Off topic > Generelt

Opbyggelige erfaringer med T5

(1/3) > >>

dokajønne:
Nu har jeg så de sidste par dage kørt en 300km i min arbejdsplads' vw T5 1,9TDI bus. Vi købte vognen sidste år. Den havde gået 280.000km og vi måtte have 320.000kr op af foret hos en aut. VW-forhandler.

Den går sgu godt! Den lille 1,9TDI motor klarer sig bedre end dens rygte og med autopiloten på 130 på motorvejen er det ligegyldigt om det går op eller ned ad bakke. Man kan ved motorvejshastighed, fra førersædet,  føre en samtale med dem som sidder på bagerste bagsæde, og ligeledes kan man høre radio mv.
Servoen er en drøm og man sidder her højt over de andre i trafikken og nyder udsigten (og den dæmpede musik)

Mens man sidder der (og småkeder sig) begynder man så at studere omgivelserne lidt, mørkelægningsgardinerne er ved to af vinduerne i stykker, alle dørgreb er slidt igennem den yderste lak, flere steder sidder den indvendige beklædning løs, stoffet på sæderne er slidt tyndt (nogen steder hul) skydevinduerne kan ikke lukkes helt (dvs det kan de, men så kan de ikke åbnes igen) døråbneren til bagklappen strejker 80% af de gange man bruge det. osv. osv. osv

Så er det at man tænker: 320k for sådan en gang skrøbeligt lort!!!!
Jeg gav 30k for kommandørbussen, hvis jeg lige smed 290.000kr efter den så ville jeg have bil resten af livet og også uden at jeg nødvendigvis skulle have hænderne op af lommen.

Ny TDI motor i røven                      50k
Forstærket gearbox                         50k
Lydisolering                                   10k
Saddelmager (fint skal det være)     50k
Nylakering                                      30k
Lir, gejl og lign.                               50k

.............og så har jeg stadig 50.000 som jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge på OG en bil der utvivlsomt overlever de fleste T5'ere

jankjerbye:
Ny TDI motor i røven 50k - 60K hvis du skal have Bernd Jaeger til at lave det (med en brugt motor der har kørt 30-100.000 km) . 15-20K hvis du selv laver arbejdet (og så har du råd til at renovere den 99%).

Forstærket gearbox 50k - 12.000 kr - Ebay link

Lydisolering 10k - Så kan man SATME heller ikke høre noget.. overhovedet.

Saddelmager (fint skal det være) 50k .. :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :roll:  :roll: HALVTREDS AF DE LANGE? Skal det være hermlinsindtræk og aligatorskind?

Nylakering 30k - Så er den også flot, og SÅ bliver du ked af det første gang du laver en ridse :D Brugs bil eller show car?

Lir, gejl og lign. 50k  ..  Øhh Jønne? Deder chrom spinners i Harald Nyborg koster da kun 129?.-?

Jeg tror det kan gøres for 30-40 K uden lakering og saddelmager.  8)

Eva:
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

****Mens man sidder der (og småkeder sig) begynder man så at studere omgivelserne lidt, mørkelægningsgardinerne er ved to af vinduerne i stykker, alle dørgreb er slidt igennem den yderste lak, flere steder sidder den indvendige beklædning løs, stoffet på sæderne er slidt tyndt (nogen steder hul) skydevinduerne kan ikke lukkes helt (dvs det kan de, men så kan de ikke åbnes igen) døråbneren til bagklappen strejker 80% af de gange man bruge det. osv. osv. osv

Så er det at man tænker: 320k for sådan en gang skrøbeligt lort!!!! *****



Tjae..**320k for sådan en gang skrøbeligt lort***  det kan jeg kun gi' dig ret i.......og 280000 på klokken........hvor længe mon  den motor holder..

Nej......jeg siger ikke mere.....nøjes med at tænke   :wink:  :wink:  :wink:

jankjerbye:
En direkte indsprøjter har ikke temperaturproblemer som vores hvirvelkammer-dieseler, den kører MEGET koldere (og energien bliver brugt til fremdrift istedet for opvarmning af forkamre-topstykke og i sidste ende omgivelserne derfor er den også mere brændstof-økonomisk).

280.000 km i en T5 med frontmonteret motor bør ikke være noget problem hvis den er passet med service.

dokajønne:
Som ny starter de ved 870.000kr. Så 300k for vores var billigt!

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version