Vores biler. > Din bil...

Den Brune Bisse (Kommandørbussen)

(1/7) > >>

dokajønne:
Nå omsider lidt ustruktureret tid så jeg kan opdatere historien om Kommandør-Caravellen .

Vognen blev hentet 12/2 2008 i Odense af Jankjerbye og undertegnede. Handlen var dybt mystisk. Vi mødte sælger på en p-plads og kørte til en vaskehal for at gå vognen efter. Sælger var en spooky fætter af imam-typen med hængerøvs bukser, kjortel og skæg til klunkerne, ummidelbart virkede han dog som en hædersmand og tiltalte mig "min ven" hvilket også var et sympatisk træk.
Jeg syntes at det var betryggende at skulle handle med en troende mand som frygter guds vrede.
Efter at have set bilen var det så tænketid over en burger. Jeg havde kørt vognen igennem bilbogen og fået prøveplader, så på trods af p-plads og vaskehal skulle vognen altså være sikker, udfandet blev som bekendt KØB og da jeg slog til blev vi da også inviteret hjem i privaten til kaffe og overbringelse af papirer. En time senere kørte vi 30.000kr fattigere, men glade og tilfredse mod hovedlandet i kommandørbussen.


Først lige lidt billeder fra dagen efter at vi hentede den

wilson:
mangler der ikke et - insallah efter overskriften  :?:

jensjakob:
Glæder os til at høre mere :-)

Aran:
:D  Du købte bilen = Du er hans ven for livet.
Var der bedetæppe med i købet ????

Ellers en pæn vogn efter billederne. Til lykke med den.

dokajønne:
Jeg har editeret første indlæg!

Bussen er nu samlet og rustrepareret, dog er der en smule boblen under skinnen i skydedøren, men det ligner ikke noget der kræver et svejseapparat. Bortset fra det er den at betragte som fri for rust (så meget som det nu kan lade sig gøre for en 20 år gammel vogn der har været i nærkamp hele livet)

Den nederste halvdel er nylakeret og jojo det begynder da så småt at boble i pladesamlingerne. Jeg tror faktisk stadig at det er lavet godt, men ham der har slebet ned/malet har bare ikke vidst at han var oppe imod særdeles hårdfør T3 pladesamlingsrust. Jeg har endnu ikke besluttet om jeg gider at gøre noget ved det eller ej (nu kan jeg beskylde en anden for at være en sjuft, hvis jeg udbedrer er det jo mig der er en idiot, når det begynder at boble igen (og det  gør det jo))

Jens Jacob var jo forbi for at se vognen for et par uger siden, jeg starter glad maskinen efter ½ års stilstand den springer villigt i gang, MEN INTET OLIETRYK! Jeg får nye følere.....stadig ingenting. Til sidst sætter jeg manometer på og NEJ absolut intet olietryk. HVORDAN SATAN KAN EN BIL GÅ I STYKKER VED AT STÅ STILLE I ET HALVT ÅR????? Nå.... et par dage efter skruer jeg vacumdåsen af og giver oliepumpen lidt gymnastik med en batterimaskine VUPTI det herligste olietryk, og det har der været siden. Hvad kan årsagen være: snavs i oliesien? størknet olie? sikkerhedsventil på oliepumpen? FORSLAG?
Det næste er at jeg lige skal have bundkarret af og set oliepumpen ordentlig efter, men lige nu er vognen samlet, køreklar og kunne i princippet køres i synshallen i morgen, og det er ubeskriveligt dejligt.

MHT navnet Insallah er jeg tilbøjelig til at ændre det , dels fordi jeg aldrig kalder vognen andet end "Kommandørbussen" eller "Den Brune Bisse" og dels fordi at det måske er en anelse overkill at kalde en gammel kassevogn for "om gud vil" (måske er jeg af uransaglige årsager blevet en anelse mere ydmyg på mine gamle dage)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version