Off topic > Generelt
Bussens værdi - nyt tysk hefte MARKTWERT YOUNGTIMER
(1/1)
Jens Flensborg:
HI FOLKS
nyt fra tankstationens reol i Flensborg:
Sonderheft Marktwert Youngtimer
Oldtimer Markt
T3 bussernes aktuelle værdi i Tyskland:
luftkølet T3
1979-82 1,6 liter Zustand 2 2.900 Euro
1979-82 2,o liter Zustand 2 3.000 Euro
Benziner
1982-91 Zustand 2 mellem 2.700 og 3.000 Euro
Diesel
1981-87 Zustand 2 2.900 Euro
Turbo Diesel
1985-90 Zustand 2 3.000 Euro
Diesel
1987-91 Zustand 2 2.700 Euro
Syncro
1985-91 Zustand 2 mellem 3.500 og 3.800 Euro
Syncro TD
1986-91 Zustand 2 3.900 Euro
T3 Caravelle og Syncro 16 Caravelle
1985-91 Zustand 2 mellem 5.300 og 5.500 Euro
T3 Multivan 1985-91) og Westfalia Joker (1980-1989)
Zustand 2 mellem 5.500 og 5.600 Euro
T3 California
1988-1991 Zustand 2 4.700
LLE`s
1989-91 Zustand 2 mellem 5.500 og 6.000 Euro
Jeg har kun noteret busserne i Zustand 2, de falder ellers i Zustand 4 til omtrent 600 og 1.100 Euro. De sidste modeller giver lidt mere i pote. Det drejer sig om de officielle priser på de tyske områder, det nævnte hefte er kendt hos eksperterne som specielt dokument, det er anerkendt.
Livet i Danmark er omtrent 25 % dyrere (pristalindeks) måske skal man putte det ovenpå beløbene. Måske giver tallene noget at se frem til ;-)
hilsen
Jens
lagoni:
Hvordan defineres sådan en Zustand?
Jens Flensborg:
Hej igen
Markedet og restauratorer her i landet har 5 trin til definition af bilens vedligeholdelse:
Trin 1: Perfekt bil, ingen mangler i teknik, optik og historie (original). En bil i allerbedste vedligeholdelse som ny hhv. endnu bedre
Trin 2: Fin bil, original eller restaureret i original niveau, uden mangler, dog med mindre spor af brug. Ingen manglende dele og ingen ombygning eller montering af ekstra dele
trin 3: Brugt bil, normale spor af årenes forløb hhv. brug, dog teknisk klar til kørsel, ingen gennemtæring på pladen hhv. metaloverflden, ikke behov for omgående renovering hhv. reparation. Ikke en pæn bil dog brugbar til kørsel.
Trin 4: Opslidt bil, til dels renoveret, kan kun køre under risici hhv. med bagtanker om problemer i det. Renovering hhv. reparation er nødvendig. Mindre til større gennemtæringer, nogle dele mangler eller er defekt, dog er bilen reparabel.
Trin 5: Restaureringsobjekt, kan ikke køre, dårlig tilstand hhv. allerede demonteret i dele, behov for større investeringer, bilen kan renoveres med større investeringer og arbejde, der mangler dele.
Afsluttende kan man opdele i karrosse, motor og interieur og vurdere disse tre områder hver for sig omkring bilen.
Jens
lagoni:
Interessant!
Tak for en fin udredning!
Navigering
[0] Emneindeks
Skift til fuld version