0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Går jævnt..Men Går ekstremt hårdt.. Nærmest slår hver gang..Ok prutter nærmest lidt når man giver gas.. Men den larmer ualmindeligt meget synes jeg..
lyder som timing! Men jeg hælder også til dyserne! Er de monteret ordentligt, med 70nm?Kan du mærke på toppen af dyserne om der er en eller flere som går hårdere end andre? Pres din pegefinder ned på dyserøret lige ved dysen, så kan du mærke om der er en eller flere som slår anderledes!
Citat fra: "Hawaiibussen"lyder som timing! Men jeg hælder også til dyserne! Er de monteret ordentligt, med 70nm?Kan du mærke på toppen af dyserne om der er en eller flere som går hårdere end andre? Pres din pegefinder ned på dyserøret lige ved dysen, så kan du mærke om der er en eller flere som slår anderledes!Dyserne er monteret efter forskrifterne.. De er nyrenoverede fra casper.. Skal man holde en finger på mens den snurrer??
Baggrund om motoren:Blokken har undertegnede lavet. Den er - i al beskendehed - megaiorden. Glem alt om problemer ved takthjulet. Der var lidt tvivl om, hvorvidt Mads' montering af koblingens trykfod og dermed OT var korrekt, men det formodes. Topstykket kommer fra Mads' tidligere motor, som smed et ben ud af siden. jeg kender intet til det.Pumpen kommer ligeledes fra Mads' tidligere motor og er blevet tætnet med en ny pakning ved LDA'en. Dyserne har Casper lavet, og de ligger på 162 bar.Om turboen vides intet.Der er ny tandrem og strammerhjul.Baggrund om dieselsystemet:Tilsyneladende sugede dieselsystemet falsk luft, men Mads har tætnet med nye slanger og spændebånd samt nyt filter.Og nu til sagsbehandlingen:En hård motorgang SLÅR MOTOREN IHJEL meget hurtigt. Se denne tråd:http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4925&highlight=forbeholdEn motor med dyseåbningstryk på 162 bar og en pumpetiming på 0,90 går IKKE hårdt! Den går smørblødt. Der er noget galt et sted, og det skal afklares inden motoren kører igen. Kun én person kan afklare dette -> Mads. Og han skal selvf. have noget at sammenligne sin motorsamling med -> en rep.håndbog. Ved at læse den step for step kan man se, om alt er samlet som det skal. Det er umuligt at sidde 400 km væk og stille diagnoser. Altså enten til en mekaniker, der FAKTISK har forstand på dieselmotorer, og kan trimme dem, så de ikke går hårdt eller selv læse rep.-håndbogen. Sidstnævnte tager tid, men man bliver ikke dummere af det.