Off topic > Generelt

Useriøse T3 VAG VW værksteder i Køge

(1/6) > >>

Jens Flensborg:
Jeg mødte en ven af familien i dag i vores SKY supermarked her i byen. Han havde en lidt underlig oplevelse med sin T3 LLE i Køge i år. På hjemvejen om natten havde han en motorskade og blev så vejledt til VAG VW i Køge. Han er kunde hos det tyske ADAC (sammenlignes med Falck) og han havde en 24 timers garanti på gratis bil til fortsat kørsel og/eller hotelophold.

Nu var det ikke muligt at reparere skaden fra fredag til mandag, det kunne først ske mandag tre dage efter motorskaden. Samtidig var der ingen udlejningsbil til stede ... selvom det er garanteret iflg. forsikringspolicen.

Han var nød til at tage taxa til Roskilde, toget til Fredericia og så taxa fra Fredericia til Flensborg, okay det var den side af sagen og det blev betalt af ADAC. HUSK - bussen var fyldt med hele familien - omkring 6 personer ...

Men ...

Værkstedet i Køge ringede så til ADAC og meddelte en totalskade af en T3 LLE 1992 bus til en værdig af mellem 7-8000 Euro - nu med motorskade - og dermed en nedsat værdig. Dermed iflg. VW værkstedet i Køge et total tilfælde af skrot lige parat til ophuggeren, sådan blev det fortalt overfor ADAC og at bussen skulle køres til skrotten ...

Min ven af familien fik så selv fat i trailer og ekstra trækbil for hurtigst at hente LLEèren hos værkstedet i Køge, han var bange for at en eller anden gut prøvede på at lave et fupnummer i Køge med at få fat i et interessant objekt ... Da han så kom til stedet var der ingen der kunne tale med ham, man var oven i det ikke særlig imødekommende, ærlig og ingen var egentlig rigtig til stede da han hentede bussen på VAG stedet.

Kort og præcis: En eller anden gut deroppe i Køge har fortjent et spark i røven, stedet står nu på listen af useriøse partnere.

vh
Jens

Mads-kaa:
Jeg er lidt bange for at det er Volkswagens generelle holdning til T3'ere. De kan ikke se forskel på om det er en udslidt murebalje eller et velbevaret eksemplar. Jeg tror desværre vi er nødtil at opfatte Volkswagen/VAG som uegnede til at servicere/reparere biler som vores...
Ovenstående er min opfattelse af tingenes tilstand i Danmark, jeg kan naturligvis ikke udtale mig om hvordan det står til i Tyskland og andre steder. Vi skal bare være glade for at der findes folk som Niels Erik Thing, som har ekspertisen til at klare den slags opgaver.

/Mads

Aran:
Jeg har heller ikke de bedste erfaringer med pågældende forhandler. Jeg bestilte nogle få reservedele under motorrenoveringen af "gamle Trofast". Det blev aftalt (højtideligt lovet ) at de skulle ringe, når delene var kommet. Efter, at have ventet i, hvad der forekom som umindelige tider, ringede min viv så til dem,: JO! De havde da ligget klar til afhentning i ca. en uge, MEEEN fyren der skulle ringe, var taget på ferie ( og kunne naturligvis ikke finde på, at efterlade f.eks. en seddel om vores aftale !)
Uanset model, årgang osv. synes jeg, at kunder skal og bør altid have den bedste behandling. Så er der da en chance for, at de vender tilbage, eller ???

Jens Flensborg:
Når jeg kigger ind hos VAG her i Flensborg for at snuse lidt til en T5, så går jeg afslappet hjem igen. En bilkasse plastik med mindre holdbare detaljer sammenlignet med en T3, SHARE HOLDER prismentaliteten med priser i overkanten af det mest fornuftige (her får man et 1/2 hus med fin boliggrund for en hel ny T5 multivan ..).

Og så bliver de opdraget til at skrotte alt det der er ældre end 3 år ...

Ikke helt mit niveau. Ja det er korrekt, at det hører til VAGs politik med at få de gamle rådne T3er fra vejen ... Men de har ikke læst småparagraffer - markedet er gået i stå i disse uder - priserne er en del af årsagen oven i alt det spekulationsfies.

Nå men tilbage til Køge, så kunne vedkommende ikke får munden op, han er fuld af løgn deroppe, det er man nok nød til at blive når man skal lave af en underlig useriøs shitsalgspolitik. Man kan ikke stole på folket, det er det værste ...

ha det bra og spark til huset i Køge når i suser forbi ;-)

Jens

dokajønne:
For år tilbage ringede jeg til vw for at høre hvad en motor kostede. Pris: 37.000 og så var den ikke lagt i, men dog komplet. Hvis de i køge er gået ud fra denne pris OG to mand i en dag vil at skifte, så når vi hurtigt op på 50% af 8000.
At det er dybt godnat kan vi dog hurtigt blive enige om.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version