Forfatter Emne: \"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET  (Læst 21647 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #60 Dato: 22. Juni 2010 kl: 10:38:05 »
Tak for tips og triks indtil nu.

Mangler dog lidt endnu.

1) Forleden fik jeg tabt det højre forlygteglas (ifb. med rens af glas) - Er der nogen der ligger inde med sådan et? Tror nemlig ikke synsmanden lader den gå igennem uden. :)

2) Ydermere mangler jeg det panel, hvor man regulere varme og blæser - Nogen har sådan et liggende på lageret?

3) Så mangler jeg også et askebægeret knækket

4) Sidst men ikke mindst - Er der nogen der ligger inde med et GL. rat og evt. et back to back sæde, hvis man skulle være så heldig :D


Som det også kan ses i denne tråd., har jeg haft prolemer med dryppende olie fra motoren. Jeg har efter opfordring fra Jens Jacob, renset motoren, og har herefter lokaliseret, at der kommer olie fra olietryksføleren. er der nogen der kan fortælle mig, om den er ens på alle T3 ere, eller de er specifike for hver type motor. Jeg glemte nemlig at få den med værkstedet. Jeg skifter den nemlig til en ny med det samme, når nu den er demonteret alligevel. Samt kobberskiven, som jeg tror ligger til grund for den dryppende olie.

God dag til jer alle :D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #61 Dato: 22. Juni 2010 kl: 10:53:44 »
http://www.wagenteile.com/pdf/t3wbx.zip

Husk at der er 2 olietrykfølere:
Öldruckschalter (Öffner) 0,15-0,35 bar / blau 919 081 028 D
links unten zwischen den Stößelschutzrohren, für Öldruckkontrolleuchte
Öldruckschalter (Schließer) 0,75-1,05 bar (0,9 ±0,15 bar) / grau 919 081 068 A

Så vidt jeg kan se er det standard-hyldevare i alle butikker (altså at hvilkensomhelst olietrykmåler som matcher specs kan bruges - husk at specs er såvel tryk, tryk-range - og om det er en "åbner" eller en "lukker")
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #62 Dato: 22. Juni 2010 kl: 15:03:42 »
har før oplevet olietryksfølere der bliver utætte i plastiken ved kabelskoen!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #63 Dato: 22. Juni 2010 kl: 18:26:58 »
Det er et meget velkendt fænomen på Ford motorer, og specielt hvis de har stået stille et stykke tid. Så pi.... olien i en tynd stråle.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #64 Dato: 23. Juni 2010 kl: 07:43:04 »
Tak for alle jeres svar omkring olietryksmåleren og dens problematik. Meget interessant. Jeg var ikke klar over, at der var 2 olietryksmålere, så den må jeg hellere også lige få tjekket.

Der ikke nogen der ligger inde med de dele, som jeg mangler/godtkunne tænke mig?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #65 Dato: 23. Juni 2010 kl: 07:58:10 »
Det kunne være at jeg havde en rund forlygte liggende i kælder, kan kigge i aften :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #66 Dato: 23. Juni 2010 kl: 09:39:21 »
Citat fra: "jensjakob"
Det kunne være at jeg havde en rund forlygte liggende i kælder, kan kigge i aften :-)

Hej JJ.

Det lyder helt fantastisk. Tak for det. :)

Jeg regner med at have Rødhætte kørende igen i løbet af ugen, havde du evt. tid til at kigge på seleproblematik søndag eftermiddag eller aften, sammen med mig?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #67 Dato: 23. Juni 2010 kl: 09:53:31 »
Hej Stefan

Fredag aften eller mandag aften vil være bedst - kan det lade sig gøre?

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #68 Dato: 23. Juni 2010 kl: 10:33:10 »
Hej JJ.

Så skal det være mandag - Men jeg melder lige endeligt tilbage senere i aften. Jeg bare glad for at du gider hjælpe mig :)

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #69 Dato: 23. Juni 2010 kl: 22:04:18 »
Hej Stefan.
Jeg har et panel og askebæger du må få.
Hvis du skal syd på i sommer ligger det og venter ellers må vi finde en løsning med posten.
Mvh Jan
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #70 Dato: 23. Juni 2010 kl: 22:11:25 »
Jeg fik idag sat en ny kobberring på olietrykføleren. Da jeg alligevel skulle skifte kobberskiven, skiftede jeg i arbejdsgang olietryksføleren.
Efter jeg havde fået samlet det hele, fik startet op, fik påbegyndt prøveturen, begyndte olielampen at lyse :?
Når så holdte i tomgang  slukkede blink og "alarm".

Hvorfor lyser og larmer den? Nogen bud?

Er der fejl i føleren, eller er det den gamle der ikke virkede?

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #71 Dato: 23. Juni 2010 kl: 23:18:33 »
er der ikk 2 slags olietryks kontakter? en der gir plus og en der gir stel når den får tryk????
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #72 Dato: 23. Juni 2010 kl: 23:46:16 »
Der er 2 slags kontakter. En som afbryder stelforbindelsen når den får tryk og en som skaber stelforbindelsen når den får tryk.

Stefan, har du stadig den gamle føler liggende - det vil være interessant at måle på den om det er en åbner eller en lukker - og så måle tilsvarende på den du har sat i.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #73 Dato: 24. Juni 2010 kl: 08:08:46 »
Hej JJ.

Okay, det lyder spændende. Det er den bagerste, som jeg har skiftet. Jeg vidste ikke at der var forskel på de 2 olietrykskontakter. ØV.

Jeg har stadig den gamle liggende, for den fejler/fejlede som udgangspunkt ikke noget.

Hvordan måler man det igennem?

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #74 Dato: 24. Juni 2010 kl: 08:10:41 »
Citat fra: "opelhaj"
er der ikk 2 slags olietryks kontakter? en der gir plus og en der gir stel når den får tryk????


Tak for dit svar.

Jeg var ikke klar over at de havde 2 forskellige funktioner. Så skap en makaniker er jeg ikke, at jeg havde det i tankerne.