Forfatter Emne: Helt ny og måske kommende T3 ejer  (Læst 5260 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Dato: 25. November 2008 kl: 07:13:24 »
Jamen velkommen til.

Jeg er sikker på der nok skal komme en masse svar, i mellem tiden kan du bruge søg funktionen på forsiden.

En T3 er ikke en moderne komfortabel bil, det er en sjæleramt klassevogn, enten ka man li det eller osse kan man ikke.

Endnu engang velkommen.
Kurt - Far til fire i Suldrup - Backmobil 1,6 D
Kurt - 25115788

Bluestar

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #1 Dato: 25. November 2008 kl: 12:09:24 »
hej og velkommen til...

 prøv at se min bil -

 så kan du prøve at se. hvor omfattende det kan være!

 min står mig i over 100.000kr  :roll:

 men den er satme også lækker og super praktisk!

 http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=61292#61292

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #2 Dato: 25. November 2008 kl: 13:49:17 »
Citat fra: "smukkehansen"
Hej Jesper

Det link du sender med linker til et andet indlæg, synes ikke jeg kan se din bil der og på din hjemmeside synes jeg heller ikke jeg kan finde den...prøver lige at lede videre...

/Jesper


Har du set alle 12 sider i den tråd Jesper linker til ?  :idea:  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Bluestar

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #3 Dato: 25. November 2008 kl: 14:11:13 »
der er da vist også et billede eller to af bilen  :wink:

 men det var nu ikke for at skræmme dig væk, men mere for at give dig et indtryk af de udfordringer ældre biler bærer med sig!

jesper

men her er lidt billeder af vognen

link : http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=133789&ipc=413712

PARKHAVE

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #4 Dato: 25. November 2008 kl: 16:33:12 »
Det kan også gøres billigere :lol:  :lol:
Fortvivl ikke

Bo

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #5 Dato: 25. November 2008 kl: 17:00:17 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Det kan også gøres billigere :lol:  :lol:
Fortvivl ikke


Pyhh tak Parkhave.... Troede lige jeg skulle til at skifte køretøj  :lol:  :lol:  :lol:

Offline Samsø

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 173
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #6 Dato: 25. November 2008 kl: 20:29:54 »
hej. hvis du mangler en doka, så har jeg da en til at stå. send en pm hvis det kunne være noget.
Syncro jx
Caravelle aaz
LT40 4x4 2.4td
og 4 biler til stumper.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #7 Dato: 25. November 2008 kl: 21:59:37 »
Citat fra: "smukkehansen"
Hej med jer ;-)

Jeg er på jagt efter en T3 DOKA og så fandt jeg lige dette dejlige forum, hvor jeg sikkert kan få svar på flere af mine spørgsmål nu da jeg er helt ny i dette.

Jeg kører en del mountainbikeløb og har 4 børn og så synes jeg umiddelbart ikke jeg kan finde en bedre bil.

For at få en flot vogn ved jeg godt det kræver meget og der helt sikkert skal laves meget rust, en omlakering og udskiftning af diverse dele.

Dem jeg har kigget på ind til videre er begge fra 90´og henholdvis 1.9 benzin og 1.6 turbo diesel.

1.) Hvis jeg skal have den på hvide plader er det sikkert smart at gøre det inden den står snorelige hvis "de" nu skal se den, det er måske billige at få en bunke rust på hvide plader end et dollar grin, ikk' ?
I princippet skulle du nok kunne hente et par tusinde der

2.) Har læst herinde at ca. prisen er 10.000,- for at få den på hvide plader. Hvis bilen er fra 90. Kan man regne med det eller er det meget individuelt ?
Mellem 8000 og 15.000 er sandsynligt

3.) Så har jeg også hørt at vægtafgiften på en 1.6 turbo diesel skulle være nær det dobbelte af en benziner, hvorfor det ?
Egenvægt over 1500kg =10.000+ for diesel og 6000+ for benz. Grunden til at diesel er dyrere er noget man kalder udligningsafgift (sansynligvis opfundet da diesel var to kroner billigere end benz OG man i øvrigt havde en holdning til at private ejere ikke skulle køre diesel)

4.)Hvis man skal have lavet rust på sådan en vogn findes der så en pladesmed der bare er specialist i T3'ere eller kan jeg vælge hvem som helst ?
Det skal under alle omstændigheder være én der ikke undervurderer genstridigheden af T3-pladesamlingsrust. Jeg har endnu til gode at se en t3 med rust i bunden

5.) Hvis jeg finder en vogn til 10-15.000 kan det så overhovedet betale sig ? Altså bilens pris, rust, omlakering, afgiften, plus alt det løse der nu kommer så vi vel oppe i over 40.000,- men så har man jo også en lækker vogn ;-)
Hvis du udelukkende tænker kr og øre tror jeg at det er billigere for dig at købe en en kønsløs Golf og en trailer, men en T3 er nok ét af de billigste HERREKØRETØJER man kan få

Det var vist det, på forhånd tak ;-)

Og velkommen til da.
Brug lidt i T3érens ABC og wiki'en her er alle spørgsmålene bedre forklaret
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Eva

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #8 Dato: 26. November 2008 kl: 00:19:58 »
Som regel er man heldig m.h.t. vægtafgiften når det er en gulpladebil der skal på hvide plader.....egenvægten på gulpladebilerne holder sig som regel under  1500 kilo, hviket er den grænse der skiller om bilen på hvide pladet  koster 7520/år eller om den koster 10240/år  når det er en diesel...på benzin henholdsvis 4920/år  og 6780/år

Men lad dig ikke afskrække af vægtafgiften på en diesel.........det beløb  du sparer i vægtafgift ved evt. at købe en benzinmodel, kommer du  så rigeligt af med, endda  flere gange, bare i stedet  til  et noget større brændstofforbrug   :wink:



N.h.t. hvorfor vægtafgiften er så meget dyrere hvis det er diesel:

I dag er der ikke så stor prisforskel som tidligere.
Oprindeligt var vægtafgiften nøjagtigt dobbelt så stor for en dieselbil som for en benzinbil i samme vægtklasse........det var dengang dieselolie ikke kostede ret meget, noget under det halve af benzinprisen......men med dieselprisernes himmelflugt for nogen år siden, blev der  skåret  lidt af vægtafgiftspriserne for dieselbiler.......

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #9 Dato: 26. November 2008 kl: 08:48:41 »
Citat fra: "Eva"

Men lad dig ikke afskrække af vægtafgiften på en diesel.........det beløb  du sparer i vægtafgift ved evt. at købe en benzinmodel, kommer du  så rigeligt af med, endda  flere gange, bare i stedet  til  et noget større brændstofforbrug   :wink:


Det kommer da helt an på dit kørselsbehov.
Kører man under 10-15.000 km. om året, kan det ikke svare sig at have diesel.
Køber man diesel, skal man derimod regne med større vedligeholdelsesomkostninger.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Eva

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #10 Dato: 26. November 2008 kl: 09:41:37 »
Citat fra: "WBX Manden"
Det kommer da helt an på dit kørselsbehov.
Kører man under 10-15.000 km. om året, kan det ikke svare sig at have diesel.
Køber man diesel, skal man derimod regne med større vedligeholdelsesomkostninger.



Det kan det faktisk godt, jo, selv om der ved eks 10000 km ikke er så stor forskel.

Hvis vi tager den dagsaktuelle pris på brændstof, så er diesel ca 12 øre billigere  (8,31 kr)pr liter end 95 oktan.  (8,43 kr)....

Brændstofforbrug gennemsnit for diesel ca 12 km/l.....for en benzin ca 8 km/l.....jeg har selv haft flere biler af både benz og diesel  og ved derfor hvor meget de går på literen    :wink:

Hvis vi så tager eks.  10000 km / år vil sige, at en diesel bruger ca  835 liter diesel  (kroner 6939)....benzinmodellen  bruger  ca 1250 liter benzin (kroner 10537)

Vægtafgift/år  for en bil under 1500 kg  diesel hvide plader  7520,-........for en benzin på hvide plader under 1500 kilo   4920,-


Brændstof....merpris for benzin  3598,-
Vægtafgift benzin  besparelse    2600

Merudgift  for at køre benzin  :  998 kroner/år


****Køber man diesel, skal man derimod regne med større vedligeholdelsesomkostninger. ****

Det er jeg så ikke enig med dig i   :wink:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #11 Dato: 26. November 2008 kl: 10:08:54 »
Og hvis du så laver samme regnestykke for biler på 1500-2000 kg.
(hhv. 10240 kr for diesel og 6780 kr. for benzin)
hvilket nok er hovedparten af T3 busserne vedkommende

Så går regnestykket stort set lige op.

Meeeenn glæden ved boxerlyden, ydelsen og gangkulturen kan jo ikke gøres op i penge  :wink:

Min begrundelse for at det koster mere at vedligeholde en diesel er, at de spiser topstykker, turbo'er og motorblokke til morgenmad (læs dyre komponenter), hvilket man ikke ser i samme udstrækning på de vandkølede boxermotorer
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #12 Dato: 26. November 2008 kl: 10:16:33 »
Citat fra: "WBX Manden"

Min begrundelse for at det koster mere at vedligeholde en diesel er, at de spiser topstykker, turbo'er og motorblokke til morgenmad (læs dyre komponenter), hvilket man ikke ser i samme udstrækning på de vandkølede boxermotorer


Og her vælger jeg at mene sauger (Diesel uden turbo) modellerne ikke er et attraktivt alternativ (undskyld Kurt!)
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #13 Dato: 26. November 2008 kl: 11:16:06 »
Citat fra: "smukkehansen"
Tak for alle jeres svar.
Man skal ikke skrive meget herinde, så starter man en debat  :)

Nu sidder jeg lige og kigger på mobile.de ville det kunne betale sig at hente en mindre rusten og måske sundere vogn hjem fra Tyskland hvis jeg alligevel skal betale afgiften. Ved godt her kommer jeg af med hele afgiften hvor hvis jeg køber en på gule plader herhjemme er det vel kun afgiften fra gule til hvide, men så spare jeg jo en del til pladesmeden.

Mht. kørsel så skulle det her være nr.2 bil i familien og derfor vil den ikke kører mere end 5-8.000 km. om året.

Ved godt det ikke er en DOKA men fandt lige en lækker White Star på mobile fra 90' til 3.488,- € vil sådan en ende med at blive sindsyg dyr på DK plader ?

Hilsen Jesper


Jeg vil mene at du i de fleste tilfælde vil finde bedre biler i Tyskland, udvalget er meget større og med de nye tyske regler kunne man forstille sig at priserne var faldet en smule(jeg ved det ikke, jeg har ikke kigget på busser i et stykke tid).
Jeg vil tro at bilen bliver lidt/noget dyrere hvis du selv henter den, men tilgengæld også det bedre. Det hele afhænger naturligvis hvor god du er til at spotte de gode tilbud :wink:

/Mads

Bluestar

  • Gæst
Helt ny og måske kommende T3 ejer
« Svar #14 Dato: 26. November 2008 kl: 12:15:50 »
ja, det er helt sikkert en åbenlys mulighed at hente bilen i tyskland!

 MEN hvis du gør det kan du ikke regne 100% med at den er rustfri eller
  har andre fejl!
 men hvis du kan gennemgå den fuldstændig kan du sikkert lave en god
 handel! kender faktisk ikke afgifterne på de modeller!
 men jeg vil umiddelbart sige at hvis du vil have en bluestar eller whitestar, så skal du sgu nok regne med over 50.000kr inden den er som du vil have den! billigst!!!

der er jo mulighed for at se de danske biler på en nemmere og billigere
måde! ( læs - køb min haha )

jesper held og lykke med fangsten