Forfatter Emne: Ryger hvid røg og trækker dårligt..  (Læst 4305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Svar #15 Dato: 08. Maj 2008 kl: 13:11:31 »
http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-VW-Bus-T3-T2-1-6D-TD-CS-JX-NEU_W0QQitemZ140228815087QQihZ004QQcategoryZ61369QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Alle indlæg jeg har læst her på sitet siger at alt andet er spild af tid. Hvilket du jo også selv har erfaret, da den første brugte ikke virkede efter hensigten.

Men JEG forstår lysten til at finde en gratis top istedet for at skulle hoste op med 199 øvpenge for en ny (+fragt) og så skal der jo ventiler og sager i......

I dybeste medfølelse
Jørn
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Mads2600

  • Gæst
Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Svar #16 Dato: 08. Maj 2008 kl: 16:46:08 »
Hej allesammen..

Mange tak for hjælpen.. Og rigtigt mange tak til jarl for din hjælp.. Ved godt jeg har kimet dig ned i perioder.. Men det er forhåbentlig slut nu..

Da jeg kørte min top til planslibning var der en klog man dernede der fortalte mig lidt ekstra om dieselmotorer og topstykker generalt..

Jeg lærte i dag at der er forskel på brikkerne på ventilerne er forskellige i tykkelsen.. Det resulterede i at den ikke lukkede på 1 af ventilerne og kun næsten lukkede på en anden af disse.. Derfor er opgaven i morgen når topstykket er færdigt at, med søgerblade, finde ud af hvilke brikker der passer på hvilke ventiler..

Mads2600

  • Gæst
Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Svar #17 Dato: 10. Maj 2008 kl: 14:39:21 »
Så Blev bilen færdig i går.. Kører som en drøm nu.. Starter uden koldstarter og kører derudaf.. Ryger heller ikke mere..

Den blev synet og godkendt her til formiddag..

Kan jo være vi mødes på landevejene...

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Svar #18 Dato: 10. Maj 2008 kl: 15:44:33 »
Citat fra: "Mads2600"
Starter uden koldstarter og kører derudaf..


Så har du jo træningen til om kort tid når du skal bygge en ny motor til bussen.

(Hint: Sørg for at timingen er korrekt, det er den IKKE, hvis ovenstående passer)
Mvh. Casper

Mads2600

  • Gæst
Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Svar #19 Dato: 14. Maj 2008 kl: 22:56:19 »
Citat fra: "casper"
Citat fra: "Mads2600"
Starter uden koldstarter og kører derudaf..


Så har du jo træningen til om kort tid når du skal bygge en ny motor til bussen.

(Hint: Sørg for at timingen er korrekt, det er den IKKE, hvis ovenstående passer)


Den starter uden koldstarter men ryger vanvittigt til den lige har været oppe i omdrejninger.. Har fået tjekket timingen.. Står til 0,90 præcist..

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Svar #20 Dato: 14. Maj 2008 kl: 23:38:17 »
Hvis den starter og kører rent uden koldstarter, når blokken er kold, så står den for tidligt, dvs. den skal times til en lavere værdi end 0,90.
Nu er den vel ikke timet med koldstarteren trukket vel ?
Mvh. Casper

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Svar #21 Dato: 15. Maj 2008 kl: 11:31:49 »
Citat fra: "casper"
Hvis den starter og kører rent uden koldstarter, når blokken er kold, så står den for tidligt, dvs. den skal times til en lavere værdi end 0,90.
Nu er den vel ikke timet med koldstarteren trukket vel ?


Min KY starter som en mis efter 5 sek forglødning og jeg trækker kun koldstarteren når det er meget koldt (omkring 0 eller derunder) ... er ret sikker på at den (nu) er indstillet korrekt.

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Ryger hvid røg og trækker dårligt..
« Svar #22 Dato: 15. Maj 2008 kl: 12:39:19 »
Citat fra: "Mads2600"
Citat fra: "casper"
Citat fra: "Mads2600"
Starter uden koldstarter og kører derudaf..


Så har du jo træningen til om kort tid når du skal bygge en ny motor til bussen.

(Hint: Sørg for at timingen er korrekt, det er den IKKE, hvis ovenstående passer)


Den starter uden koldstarter men ryger vanvittigt til den lige har været oppe i omdrejninger.. Har fået tjekket timingen.. Står til 0,90 præcist..


hvilken farve har røgen? og går motoren jævnt i starten?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.