Forfatter Emne: beskyttelse af aktuar på syncro  (Læst 4104 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
beskyttelse af aktuar på syncro
« Dato: 04. Maj 2009 kl: 11:40:39 »
er der nogen erfaring med beskyttelse mod vand møj med mere på aktuar på bagerste spær!! :?:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
beskyttelse af aktuar på syncro
« Svar #1 Dato: 04. Maj 2009 kl: 17:52:43 »
"aktuar" ?

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
beskyttelse af aktuar på syncro
« Svar #2 Dato: 04. Maj 2009 kl: 18:16:25 »


Hmm jeg har aldrig været ude for at den har fået slag.. selvom jeg har siddet rimeligt fast med mine syncroer.. hmm.. hvad siger i andre?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Kkrogsgaard

  • Gæst
beskyttelse af aktuar på syncro
« Svar #3 Dato: 04. Maj 2009 kl: 18:31:52 »
Der er vel ikke andet end at spule rent efter en pløretur, ligesom resten af din undervogn?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
beskyttelse af aktuar på syncro
« Svar #4 Dato: 04. Maj 2009 kl: 20:31:27 »
Jeg har ingen problemer med mine, heller ikke efter at jeg sidste år havnede på maven i en dynge små strandsten i Løkken :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
beskyttelse af aktuar på syncro
« Svar #5 Dato: 04. Maj 2009 kl: 20:59:02 »
Kunne det hedde en aktuator istedet.  :roll:

Kurt
Kurt - 25115788

Herr_Jensen

  • Gæst
beskyttelse af aktuar på syncro
« Svar #6 Dato: 04. Maj 2009 kl: 21:18:08 »
Hvis det er den lille split der så burde der sidde en plastic kappe rundt om den. Hvis der ikke gør det så kan du lave en og sætte på. Jeg tror dog ikke jorden går under hvis den sidder blottet...

Bare tænk på hvor skide omstændig den lille dims er når du piller vakuum dåsen af - det burde vel give et hint om hvor godt beskyttet den egentlig sidder : ).

Jeg har siddet fast en masse steder (der er endda billeder af det her på sitet ; ) ) og har sølet min fine Valkyrie til mange gange. Har aldrig haft problemer med at mine spær ikke slår til/fra eller i det hele taget virker som de skal. Jeg plejer lige at aktivere/deaktivere dem når jeg er færdig med at lege i mudder og triller hjemad. Så tror mit simple sind at de er blevet motioneret rene...


Vi ses til mark ræs i weekenden!

: )

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
beskyttelse af aktuar på syncro
« Svar #7 Dato: 05. Maj 2009 kl: 08:38:11 »
Citat fra: "jankjerbye"


Hmm jeg har aldrig været ude for at den har fået slag.. selvom jeg har siddet rimeligt fast med mine syncroer.. hmm.. hvad siger i andre?


Jeg syntes jeg har set et billed hvor der var monteret en gummi manchet omkring aksel ala den på gearskiftet ?

Med risiko for OT
Er de gear manchetter fra howdiaudi ?
Hvor langt bevæger spær akslen sig ind og ud ?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
beskyttelse af aktuar på syncro
« Svar #8 Dato: 05. Maj 2009 kl: 08:47:08 »
"Manchetten" er egentligt bare et stykke slange i den rette længde og tykkelse der er lagt over inden du spænder aktuatoren fast i beslaget...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan