Forfatter Emne: Miljøzone Kbh  (Læst 10034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #45 Dato: 06. Oktober 2008 kl: 16:20:58 »
Hi folks
Den følgende artikel var i JP i dag og det er den sidste sætning der helt klart melder ud om kommende konflikter.
Jens

--------------

Europæiske bilproducenter beder EU om lavrentelån for 300 mia. kr. og beder desuden om initiativer, der skal skrotte biler ældre end otte år.
 
Volkswagen er Europas største bilproducent og medlem af ACEA, der nu beder om lavrentelån til at ride krisen af.

Europas bilproducenter erklærer sig ”dybt bekymrede” over den galopperende finanskrise og de drastiske fald i både forbrugertillid og økonomisk vækst.

Producenterne advarer mod, at udviklingen kan resultere i et ”alvorligt tilbageslag for transitionen til lavemissions-køretøjer på de europæiske veje".

Derfor beder producenterne gennem deres brancheorganisation ACEA om, at EU overvejer at give bilproducenterne en lavrentelånepakke til en værdi af hele 300 mia. kr.

ACEA fremhæver, at det skal sikre et bæredygtigt marked for nuværende og nyudviklede brændstofbesparende teknologier.

Desuden beder bilproducenterne EU om at indføre incitamenter til, at forbrugerne skrotter køretøjer ældre end otte år over en 36 måneders periode for at ”accelerere en fornyelse af bilpark”.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #46 Dato: 07. Oktober 2008 kl: 21:00:51 »
Svaret fra Miljøstyrelsen kom idag:

-----------------------------
Kære Jens Jacob


Der er p.t. alene vedtaget miljøzoneregler vedrørende tunge dieseldrevne buseer og lastbiler.


Det overvejes at udvide miljøzonekonceptet af hensyn til at sikre en bedre luftkvalitet.


Miljøstyrelsen kan ikke på nuværende tidspunkt med sikkerhed sige noget nærmere om hvad eventuelle udvidelser af miljøzonerne vil indebære.


De nuværende miljøzoneregler indeholder mulighed for ministeren kan fastlægge miljøzonekrav til varebiler - dvs. dette kan ministeren gøre uden at skulle i Folketinget først.


Jeg kan ikke oplyse nærmere p.t. Du er velkommen til at komme tilbage på et senere tidspunkt.


mvh
Marixxxx

------------------------------
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

T3Anders

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #47 Dato: 08. Oktober 2008 kl: 09:49:23 »
"....ministeren kan fastlægge miljøzonekrav til varebiler........"

At udelukke alle gulpladebiler er nok mindre sandsynligt i første omgang selvom det ville være s****nemt at håndhæve for ordensmagten. Næstnemmest er at dele gulpladebilparken op efter vægttavlerne, brændstoffet, alder eller en kombination af disse kriterier.

I realiteten er uvisheden jo derfor fortsat ret stor.....Man kan kun gætte.

Jeg gætter på at vi får et plakettesystem kopieret fra Tyskland, men der går omkring 3 år, før sker der ingenting, allerhøjst noget for dieseldrevne gulpladebiler over 2500kg og der bliver nok en kattelem (klistermærke)for dem som kan dokumentere "euronorm x" eller derover.

Forrige uge havde jeg et ærinde på indre Nørrebro og senere på dagen i de små stræder omkring Strøget, Kattesundet-Gl. torv-Læderstræde- om få år er det nok slut!

Meget sjovt at færdes i T3'eren derinde; da jeg fx. parkerede i Ryesgade foran Nørrebro Bryghus, var et selskab der tydeligvis havde været på ølsmagning, netop på vej ud. Køretøjet fik flere til at dreje nakken og inden jeg nåede at stige ud måtte jeg rulle vinduet ned og afslå et købstilbud..... Jeg kunne sikkert have solgt den for 50.000 hvis jeg havde kørt "køberen" med hen forbi banken :lol:

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #48 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 20:18:35 »
Så er der dato for hvornår vi kan høre mere om miljøzone Kbh:
(Klip fra Ritzau:
Regeringen fremlægger en ny luftstrategi i begyndelsen af 2009.

/

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Crapz

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #49 Dato: 21. Oktober 2008 kl: 13:09:19 »
så må vi jo indsamle underskrifter for at T3'er øger kbh's gade billede

PARKHAVE

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #50 Dato: 01. November 2008 kl: 08:30:42 »
Wilson linkede til denne bastler i et andet indlæg.
På de 2 første undersider kan man læse at hans kære T3 måtte væk, da han ikke mere må køre hjem til sig selv pga. miljøzone i berlin.

http://www.kilindo.de/html/vw_t3.html

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #51 Dato: 03. November 2008 kl: 14:16:49 »
http://jp.dk/indland/kbh/article1498328.ece

ritt og bond(e)dam de kan da virkelig komme med nogle forslag der rykker (dette er skrevet med rigtig meget ironi :D )
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #52 Dato: 05. November 2008 kl: 17:41:54 »
tja endnu et skridt på vejen til at få bilerne ud af byen

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1079934.ece
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Miljøzone Kbh
« Svar #53 Dato: 28. Februar 2009 kl: 05:15:16 »
Det ser ud til at Bernd Jäger stadig får Euro 3 godkendt sine T3´ere .. i hvert fald ifølge hans hjemmeside... så mon ikke vi finder en tilsvaende løsning her hjemme.  

http://www.vw-t3-bus.de/schalldaempferauspuff/schalldaempfer-turbodiesel/katalysator-euro-3.html

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

T3Anders

  • Gæst
Miljøzone Kbh
« Svar #54 Dato: 01. Marts 2009 kl: 16:50:06 »
687€ + det løse -så kan man få gul plakette iflg. hans side.

Hvor længe holder det til at køre ind i de tyske byer?