Jrg har fået et problem med gearskiftet på min syncro. Det har udviklet sig til en regulær "fiskedam"!!!
Jeg konstaterede i første omgang, at der var for stor vandring aksialt på skifterstangen i bilens længderetning. Kuglen på geararmen/vælgeren hopper simpelthen ud af "koppen" i yderstillingerne.
Efter en kort konferrence med vor "ukendte" ven i Vejen kom han ind på, at fejlen kunne ligge foran i skifterkulissen!
Ved undersøgelse af skifterkulissen fandt jeg at den lodrette vandring på selve gearstangen var alt for stor: ca. 20 mm længere end der er nødvendig for at komme under blokeringen til gelande- og bakgear.
I sagens natur skal den længere arm i forenden af bilen give større vandring ved gearvælgeren.
Nu er spørgsmålet, inden jeg splitter skidtet ad, om eller hvor der sidder et stop for den lodrette vandring?
Jeg synes ikke jeg kan se at noget af neylonbøsningen skulle være "skudt ud". Det ser faktisk bare ud til, at gearstangen har ubegrænset vandring lodret.
Er der mon nogen der har erfaring med dette problem?
Venligst
Søren