OK, nu må jeg hellere lige checke det hele i aften!
1,5 cm er frit fra hukommelsen, kan godt være mindre (ikke mere) og jeg brugte ikke søgerblade under retskinnen, så det var sådan ca. Jeg checker det efter, med søgerblade under skinnen som foreskrevet i den store tykke VW bog, og sammenligner med mærket på svinghjulet.
Hvor meget forskel er ok?
Hvis det ikke er ok, så har mekanikeren der skiftede tandrem vel sat den forkert på eller? Er det nemt (læs kan jeg nå det på en aften) at rette det? Alternativt skal jeg vel vente til i morgen og skifte tandremmen - lidt presset lige inden turen synes jeg.
Hvis det er ok timer jeg pumpen til 0,90 (iflg svinghjulet) og kører glad på tur i weekenden...
Mht ventiljustering ofte: Jeg har justeret een gang før. Det var lige efter det første træf, hvor udstødningsventilen på cyl 4 stod i 0. De andre blev justeret med een størrelse op/ned. (jeg fik i øvrigt aldrig givet den fadbamse for din diagnose dengang Jarl)
Se nedenstående tråd for første justering (August 2006)
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1234&highlight=pilotlejeDen justering jeg lige har foretaget var igen på cyl 4 (0,1 mod 0,45 sidst) og 0,05 hhv 0,1 på to indsugningsventiler. Ved ikke om det er ofte eller meget på ca 25.000 km?
Mvh Jesper (som er lidt flov over at have lavet noget klamp i første omgang :oops:)