Forfatter Emne: Muligvis kommende ejer af T3 syncro  (Læst 3183 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Dato: 27. April 2008 kl: 20:17:14 »
håber du er indstillet på selv og skrue sommetider i den. ellers er det nok den fejle 4wd for dig. tror du ska alliere dig med en af de erfarne 4wd rødder herinde hvis du finder en. og måske li snakke med dem om hva det kræver og holde en 20år gammel 4wd kørende :roll:
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #1 Dato: 27. April 2008 kl: 20:25:21 »
Der er ca. samme veligehold som på en alm. T3, men det er på INGEN måde en racerbil :)

På gode dage kan jeg komme over 100 i min, ellers er march hastigheden normalt i lastbil tempo (~90).

Når du skal finde en så skal du i hvert fald have tjekket om visco'en er død, der er flere forklaringer her på forum af hvordan du tester den.

Derudover skal du sikre dig at evt. spær virker, med mindre du selv vil ligge og rode på rygge nede under bilen for at motionere dem igang.

Ellers er der sådanset kun de gængse ting med rust, motor osv. som der er på alle andre T3'ere...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #2 Dato: 27. April 2008 kl: 20:34:02 »
måske lidt mindre egnet som daily driver end en almindelig 2wd t3 :D  8)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #3 Dato: 27. April 2008 kl: 20:37:59 »
Synes da det går fint :)

Hvis det er hastigheden du tænker på, tjaeh, det kommer vel så an på føreren :)

Har det bedst ved ca. 90 km/t :D IM plejer at kommentere min kørsel når jeg en sjælden gang vover mig ud i vores lille Kia...
Den kører også fint 90 km/t på motorvejen :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

PARKHAVE

  • Gæst
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #4 Dato: 27. April 2008 kl: 20:40:07 »
:lol:  :lol:  Det var derfor jeg kiggede på en Öetiinger :lol:  :lol:
Jeg er jo vant til at aut. gearet først skifter til 4 ved 96 km/t i min ( nå nej konens ) bil

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #5 Dato: 27. April 2008 kl: 20:44:41 »
Nårh...
Det automatgear jeg er vant til skifter først til 12. ved ~93 km/t :D 4. benyttes kun med lettere belastning under igang sætning, og når de første 15 km/t er rundet er jeg i 5. :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #6 Dato: 27. April 2008 kl: 21:16:56 »
En Syncro er tungere og mere bøvlet at manøvrere rundt med end en alm. T3. Jeg har til dato ikke set nogle der vejede under 1500 kg og skal der hvide plader på og dieselmotor i betyder det 10.500 om året i vægtafgift.

Hvis viscosekoblingen er stiv (som den er på mange ældre brugte Syncroer) slider man på fortøj, trækaksler og dæk når man kører på landevej med permanent 4x4 og køreegenskaberne mere kampvognsagtige. Det er ikke en nem bil at parkere og den har en større venderadius end en alm. T3.

Gearkasser, fortøj og forreste trækaksler er ikke lige så tilgængelige som brugte dele som alm. 2wd reservedele og man må også på grund af den øgede vægt og højere undervogn forvente et højere brændstofforbrug.

Jeg ville ikke køre en Syncro TD uden oliekøler, der er gevaldigt pres på den den lille 1,6TD i en Syncro.. Det er en engangsinvestering på ca. 3000 kr og kan holde olien under de 100 grader.

Det er en rimelig komfortabel 4x4 p.g.a. det uafhængige hjulophæng, men skal man for alvor ud i terrænet skal man have nogle ordentlige dæk og så går det en del ud over komforten på landevej.. Måske kunne et H/T dæk være et godt kompromis. (Kører jeg selv med på 2wd)

Syncroen er en herlig bil og kan næsten hamle op med en rigtig 4 hjulstrækker i rigtigt mange tilfælde, men man skal altså gøre op med sig selv om man overhovedet har brug for det 4 hjulstræk, eller om man kan klare sig med en alm. 2wd der er en del billigere at holde kørende i både afgifter, forbrug og sliddele.

Jeg har selv kørt begge dele.. og kører til dagligt 2wd.. Syncroen er til alt det grove og det sjove.. (og er desuden uden plader)  8)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #7 Dato: 27. April 2008 kl: 21:58:55 »
Ahh Jan så surt og pessimistisk er  det nu heller ikke at have en Syncro.

Det der kan være anderledes er jo fortøj og kardan og spær, ellers er alle dele identiske..

Men jeg vil give dig ret i at have en Syncro hvis ikke man har behov for 4 hjulstrækket er lidt skørt.

Og det med hastigheden er jo relativt, jeg kører sjældent over 90 på motorvej i min, men gjorde det heller ikke i min gamle 2wd.

Den er ikke mere bøvlet at komme rundt med end en 2wd, det er et spørgsmål om overarmsservo.

Det fede ved en Syncro er, når man er på vej hjem fra job, man er lige ved at gå sukkerkold og så er den der... mudderpølen på marken, YES... så sniger man sig lige en tur uden for asfalten og så finder man charmen ved Syncro og ikke at have 40% eller 100% spær på en 2wd :-D

Nå men hva, Syncro eller ej T3 er en dejlig bil.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #8 Dato: 27. April 2008 kl: 22:14:11 »
doka....  :D jeg har jo ikk olie køler på.... hahahahahahaha
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Kkrogsgaard

  • Gæst
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #9 Dato: 27. April 2008 kl: 23:05:41 »
Er det dig der hedder SJ410

Kkrogsgaard

  • Gæst
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #10 Dato: 27. April 2008 kl: 23:15:51 »
Ok, sørg for at undersøge tilstanden på Viscokoblingen.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #11 Dato: 27. April 2008 kl: 23:43:13 »
Ja, der er flere muligheder, en af dem er at løfte bagenden op og så ligeså stille koble ind i G-gear, så skulle bilen gerne rykke, men husk at koble ud igen inden den ryger ned af donkraften ;-)

Dette gælder ved blød/slap visco.

Ved hård/stiv visco føles det somom håndbremsen er trukket også selvom du ikke er i gear.

Mener det er ca. sådan i den stil, man kan få en ide om den virker eller ej.

Du kan jo også køre ud på en mark og prøve det hele efter, evt. også om spærene virker (de er ikke så slemme at få til at fungere igen)

Viscoen er lidt mere kringlet og dyr.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #12 Dato: 28. April 2008 kl: 11:27:09 »
Altefter hvad dit kørselsbehov er og hvor hysterisk du er med komfort og kabinestøj.. så er mit råd at prøve både en 2wd og en Syncro (gerne samme dag tæt på hinanden hvis det kan lade sig gøre) på lande og motorvej før du beslutter dig for noget.. Så kan du selv bedømme det.

mvh

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #13 Dato: 28. April 2008 kl: 19:20:49 »
Det med støj kommer jo an på hvordan bilen er indrettet.

Min gamle grønne 2wd havde mere karrosseristøj end min Syncro, ellers er det fordi mine hjul overdøver det hele...

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Muligvis kommende ejer af T3 syncro
« Svar #14 Dato: 28. April 2008 kl: 19:28:34 »
Citat fra: "mr blake"
Det absolut ik meningen jeg skal køre i off road....


Hvis du ikke har planer om off-road, så er det ikke en syncro du skal have...

Så find dig en fin 2wd og hvis den ikke allerede har det, så få smidt et 40% lamelspær på det...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan