Forfatter Emne: wbx-winther intro  (Læst 22190 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

pho2graph

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #60 Dato: 09. August 2009 kl: 23:24:59 »
Altså hvis det kun er Digifant systemet der kan få Vanagon syndrome, kan jeg jo godt droppe den teori.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #61 Dato: 09. August 2009 kl: 23:25:15 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Min drukner og fylder kammeret  med benzin, til den ikke kan komprimere det mere. Jeg har bestilt nye hos VW og er spændt på resultatet...

Men hvordan opleves "mager blanding"?


øøhh drukner og kammer, taler vi karburator eller sprøjt?

Jeg forestiller mig at en lækage ved een dyse ikke er nok til at  vise sig som fejlen der beskrives, men du har ret i, hvis blandingen generelt er for mager, vil det kunne give huggen. DJ har kompression på 10:1, hvilket en mager blanding ville kunne "høres" som detonationer og motoren vil blive varm.

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #62 Dato: 09. August 2009 kl: 23:34:24 »
Send mig en PM med adressen, så ryger den afsted.

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #63 Dato: 10. August 2009 kl: 16:57:12 »
Så er boksen sendt.

Hinze

pho2graph

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #64 Dato: 10. August 2009 kl: 19:40:44 »
Jubii, tak :-) Glæder mig til at prøve. Men jeg skal nok lade være med at blive skuffet hvis den ikke hjælper. Men så er der da en fejlmulighed mindre :-)

Tog en eftermiddag/aften tur efter at jeg har luftet bilens kølersystem ud.
Den var helt slem med hakken og huggen efter noget kørsel. MEN kun når bilen skulle køre og med belastning på. Hvis jeg kobler ud er der ingen problemer, så spinder motoren som en kat ved alle omdrejninger, men det øjeblik jeg sætter i gear og når 1500-2000 omdr. så hugger og hakker den så det hele er ved at falde fra hinanden. Prøvede at sprøjte wd-40 på vacuumslangerne for at lukke evt små revner, men det ændrede ikke noget.

Et tillægs spxm. Hvor varm skal sådan en DJ motor være i grader for at den har det rart og godt og ikke ødelægger noget ? (har købt målegrej som også kan måle temperatur)
Jeg syns den ret hurtig virker noget varm, selvom om temp. viseren står klokkerent i midten over den lille røde lampe.

Da jeg luftede bilen ud i dag fik jeg snuden op på to blå ramper og der kom en del luft ud. Jeg var alene, så det var frem og tilbage, på med vand, køre lidt på 2000 omdr. hen foran og kigge. Tilsidst efter 7-8 min gav jeg 2500 omdr. og toppede helt med kølervæske og lukkede det blå dæksel på. Der kom kølervand ud foran i udluftningskruen, men det var ikke varmt...Skal det være det? Der kom en del hvid snulder slam ind i Expansionsbeholderen. Jeg tror ikke det var skum, lignede mere at nogen havde smidt gråt toiletpapir ned i.
Der sad en del af det i det blå dæksel. Skal man kun kunne blæse ind i dækslet?

PARKHAVE

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #65 Dato: 10. August 2009 kl: 22:15:08 »
To ting ??
Dem der har skiftet det nydelige kølerør, har vel ikke glemt noget af det papir de har proppet i hullerne for ikke at blive våde - således at flere kanaler rundt omkring er tilstoppet ???? Det ser unægteligt ud som aftørringspapir, der er opløst

Ved siden af det nyligt skiftede rør er der et lille tyndt gammelt rør, hvorpå der sidder en lille stump slange - det stykke slange er klemt (formodentlig fordi det er lidt for langt), så der ikke er ordentligt flow igennem.  Hvad er det lille rør til og indeholder det i det hele taget vand ??, det er vel ikke den der styrer vand omkring eller i nærheden af nogle temperatur sensorer ??

biff

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #66 Dato: 10. August 2009 kl: 23:43:51 »
Citat fra: "PARKHAVE"
To ting ??
Dem der har skiftet det nydelige kølerør, har vel ikke glemt noget af det papir de har proppet i hullerne for ikke at blive våde - således at flere kanaler rundt omkring er tilstoppet ???? Det ser unægteligt ud som aftørringspapir, der er opløst

Ved siden af det nyligt skiftede rør er der et lille tyndt gammelt rør, hvorpå der sidder en lille stump slange - det stykke slange er klemt (formodentlig fordi det er lidt for langt), så der ikke er ordentligt flow igennem.  Hvad er det lille rør til og indeholder det i det hele taget vand ??, det er vel ikke den der styrer vand omkring eller i nærheden af nogle temperatur sensorer ??


Ja det kunne faktisk godt ligne opløst papir på proppen, måske ikke det allerbedste at have cirkulerende rundt i kølesystemet, men der kan et nærmere kig måske fastslå.

Hvis det er billede nummer fem fra oven du henviser til, er det slangen fra ekspansionsbeholderen, som bliver nødt til at være lidt for lang for at beholderem kan løftes af, ser umiddelbart fin ud for mig at se.

Rasmus

Mads-kaa

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #67 Dato: 11. August 2009 kl: 09:43:25 »
Udover at returfjederen på gasspjældet sidder forkert, og der er et par af de tynde vandslager som burde skiftes, så synes jeg ikke jeg kan se noget forkert i dit motorrum. Er du sikker på at den tændspole du har er den rigtige til tændrørene?

/Mads

pho2graph

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #68 Dato: 11. August 2009 kl: 15:53:47 »
Der er virkelig nogen med skarpe syn herinde. Fedt :-) Returfjederen har jeg fået på plads. Og vi har nemlig også kigget lidt på det lille bøjede kølerør.
Det er VW i Varberg som har skiftet de forskellige kølerslanger og muligvis glemt aftørringspapiret inde i et af rørene.

Mads, nej det er jeg ikke sikker på. Kan man teste sådan en tændspole, eller er der et navn/nummer på? Kan sådan en periode fejle?

Prøvede med en anden Digijet boks til formiddag (stor tak Hintze:-) men desværre uden forandring. Nu kaster jeg mig på Hintzes opfordring over en test af benzinpumpen. (det må sq da lykkes at finde den skide fejl på et tidspunkt..:-)

Mads-kaa

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #69 Dato: 11. August 2009 kl: 16:38:22 »
Jeg ved kun hvad der står en håndbøgerne, og sådan en har du vel???

/Mads

pho2graph

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #70 Dato: 11. August 2009 kl: 16:50:25 »
Ja selvfølgelig. Jeg fik købt den blå Haynes forleden dag og er gået igang. Vil læse om tændspolen i aften.

pho2graph

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #71 Dato: 11. August 2009 kl: 19:42:59 »
Med fare for at virke som en spade, har jeg lavet en pære tester. Min mening er at teste om benzinpumpen får strøm, og jeg har lavet det som en insert, altså bare sat pæren ind imellem strøm og pumpe. Er det den korrekte måde at gøre det på ?

Jeg havde pæren liggende ved siden af mig og kørte en tur, og når bilen huggede og hakkede lyste pæren bare lystigt videre. Men det fortæller vel selvfølgelig ikke om pumpen er defekt, kun at den får vedvarende strøm ?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
wbx-winther intro
« Svar #72 Dato: 11. August 2009 kl: 19:51:02 »
Den skulle nok sidde i serie, så den lyser der forbruges strøm af pumpen.

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #73 Dato: 11. August 2009 kl: 21:17:06 »
Det bedste ville nok være at rulle ned til et værksted og få et manometer på brændstoftilførslen i motorrummet. Der er et udtag til det, så det burde ikke være noget problem. Selv om pumpen pumper er det jo ikke sikkert den kan levere tryk nok.

/Mads

pho2graph

  • Gæst
wbx-winther intro
« Svar #74 Dato: 11. August 2009 kl: 22:02:58 »
Ja, I har ret.
Jeg har været ude og køre til aften og det er helt slut med bilen nu.
Har fået tid på et Bosch værksted i Odense, Lange Jørgensen men de kan desværre først på tirsdag...det er sq længe at vente. Var fristende lige at smutte ned på et mindre der ku ta den med det samme.
Giver en melding hvis og så snart de finder fejlen. Hvad står en renoveret DJ 2.1 motor i kroner og øre mæssigt, og kan man få fat på sådan en? ( i tilfælde af at uheldet skulle være ude..den har kørt 299.000 km)

Og, ja Hintze,  altså således at lampen kun får strøm der HAR passeret pumpen ik ? Som i det serieforbundne på billedet herunder? Hvor jeg har parallelforbundet...