mudder og min viscous coupling virker desvaerre ikke men viljen fejler ikke noget. Jeg havde klog af skade k0bt mig en sprit ny spade saa jeg var villig til at grave mig ud.

 Jeg har spaer for og bag men de skal jo f0rst traekkes til sidst - eller kan man jo ikke styre. De er nu ikke meget vaerd alligevel synes jeg. Jeg har ihvertfald ikke meget fidus til dem. Det som taeller er ordenlige daek og masser af frih0jde - noget jeg jo desvaerre maa give fortabt paa i baegge henseeneder.

Da jeg sad fast anden gang havde jeg jo ogsaa nogle UTROLIG st0jende og meget meget tunge passager paa bagsaedet IKKE?! ; )

Fede billeder. Den r0de Doka ser OND ud som den suser igennem vandet der....

Da jeg blev hevet op anden gang trak han mig sidelaens som et lille stykke leget0j. Mit horn blev hevet af men det lykkedes mig at saette det paa igen saadan nogenlunde. Der er edermame smaek paa saadan en CAT faetter.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Søndag på Amager
« Svar #5 Dato: 23. Marts 2008 kl: 23:56:58 »
Fortæl lige noget mere om den Dozer - og hvordan i fik den startet :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Herr_Jensen

  • Gæst
Søndag på Amager
« Svar #6 Dato: 23. Marts 2008 kl: 23:59:04 »
Citat fra: "jensjakob"
Fortæl lige noget mere om den Dozer - og hvordan i fik den startet :-)


Ja altsaa sidst jeg blev hevet op var det jo en DONG kran... Saa det skulle jo vaere st0rrer end det. En CAT maatte jo vaere det naeste naturlige skridt op : ).

Jeg forventer som sagt endten Dronningen eller Flyve vaabenet naeste S0ndag ; )

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Søndag på Amager
« Svar #7 Dato: 24. Marts 2008 kl: 00:01:57 »
Spær aktiveres INDEN man kører ud hvor man kan sidde fast...

Selvfølgeligt kun bageste, forreste venter du med til du har retningen da du, som du selv antyder, ikke kan styre med det aktiveret...

Du kan sagtens styre med det bageste aktiveret, du skal bare ikke gøre det på tørt og fast underlag :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Herr_Jensen

  • Gæst
Søndag på Amager
« Svar #8 Dato: 24. Marts 2008 kl: 00:06:22 »
Citat fra: "BlackChart"
Spær aktiveres INDEN man kører ud hvor man kan sidde fast...


Du mister altsaa fin styrring ved at g0re det... Spaer skal ikke k0res med hele tiden. Samme med 'G' gearet. Man skal jo heller ikke k0re med det hele tiden.

Selvom jeg self. har siddet fast og derved ikke burde sige hvad man skal og ikke skal g0re saa er vores spaer altsaa vildt over vurderet. En funtionel V. Coupling (eller en 'rigtig' 4x4) havde nok gjort en forskel i min situation : ).

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Søndag på Amager
« Svar #9 Dato: 24. Marts 2008 kl: 00:13:07 »
Selvfølgeligt skal man ikke køre med det aktiveret hele tiden...

Men en god lille tommel-regel er...Er der lille risiko for at spærret skal bruges, så aktiver det med det samme :)

Nej, off-road er ikke noget jeg dyrker som sport, endnu ;) (mere om det senere), men kører i en hel del pløre og løse steder til dagligt (med ~35 ton på slæb i badekarret) så jeg har efterhånden gjort mig mine erfaringer med løst/blødt underlag :)

Better safe than sorry...
Aktiverer du først spærret når den er begyndt at grave i den ene side, så er du i 9 ud af 10 gange pretty much f*cked ;)

Men ja, en funktions duelig VC er da nummer 1 :D Har du fundet en brugt eller skal du have fat i en ny(/renoveret)??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan