Forfatter Emne: wbx-winther intro  (Læst 22043 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

wbx-winther

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #105 Dato: 24. Januar 2010 kl: 15:03:53 »
Citat fra: "verner"
hvilken olie kører du på?  
jeg har i både i min gamle golf2 1,8 med hydr løftere og min gamle vento 1,8 kunnet mærke forskel om vinteren på 10/40 og 5/40 olie!
hvor jeg klart ville foretrække en 5/40 olie til de hydr.løftere, da de fyldes hurtigere og generalt kan du høre og mærke det på motoren om vinteren.


helix Ultra 5W/40, dog er ambitionen jo de ikke skal efterfyldes, med mindre den har stået mange mange dage... og modsat wbx er der for golfen formodentlig kun tale om få sec før lyden er rigtig...

wbx-winther

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #106 Dato: 24. Januar 2010 kl: 15:09:55 »
Citat fra: "Mølle"
Hvis du tager topdækslerne af, og føler på hver enkelt vippetøj samtidig med at du tørner motoren kan du sikkert mærke, hvis et af vippetøjerne ikke står stramt på stødstangen når ventilen er lukket. -og så har du fundet synderen.


et forsøg værd og måske tørne en cyl om dagen, idet det må formodes det skyldes belastning ved åbentstående ventil.

wbx-winther

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #107 Dato: 30. Maj 2010 kl: 00:21:36 »
Citat fra: "wbx-winther"
Citat fra: "Mølle"
Hvis du tager topdækslerne af, og føler på hver enkelt vippetøj samtidig med at du tørner motoren kan du sikkert mærke, hvis et af vippetøjerne ikke står stramt på stødstangen når ventilen er lukket. -og så har du fundet synderen.


et forsøg værd og måske tørne en cyl om dagen, idet det må formodes det skyldes belastning ved åbentstående ventil.


Jvf tidligere har der været kontakt til den tyske leverandør WAGENTEILE i Hannover. De nye løftere er af dårlig kvalitet idet en eller flere lækker, og efter knap 8000 km er de ikke kommet til at virke. Men værre er det at Wagenteile over adskillige mails forsøger at snakke sig ud af problemet. De ønsker ikke påtage sig noget ansvar, eller hjælpe med at løse problemet, ejheller med deres leverandør, dvs. ingen garanti eller interesse for kunden. Så undgå Wagenteile og lad gerne advarslen gå videre.  :evil:

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #108 Dato: 30. Maj 2010 kl: 07:42:26 »
Blev de fyldt inden de blev monteret; de sælges som regel tomme for olie.

Hinze

wbx-winther

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #109 Dato: 30. Maj 2010 kl: 10:33:41 »
Citat fra: "Hinze"
Blev de fyldt inden de blev monteret; de sælges som regel tomme for olie.

Hinze

Yes -- det blev de alle.  det virkede som nogle var fyldt og andre indeholdt noget der minder om en blanding af konsistensfedet og olie. formodentlig kinesisk konservering. Det der den gang virkede påfaldende var en farvemæssig uensartethed, som om hærdningen havde været forskellig, så nogen var lysere end andre.men der var ikke synlig slid. Så ellers fed ud med de nye alurør, så skuffelsen var enorm forstås, og olie og filterskift samt tilkørsel har ikke ændret en pind. og Wagenteiles "OG" (over grænsen  :( ) garanti var ikke forudset.

Skal jo nok på jagt efter et sæt nye inden bussen skal på ferie kørsel, nogen bud på troværdig kvalitets løfter leverandør.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #110 Dato: 30. Maj 2010 kl: 15:38:27 »
jeg købte mine hos CSP

Hinze

wbx-winther

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #111 Dato: 03. Juni 2010 kl: 13:48:50 »
Citat fra: "Hinze"
jeg købte mine hos CSP

Hinze

Tak Hinze
er det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?
og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #112 Dato: 03. Juni 2010 kl: 14:08:13 »
Citat fra: "wbx-winther"
Citat fra: "Hinze"
jeg købte mine hos CSP

Hinze

Tak Hinze
er det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?
og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?


ved ikke om de var speciel legering, tror det ikke. Men lyden gik væk, dog husker jeg at skulle fylde den ene en gang mere, herefter kørte det.

Nu er det jo på en LBX, så meeegeeet nemmere at skifte.

Hinze

wbx-winther

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #113 Dato: 03. Juni 2010 kl: 14:21:00 »
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "wbx-winther"
Citat fra: "Hinze"
jeg købte mine hos CSP

Hinze

Tak Hinze
er det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?
og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?


ved ikke om de var speciel legering, tror det ikke. Men lyden gik væk, dog husker jeg at skulle fylde den ene en gang mere, herefter kørte det.

Nu er det jo på en LBX, så meeegeeet nemmere at skifte.

Hinze

låsering (=segering). hvad mener du med den skulle fyldes en gang mere,... ville den slet ikke udlufte selv ?  altså efter de normale 10 km med larvefodslyd.
(...overvejer at undlade beskyttelses blik i en periode, måske permanent idet området omkring stød rør jo alligevel støver til)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #114 Dato: 03. Juni 2010 kl: 14:39:45 »
Citat fra: "wbx-winther"
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "wbx-winther"
Citat fra: "Hinze"
jeg købte mine hos CSP

Hinze

Tak Hinze
er det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?
og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?


ved ikke om de var speciel legering, tror det ikke. Men lyden gik væk, dog husker jeg at skulle fylde den ene en gang mere, herefter kørte det.

Nu er det jo på en LBX, så meeegeeet nemmere at skifte.

Hinze

låsering (=segering). hvad mener du med den skulle fyldes en gang mere,... ville den slet ikke udlufte selv ?  altså efter de normale 10 km med larvefodslyd.
(...overvejer at undlade beskyttelses blik i en periode, måske permanent idet området omkring stød rør jo alligevel støver til)


Arr ja, selvfølgelig. Jeg mener der er to forskellige udgaver af låseringen. Jeg synes ikke den ville holde op med larm efter 10 min, så jeg fyldte den igen (efterfyldte). Det er lidt noget "ged" at fylde, men en skruestik hjælper.

Hinze

wbx-winther

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #115 Dato: 03. Juni 2010 kl: 14:53:50 »
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "wbx-winther"
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "wbx-winther"
Citat fra: "Hinze"
jeg købte mine hos CSP

Hinze

Tak Hinze
er det de sje løftere med den specielle segering der er billede af under din twin tråd side 2 ?
og hvordan var oplevelsen, var larvefodslyden væk og forblev væk, selv efter et par dages stilstand ?


ved ikke om de var speciel legering, tror det ikke. Men lyden gik væk, dog husker jeg at skulle fylde den ene en gang mere, herefter kørte det.

Nu er det jo på en LBX, så meeegeeet nemmere at skifte.

Hinze

låsering (=segering). hvad mener du med den skulle fyldes en gang mere,... ville den slet ikke udlufte selv ?  altså efter de normale 10 km med larvefodslyd.
(...overvejer at undlade beskyttelses blik i en periode, måske permanent idet området omkring stød rør jo alligevel støver til)


Arr ja, selvfølgelig. Jeg mener der er to forskellige udgaver af låseringen. Jeg synes ikke den ville holde op med larm efter 10 min, så jeg fyldte den igen (efterfyldte). Det er lidt noget "ged" at fylde, men en skruestik hjælper.

Hinze

Du har ret. og lige tilbage til din erfaring -- hvor længe kunne de nye holde sig fyldte: en dag -  en uge - en måned eller længere ved henstand ?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #116 Dato: 03. Juni 2010 kl: 21:26:44 »
det var ved første opstart

wbx-winther

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #117 Dato: 13. Juni 2010 kl: 14:08:13 »
Citat fra: "Hinze"
det var ved første opstart


har skiftet allle løfterne til nye, som alle blev fyldt med nyt olie og ens "faste" ved isætning og efterfølgende justering, YES. ved opstart er der en cyl der klaprer voldsomt (uds cyl 1 er blød, dvs olien lækket i den løfter). checker justeringen igen, alle ok) opstarter og kører varm og yes løfter fyldes og den går fint. Her til morgen starter og yes ingen klapren. skifter luft filter, rengør tændkabler og lidt diverse ..ca 1 times tid. starter og ...klapren igen.

er der nogen der har en ide om hvorfor løfterne vedbliver ikke at holde tæt. Det er mig en gåde. filter  og olie er nyt så urenheder udelukker jeg. Principielt skulle de jo holde tæt når de en gang er fyldte. ????