0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej JJ.Okay, det lyder spændende. Det er den bagerste, som jeg har skiftet. Jeg vidste ikke at der var forskel på de 2 olietrykskontakter. ØV.Jeg har stadig den gamle liggende, for den fejler/fejlede som udgangspunkt ikke noget.Hvordan måler man det igennem?
Hej StefanTjek denne tråd, der er beskrivelse af funktion af olietrykskontakterne og logisk fejlsøgning:http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-8581-highlight-olietryk.htmlHvilken kontakt skiftede du, den ved oliefilterkonsol eller den mellem stødstænger?Den ene kontakt måler på det lave olietryk i tomgang, den anden måler på driftsolietryk (over 2000 omdrejninger).En anden god tråd er her:http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-4803-highlight-olietryk.htmlJeg ville selv fejlfinde på olielampe-systemet inden jeg kørte længere...
Okey."Öldruckschalter (Öffner) 0,15-0,35 bar / blau 919 081 028 D Links unten zwischen den Stößelschutzrohren, für ÖldruckkontrolleuchteÖldruckschalter (Schließer) 0,75-1,05 bar (0,9 ±0,15 bar) / grau 919 081 068 A Hinten, links neben der Ölpumpe, für dynamische Öldruckkontrolle"Min analyse af ovenstående, frit fra hukommelsen, uden Haynes ved min side:Kontakten ved oliefilteret lukker (skaber forbindelse til stel) når der kommer tryk på systemet (over 2000 omdrejninger).1. Med motor slukket, mål modstand mellem stel og spadestik på enden af olietryksmåler. Der skal være uendelig høj modstand.2. Hvis du kan komme til, og få en til at give langsomt gas, mål igen når motor får ca 2500 omdrejninger. Olietrykskontakt skal skabe forbindelse til stel.(Hvis der ikke kommer kontakt til stel inden stemplerne flyver ud af blokken, så AFBRYD. Også gerne før.)Enten er kontakten forkert (punkt 1 ovenfor), eller istykker, eller der er ikke nok olietryk.Har du den gamle kontakt liggende og kan du måle på den i hånden - for at se hvordan den måler som den ligger der på bordet?Gode hilsnerJens Jakob
Multimeter :-) (kan lånes hos Frk G)
Giv et ring i aften omkring kl 20?
Citat fra: "jensjakob"Giv et ring i aften omkring kl 20?Det gør jeg. Så er den lille også lagt Tak for det.
Hvilken fodbold? Har fortrængt det........ Ring imorgen :-)
Hej Stefan.Lyder godt. Så er det en lukker - altså den skaber forbindelse under tryk. Peeeerfekt.Hvad med den der blev sat på, hvordan påfører den sig?Og hvordan gik det med lygterne?Kig gerne over i aften. Der skal også laves rust-arbejde på en Golf 2 :-)Gode hilsnerJens Jakob