Forfatter Emne: Hvorfor må man ikke trække en syncro  (Læst 4824 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Hvorfor må man ikke trække en syncro
« Svar #15 Dato: 11. December 2008 kl: 20:31:16 »
Citat fra: "Aran"
Mon ikke Applus har nogle retningslinier desangående ?
Da jeg var til syn med min, "forsvandt" Levinsen et eller andet sted hen for, at hente direktiver om træktøjet / max. påhængsvægt.
Kunne godt formode, at der ligger nøje direktiver om syncro også ?
Er Levinsen ikke snart pensioneret.?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hvorfor må man ikke trække en syncro
« Svar #16 Dato: 11. December 2008 kl: 21:04:44 »
ja der findes bremseprøve stande der kan tage 4X4, men tror ikke at de kan klare en syncro med visco-kobling.

det er rigtigt at rullerne køre hver sin vej, dvs man tester en side ad gangen, da de selvfølgelig skal testes i fremadgående retning.

men jeg tror kun det virker på biler hvor du kan koble for/baghjul fra.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline vw-grisen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
    • Vis profil
Hvorfor må man ikke trække en syncro
« Svar #17 Dato: 11. December 2008 kl: 21:09:45 »
Hej!
Jeg var til syn med en syncro her i Finland for 2 måneder siden, og den testede de heller ikke, til trods for at det var en af de mest moderne og krakilske synshaller jeg nogensinde har set!

Hilsen
Jan
- 25c  Yes!! den startede fan...!!
1981 2,0 CU LBX Camper"Snigeln"
1989 1,6TD Caravelle Coach"Grisen"
1989 1,6TD Caravelle syncro "Isbjørnen"
1974 VW Type1 1200 Jeans (Billedet)
1990 1,6 TD Caravelle syncro 2 x spær "Finsk Brandbil"

Mølle

  • Gæst
Hvorfor må man ikke trække en syncro
« Svar #18 Dato: 11. December 2008 kl: 21:30:31 »
Citat fra: "verner"
ja der findes bremseprøve stande der kan tage 4X4, men tror ikke at de kan klare en syncro med visco-kobling.

det er rigtigt at rullerne køre hver sin vej, dvs man tester en side ad gangen, da de selvfølgelig skal testes i fremadgående retning.

men jeg tror kun det virker på biler hvor du kan koble for/baghjul fra.


Hvis du kobler for- baghjul fra...... så er det altså ikke en 4x4 sådan teknisk set.... eller har jeg misforstået det du skriver??????

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hvorfor må man ikke trække en syncro
« Svar #19 Dato: 11. December 2008 kl: 22:25:07 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "verner"
ja der findes bremseprøve stande der kan tage 4X4, men tror ikke at de kan klare en syncro med visco-kobling.

det er rigtigt at rullerne køre hver sin vej, dvs man tester en side ad gangen, da de selvfølgelig skal testes i fremadgående retning.

men jeg tror kun det virker på biler hvor du kan koble for/baghjul fra.


Hvis du kobler for- baghjul fra...... så er det altså ikke en 4x4 sådan teknisk set.... eller har jeg misforstået det du skriver??????


nu tænker jeg på sådan nogle kønsløse plastic biler med to gearstænger!
normalt er det jo træk på baghjulene i en sådan, og mulighed for at koble forhjul til, samt at låse differantialerne! en sådan bil kan godt testes i bremsestand, hvis den kan køre rullerne modsat og differatialene ikke er låst.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Mølle

  • Gæst
Hvorfor må man ikke trække en syncro
« Svar #20 Dato: 11. December 2008 kl: 22:55:30 »
Citat fra: "verner"
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "verner"
ja der findes bremseprøve stande der kan tage 4X4, men tror ikke at de kan klare en syncro med visco-kobling.

det er rigtigt at rullerne køre hver sin vej, dvs man tester en side ad gangen, da de selvfølgelig skal testes i fremadgående retning.

men jeg tror kun det virker på biler hvor du kan koble for/baghjul fra.


Hvis du kobler for- baghjul fra...... så er det altså ikke en 4x4 sådan teknisk set.... eller har jeg misforstået det du skriver??????


nu tænker jeg på sådan nogle kønsløse plastic biler med to gearstænger!
normalt er det jo træk på baghjulene i en sådan, og mulighed for at koble forhjul til, samt at låse differantialerne! en sådan bil kan godt testes i bremsestand, hvis den kan køre rullerne modsat og differatialene ikke er låst.



Jeg forstår ikke hvad du mener... hvis forhjulene kan kobles til og fra, kører man jo bare bilen på en alm. bremsestand med forhjulene koblet fra og tester en aksel ad gangen. Intet behov for at køre modsat der.  Det behov påstår kun, når der er  fast forbindelse imellem for- og bagaksel. Eller hva???????

Offline Jan

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 83
    • Vis profil
Hvorfor må man ikke trække en syncro
« Svar #21 Dato: 25. Januar 2009 kl: 18:29:35 »
Jeg har pillet kardanakslen af når jeg kører til syn, det står der i instruktionsbogen at man skal.
Der er da lidt traktor over en syncro