Forfatter Emne: LBX & Megasquirt  (Læst 25300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Dato: 28. April 2009 kl: 23:29:44 »
Så fik jeg samlet et par kasser sammen til mit fremtidige megasquirt  projekt på en LBX. Type4 motoren er produceret med D-jet og L-jet, så den ene kasse er med LBX L-jet og den anden er WBX Digi-jet. Planen er at samle et miks af de to til en start og når det køre skal megasquirt overtage styringen  :D

Hinze




Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
LBX & Megasquirt
« Svar #1 Dato: 28. April 2009 kl: 23:33:13 »
Sådan Hinze !
Velkommen i klubben, det er sku' rart at se nogle eksotiske projekter..
Sig til hvis jeg kan hjælpe med noget.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
LBX & Megasquirt
« Svar #2 Dato: 28. April 2009 kl: 23:59:03 »
Spændende projekt :-)

Og et spørgsmål: Hvis pakningen på udstødningsmanifolden er en lille smule utæt, så får lambdasonden vel "for tynd" udstødningsgad - og dermed sender styringen "for fed" blanding ind i motoren (og bruger for meget benzin)?

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #3 Dato: 29. April 2009 kl: 00:09:55 »
Citat fra: "WBX Manden"
Sådan Hinze !
Velkommen i klubben, det er sku' rart at se nogle eksotiske projekter..
Sig til hvis jeg kan hjælpe med noget.


Tak, det er altid rart at kunne læne sig op ad en guru :D

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #4 Dato: 29. April 2009 kl: 00:12:53 »
Citat fra: "jensjakob"
Spændende projekt :-)

Og et spørgsmål: Hvis pakningen på udstødningsmanifolden er en lille smule utæt, så får lambdasonden vel "for tynd" udstødningsgad - og dermed sender styringen "for fed" blanding ind i motoren (og bruger for meget benzin)?

JJ


Det tror jeg såmænd ikke. Udstødnings"gassen" er jo blandet, så der skal nok komme info til sonden. Måske på mængden eller trykket?

Hinze

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
LBX & Megasquirt
« Svar #5 Dato: 29. April 2009 kl: 00:37:11 »
Citat fra: "jensjakob"
Spændende projekt :-)

Og et spørgsmål: Hvis pakningen på udstødningsmanifolden er en lille smule utæt, så får lambdasonden vel "for tynd" udstødningsgad - og dermed sender styringen "for fed" blanding ind i motoren (og bruger for meget benzin)?

JJ


lambdasondens opgave er at måle ilt-indholdet i udstødningsgassen, om den måling bliver forkert af en utæt manifold har jeg ik hørt om, men den pakning skal vel bare skiftes og så kan du igen sove roligt om natten :wink:

@hinze
fedt projekt, det bliver spændende at følge :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
LBX & Megasquirt
« Svar #6 Dato: 29. April 2009 kl: 09:00:57 »
Tak for de pæne ord Hinze.

Og faktisk har JJ helt ret, blandingen kan blive for fed hvis udstødningen er utæt.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
LBX & Megasquirt
« Svar #7 Dato: 29. April 2009 kl: 22:12:35 »
Citat fra: "WBX Manden"


Og faktisk har JJ helt ret, blandingen kan blive for fed hvis udstødningen er utæt.


Og den behøver ikke engang at være så utæt at man lydmæssigt ligger mærke til den. Er det helt galt kan man opleve at den begynder at skyde ved udkobling mellem hård acceleration.

Vejen frem er MS eller lignende, ingen tvivl om det. De gamle digifant styringer og ældre har lav processor hastighed og få muligheder for at indstille variabler efter ens behov. Så har man mod på at tune (finjustere) er mulighederne næsten uendelige.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #8 Dato: 10. Juni 2009 kl: 23:31:39 »
Så kom der lidt gang i forsøgsopstillingen. Indsugningsmanifold lidt afkortet og "bøjet" ind til wbx plenum. WBX plenum er ca dobbelt størrelse af lbx, jeg mener at have læst et sted at plenum helst skal være lig med antal kubik. Det kan vel undre at de så ikke er ca lige store, da vi taler 2.0 lbx og 2.1 wbx. Synes selv de kom til at passe fint. Det var den "øvelse" jeg egentlig troede ville volde flest kvaler.


Udgangspunktet, lbx med 2 enkelte karburatore


Rensede dele


Forsøgsopstilling med lbx manifold og wbx plenum og spjældhus

Mølle

  • Gæst
LBX & Megasquirt
« Svar #9 Dato: 11. Juni 2009 kl: 17:17:37 »
Det ser godt nok spændende ud. Fedt, hvis det kommer til at virke... -og det gør det jo..

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #10 Dato: 13. Juni 2009 kl: 17:54:32 »
Så fik jeg lige et par minutter til at gå. Manifold monteret. Lidt alutape på lbx rørene, da wbx rørene er en anelse større. Dyser og dyserør monteret. Luftmængdemåler prøvemonteret, jeg var nød til at "save" lidt i luftfilterkassen for at få den til at gå fri af manifold. Benzinregulator og tomgangsluftregulator monteret. Begge tænding vacuum slanger forbundet. Benzin returslanger prøvemonteret. Krumtapudluftning monteret.
Det bliver godt med MS'en, så jeg kan få "smidt" den store luftmængdemålerkasse ud igen.


Mølle

  • Gæst
LBX & Megasquirt
« Svar #11 Dato: 13. Juni 2009 kl: 19:42:21 »
det ser ud som om du bare mangler benzinpumopen og slange og ledning til tomgangsmotoren,,, for at vride nøglen????

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #12 Dato: 13. Juni 2009 kl: 19:48:21 »
mjaaar, ja jeg mangler faktisk slangen til tomgangsregulatoren og benzin returslange til tanken. Hvis der måske ligger på en Amagerhylde kunne jeg komme videre.
Også lige monteringen af ledningsnettet, men det har jo komplet fra kassen :D

Jaa, det skrider da fremad, glæder mig til at mærke forskellen.

Til de "sarte" sjæle er vognen stadig intakt og original og kan "tilbageføres" uden mén.

Hinze

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
LBX & Megasquirt
« Svar #13 Dato: 15. Juni 2009 kl: 23:18:04 »
Citat fra: "Hinze"

Til de "sarte" sjæle er vognen stadig intakt og original og kan "tilbageføres" uden mén.

Hinze


Rart, at man ikke har levet helt forgæves...  :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #14 Dato: 15. Juni 2009 kl: 23:24:15 »
Citat fra: "Jarl"
Citat fra: "Hinze"

Til de "sarte" sjæle er vognen stadig intakt og original og kan "tilbageføres" uden mén.

Hinze


Rart, at man ikke har levet helt forgæves...  :wink:


Man lytter vel efter, ik  :)