Forfatter Emne: pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(  (Læst 37103 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #105 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:12:04 »
Citat fra: "jensjakob"
Nej,jeg ved ikke hvor meget det er. Ligner 10-20 mm.

Frk G er skamsænket, men har stadig kørekomfort - og ligger stabilt på vejen - selv i kraftig sidevind.
Og jeg kan læsse 7-800 kg uden problemer med hjul der går på.

Til gengæld koster det i dæk. Den er svær at justere camber på.


Jeg tror ikke din er sænket mere end 60mm JJ...
Min er sænket 45mm og den ser ikke meget højere ud en din...  gør den ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #106 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:15:26 »
Her er et billede hvor det ses hvor sænket hun er:


Der er vel ca 250 kg læs i hende på det billede, så det er ikke den store forskel vægten gør.

Bemærk hvordan hun "hænger" med næsen.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #107 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:17:53 »
Det er svjv et GT Cupline sæt - og det eneste som de sælger, er 40 mm - så jo Rasmus - spot on :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #108 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:19:17 »
Er der ikke en kantsten på billedet lige foran bilen ?
Prøv evt. at mål fra jorden og op til et elller andet sted på bilen.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #109 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:21:30 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "elmo"
Jeg kunne også godt bruge et sæt fjedre, men de skal sænke mindst 70 mm. Sig endelig til hvis det er noget du kan klare.


Er du helt med på hvilke kosekvenser (og dertil hørende modificeringer) det har for hjulgeometrien at sænke mere end 50-60 mm ?


Jeg har 45mm på nu + fjedrene er varmet for at få den længere ned.
Her skal den gerne blive nede - men helst med fjedre der ikke har fået varme ;o)
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #110 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:25:15 »
hej jensjakob. det ser rigtig fedt ud , men kan mine 16" være der . det er sådan hun skal se ud.hvis det kan lade sig gøre.mvh . a. jespersen

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #111 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:37:30 »
Citat fra: "elmo"
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "elmo"
Jeg kunne også godt bruge et sæt fjedre, men de skal sænke mindst 70 mm. Sig endelig til hvis det er noget du kan klare.


Er du helt med på hvilke kosekvenser (og dertil hørende modificeringer) det har for hjulgeometrien at sænke mere end 50-60 mm ?


Jeg har 45mm på nu + fjedrene er varmet for at få den længere ned.
Her skal den gerne blive nede - men helst med fjedre der ikke har fået varme ;o)

Ok, så du har også skiftet støddæmpere, justeret spidsningen, og justeret camber på alle 4 hjul ?
Det er bare nogle af de letløselige problemer ved sænkning...

Siger begreber som camber gain, scrub radius og bump steer dig noget ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #112 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:38:24 »
@Rasmus: Jo, der er kantsten foran bilen. Jeg kører med 14R185 dæk - der er ikke plads til meget mere.

Foran er de mest helt op i skærmkassen, når jeg kigger ind på siden af bilen kan jeg ikke se overkanten af dækket..........

Jeg er ret overbevist om at pga at det er de gamle bærearme foran, der har en anden udforming, så er bilen strøget ret langt ned...

Jeg måler når jeg på et tidspunkt har en tommestok med ud, og kan gøre det uden at fryser nallerne af :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #113 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:49:14 »
@ Elmo
Hvis du ikke allerede har læst denne artikkel, så er det nok en god ide at gøre det. Her beskrives nogle af de omtalte problemer.

http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpecific/T3/info/mods/lowering/lowering.htm
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #114 Dato: 03. Januar 2010 kl: 23:59:07 »
Citat fra: "jensjakob"
@Rasmus: Jo, der er kantsten foran bilen. Jeg kører med 14R185 dæk - der er ikke plads til meget mere.

Foran er de mest helt op i skærmkassen, når jeg kigger ind på siden af bilen kan jeg ikke se overkanten af dækket..........

Jeg er ret overbevist om at pga at det er de gamle bærearme foran, der har en anden udforming, så er bilen strøget ret langt ned...

Jeg måler når jeg på et tidspunkt har en tommestok med ud, og kan gøre det uden at fryser nallerne af :-)


For hulan da JJ, der er der ikke meget HIGH-class over den ambassedefrue med de fjedre! Hun ser permenent duknakket ud, bøjer for alt og alle som hun møder på sin vej. :lol:

Kast da de fjedre ud på t3-nettet og få hende op i en anstændig højde med et sæt nye fjedre til en tusse..

Håber ikke at mit råd støder dig på nogen måde. :wink:

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #115 Dato: 04. Januar 2010 kl: 15:08:37 »
@Pawel :-) - til gengæld ligger hun godt på vejen, selv i blæsevejr, ikke mange hvide knoer her mere :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #116 Dato: 04. Januar 2010 kl: 16:11:39 »
@Jensjakob-  Monterer du 15" eller 16" ligger den endnu roligere på vejen.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #117 Dato: 04. Januar 2010 kl: 16:18:29 »
@Jensjakob
den sænkning du der kører med , ligner til forveksling den der sidder på vores coach
den kører også lidt nedad hele tiden
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #118 Dato: 05. Januar 2010 kl: 16:34:16 »
Citat fra: "WBX Manden"

Ok, så du har også skiftet støddæmpere, justeret spidsningen, og justeret camber på alle 4 hjul ?
Det er bare nogle af de letløselige problemer ved sænkning...

Siger begreber som camber gain, scrub radius og bump steer dig noget ?


Jeg har læst artiklen du henviser til, og er klar over alle konsekvenserne ved at sænke en gammel kassevogn, som for mig mest er for sjov  :wink:

Dæmpere er skiftet til kortere, og resten fungerer fint, og det har det gjort i al den tid jeg har kørt T3 - både med denne og den forrige, så mon ikke jeg klarer at den forbliver i samme position, bare med andre fjedre.

- men tak for fordi du nævner det - det er fedt at folk fortæller når det har konsekvenser det man laver.  :D
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

pawel

  • Gæst
pawels sølvpil og bluestar -sølvpilens endeligt :-(
« Svar #119 Dato: 22. Februar 2010 kl: 00:10:35 »
Så skete det uundgåelige igen.. Toppakningen. :evil:

På langturen i det nordjydske forsvandt al varmen i kabinen pludseligt, samtidigt med at temp-føleren gik et pænt stykke op. Ind til siden og kigge i ekspansionsbeholderen i motorrummet. Jeps, masser af luft-bobler.

Går ud fra at der er kommet en utæthed fra een af stemplerne og ud til kølevandskanalerne.

Så imorgen står indkøbet på en ny toppakning, nye strækbolte, ny rem og remstrammerhjul, nye manifoldpakninger, nyt oliefilter+olie, og en masse kølervæske.

Har et spørgsmål: Når man har monteret pakningen og tilspændt strækboltene til det rette moment, kører man så motoren driftvarm og efterspænder ved varm tilstand? Og hvor meget skal der efterspændes på de strækbolte (3/4 omgang, en hel, halvanden??)

Turbohilsner fra den unge med den tunge fod..

  :P