Forfatter Emne: \"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET  (Læst 21614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #75 Dato: 24. Juni 2010 kl: 08:12:02 »
Citat fra: "Vwcamperlove"
Hej JJ.

Okay, det lyder spændende. Det er den bagerste, som jeg har skiftet. Jeg vidste ikke at der var forskel på de 2 olietrykskontakter. ØV.

Jeg har stadig den gamle liggende, for den fejler/fejlede som udgangspunkt ikke noget.

Hvordan måler man det igennem?


Er tilfældet så, at det giver den modsatte effekt, eller hvad sker der? Er det noget jeg skal være nervøse for at køre med (prøveture)?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #76 Dato: 24. Juni 2010 kl: 08:28:38 »
Hej Stefan

Tjek denne tråd, der er beskrivelse af funktion af olietrykskontakterne og logisk fejlsøgning:
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-8581-highlight-olietryk.html

Hvilken kontakt skiftede du, den ved oliefilterkonsol eller den mellem stødstænger?

Den ene kontakt måler på det lave olietryk i tomgang, den anden måler på driftsolietryk (over 2000 omdrejninger).

En anden god tråd er her:
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-4803-highlight-olietryk.html

Jeg ville selv fejlfinde på olielampe-systemet inden jeg kørte længere...
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #77 Dato: 24. Juni 2010 kl: 08:39:34 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Stefan

Tjek denne tråd, der er beskrivelse af funktion af olietrykskontakterne og logisk fejlsøgning:
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-8581-highlight-olietryk.html

Hvilken kontakt skiftede du, den ved oliefilterkonsol eller den mellem stødstænger?

Den ene kontakt måler på det lave olietryk i tomgang, den anden måler på driftsolietryk (over 2000 omdrejninger).

En anden god tråd er her:
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-4803-highlight-olietryk.html

Jeg ville selv fejlfinde på olielampe-systemet inden jeg kørte længere...


Hej JJ.


Det er den ved oliefiteret jeg har skiftet.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #78 Dato: 24. Juni 2010 kl: 09:10:24 »
Okey.
"
Öldruckschalter (Öffner) 0,15-0,35 bar / blau 919 081 028 D Links unten zwischen den Stößelschutzrohren, für Öldruckkontrolleuchte
Öldruckschalter (Schließer) 0,75-1,05 bar (0,9 ±0,15 bar) / grau 919 081 068 A Hinten, links neben der Ölpumpe, für dynamische Öldruckkontrolle
"
Min analyse af ovenstående, frit fra hukommelsen, uden Haynes ved min side:
Kontakten ved oliefilteret lukker (skaber forbindelse til stel) når der kommer tryk på systemet (over 2000 omdrejninger).
1. Med motor slukket, mål modstand mellem stel og spadestik på enden af olietryksmåler. Der skal være uendelig høj modstand.
2. Hvis du kan komme til, og få en til at give langsomt gas, mål igen når motor får ca 2500 omdrejninger.
Olietrykskontakt skal skabe forbindelse til stel.
(Hvis der ikke kommer kontakt til stel inden stemplerne flyver ud af blokken, så AFBRYD. Også gerne før.)

Enten er kontakten forkert (punkt 1 ovenfor), eller istykker, eller der er ikke nok olietryk.

Har du den gamle kontakt liggende og kan du måle på den i hånden - for at se hvordan den måler som den ligger der på bordet?

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #79 Dato: 24. Juni 2010 kl: 10:03:33 »
Citat fra: "jensjakob"
Okey.
"
Öldruckschalter (Öffner) 0,15-0,35 bar / blau 919 081 028 D Links unten zwischen den Stößelschutzrohren, für Öldruckkontrolleuchte
Öldruckschalter (Schließer) 0,75-1,05 bar (0,9 ±0,15 bar) / grau 919 081 068 A Hinten, links neben der Ölpumpe, für dynamische Öldruckkontrolle
"
Min analyse af ovenstående, frit fra hukommelsen, uden Haynes ved min side:
Kontakten ved oliefilteret lukker (skaber forbindelse til stel) når der kommer tryk på systemet (over 2000 omdrejninger).
1. Med motor slukket, mål modstand mellem stel og spadestik på enden af olietryksmåler. Der skal være uendelig høj modstand.
2. Hvis du kan komme til, og få en til at give langsomt gas, mål igen når motor får ca 2500 omdrejninger.
Olietrykskontakt skal skabe forbindelse til stel.
(Hvis der ikke kommer kontakt til stel inden stemplerne flyver ud af blokken, så AFBRYD. Også gerne før.)

Enten er kontakten forkert (punkt 1 ovenfor), eller istykker, eller der er ikke nok olietryk.

Har du den gamle kontakt liggende og kan du måle på den i hånden - for at se hvordan den måler som den ligger der på bordet?

Gode hilsner

Jens Jakob

Okey.

Nu ved jeg ikke engang hvad måleudstyr der benyttes til sådan en måling, men det må jeg finde ud af :)

Jeg håber ikke det er så omfattende som det kan være. Håber bare at det er den forkerte/defekt jeg har modtaget fra leverandøren Brdr. autodele.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #80 Dato: 24. Juni 2010 kl: 10:22:15 »
Multimeter :-) (kan lånes hos Frk G)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #81 Dato: 24. Juni 2010 kl: 10:49:16 »
Citat fra: "jensjakob"
Multimeter :-) (kan lånes hos Frk G)

Fantastisk. Hvornår kan jeg stikke hovedt forbi og låne det. Jeg skal først ned til Rødhætte på søndag, men måske jeg kan få min kammerat til at tage den gamle kontakt med til Byen i aften. Så kan jeg måske få lidt intro på den? :)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #82 Dato: 24. Juni 2010 kl: 10:50:26 »
Giv et ring i aften omkring kl 20?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #83 Dato: 24. Juni 2010 kl: 11:04:12 »
Citat fra: "jensjakob"
Giv et ring i aften omkring kl 20?

Det gør jeg. Så er den lille også lagt  :) Tak for det.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #84 Dato: 24. Juni 2010 kl: 23:17:07 »
Citat fra: "Vwcamperlove"
Citat fra: "jensjakob"
Giv et ring i aften omkring kl 20?

Det gør jeg. Så er den lille også lagt  :) Tak for det.

Hej JJ.

Det smuttede for mig, at ringe til dig. Fodboldgæsterne var krævene. Sorry. :cry:
Kan jeg ringe til dig i morgen, ved samme tid?

Fik du forresten set efter,om du havde et forlygteglas liggende?

Sov godt,
Stefan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #85 Dato: 24. Juni 2010 kl: 23:38:27 »
Hvilken fodbold? Har fortrængt det........ Ring imorgen :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #86 Dato: 25. Juni 2010 kl: 07:30:05 »
Citat fra: "jensjakob"
Hvilken fodbold? Har fortrængt det........ Ring imorgen :-)

Ved det ikke helt. Tror det var en serie 5 kamp vi så. Jeg ringer ve 20 tiden i aften, når den lille er lagt.

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #87 Dato: 28. Juni 2010 kl: 07:43:47 »
Citat fra: "jensjakob"
Okey.
"
Öldruckschalter (Öffner) 0,15-0,35 bar / blau 919 081 028 D Links unten zwischen den Stößelschutzrohren, für Öldruckkontrolleuchte
Öldruckschalter (Schließer) 0,75-1,05 bar (0,9 ±0,15 bar) / grau 919 081 068 A Hinten, links neben der Ölpumpe, für dynamische Öldruckkontrolle
"
Min analyse af ovenstående, frit fra hukommelsen, uden Haynes ved min side:
Kontakten ved oliefilteret lukker (skaber forbindelse til stel) når der kommer tryk på systemet (over 2000 omdrejninger).
1. Med motor slukket, mål modstand mellem stel og spadestik på enden af olietryksmåler. Der skal være uendelig høj modstand.
2. Hvis du kan komme til, og få en til at give langsomt gas, mål igen når motor får ca 2500 omdrejninger.
Olietrykskontakt skal skabe forbindelse til stel.
(Hvis der ikke kommer kontakt til stel inden stemplerne flyver ud af blokken, så AFBRYD. Også gerne før.)

Enten er kontakten forkert (punkt 1 ovenfor), eller istykker, eller der er ikke nok olietryk.

Har du den gamle kontakt liggende og kan du måle på den i hånden - for at se hvordan den måler som den ligger der på bordet?

Gode hilsner

Jens Jakob

Nu har jeg fået mål på den gamle olietryksføler. tro at det er en åbner, da der ikke er fobindelse mellem spadestik og enden. Jeg monterede den gamle og lyder blev væk. Er du hjemme i aften eller imorgen aften, så jeg kan aflevere multimeteret tilbage?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #88 Dato: 28. Juni 2010 kl: 09:13:57 »
Hej Stefan.

Lyder godt. Så er det en lukker - altså den skaber forbindelse under tryk. Peeeerfekt.

Hvad med den der blev sat på, hvordan påfører den sig?

Og hvordan gik det med lygterne?

Kig gerne over i aften. Der skal også laves rust-arbejde på en Golf 2 :-)

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Vwcamperlove

  • Gæst
\"Rødhætte\" På vej til syn - NU SYNET
« Svar #89 Dato: 28. Juni 2010 kl: 11:19:32 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Stefan.

Lyder godt. Så er det en lukker - altså den skaber forbindelse under tryk. Peeeerfekt.

Hvad med den der blev sat på, hvordan påfører den sig?

Og hvordan gik det med lygterne?

Kig gerne over i aften. Der skal også laves rust-arbejde på en Golf 2 :-)

Gode hilsner
Jens Jakob

Hej JJ.

Den opføre sig pænt. Der kommer i hvertfald ingen brummen og blikken, så jeg formoder at det er som det skal være. Jeg havde i hvertfald en fantastisk tur hjem fra værkstedet i går aftes. Mest pågund af, at turen er lang. :)


Det gik også godt med lygterne, men nu hvirker "automatlyset" ikke på den parabol jeg skiftede. Jeg syntes heller ikke at der er så bål på den. Også skal jeg lige have justeret lygten. Tror den står lidt høj.


Rustarbejde på en Golf II!. Det lyder spændende. Hvad tid er du på gaden?