Forfatter Emne: Hvad er der galt  (Læst 9149 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #45 Dato: 09. Februar 2009 kl: 17:58:30 »
Citat fra: "Jarl"
Ja, der skal være et luftfilter inde i dåsen. Det finder du f.eks. hos Hovwdiaudi til småpenge.

Ang. turboen, så kan du jo overveje at spare et par tusinde ved at renovere den du har. Som du ser på min hjemmeside, så er det ikke nødvendigvis et uoverkommeligt projekt. Afbalancering er ikke noget problem.

Og jeg kan se, at du har en fin og lækker bil, så det ville da næsten være for kedeligt at bygge den om til en sugediesel med 50 hk. - Tro mig, 50 hk i en T3 gør den ikke til en raket!

Diskusionen for eller imod turbo bølger stærkt ved enhver lejlighed. Jeg kan se sympatiske argumenter i begge lejre. Sugedieselfraktionen får meget langlivede motorer uden de T3-typiske varmeproblemer. Dog ville jeg selv - hvis jeg skulle leve uden turbo - have noget mere volumen - måske i form af en 1,9'er. Men skal man have acceptabel effekt ud af en 1,6'er, så er der i min optik ingen vej uden om turbo. En turbomotor er langt mere levende og sprælsk end en sugediesel, og har man fra tid til anden brug for at flytte større trailere, så er det ulideligt med 50 hk. Ingen tvivl om, at turbodieselerne er mere sårbare, når noget går galt, men personligt vil jeg gerne betale den pris for det.

Og skulle du fristes til at pille turboen af, så lov at du - som Blackchart skriver - monterer motoren op med de passende sugedieselmanifolder - ellers får du end ikke de tilbageblevne 50 hk ud af stalden.


Hej Jarl. Der er en del læsning her på T3 for ny begynder og er i gang :D Har også forstået en del af det der er skrevet. Ang. Hjælpevandpumpen tror jeg ledningen er taget af. For ikke at tømme batteriet. Men en ny føler er bestilt sammen med nyt luftfilter kommer onsdag. Og luftfilteret tror jeg er taget ud for at minske røgen da den skulle til syn og efterfølgene glemt at sætte nyt i. Med hensyn til turboen. Har jeg forhørt mig et par steder og aventer svar. Har været i trykbeholderen for vand og den er fin intet skidt eller snavs og heller ingen bobler. Det kunne jeg jo ellers være bange for nu da de andre ting er lidt sløve. Når jeg starter med Koldstartshåndtaget ude hakker den en del ligesom den kun kører på 3 cylender efter en 5 minuter går den så rigtigt. Så noget er der galt der også. Men jeg tror det bliver en god bil når man får styr på de forskællige ting. Tak for svar. Aventer lige at starte den til de omtalte dele er monteret. Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Hvad er der galt
« Svar #46 Dato: 11. Februar 2009 kl: 19:05:39 »
Tyvärr den på biltema passar ej den är till golf3.
Hur gick det med din vattenpump fick du ordning på den?
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #47 Dato: 11. Februar 2009 kl: 22:49:55 »
Citat fra: "Hasse"
Tyvärr den på biltema passar ej den är till golf3.
Hur gick det med din vattenpump fick du ordning på den?


Hej Hasse jeg fik dele idag blandt andet luftfilter-nye skruger til sidedækslerne samt grunder og orginal spray maling (grøn) og div andre småting føleren til vandpumpehjælperen kommer først i morgen. Så bliver den mont og så håber vi det virker.Fik også pris på en ombytnings-turbo Ca 4500,00-5000,00kr + montering: så det venter jeg lidt med. Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #48 Dato: 14. Februar 2009 kl: 16:00:18 »
Så er der dags dato mont ny føler til vandpumpehjælperen. Og problemet er løst :D Dejligt. mvh Frank :)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Hvad er der galt
« Svar #49 Dato: 14. Februar 2009 kl: 21:05:06 »
Så roligt du kommer att lära känna din bil bra.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16