Så fik jeg allerede et opkald fra Dr Thing i går eftermiddags, at bilen holdt og spandt hos ham som en mis.
De havde fundet fejlen i et tændingsmodul, sluttrin og skiftet det ud med et andet brugt. Jeg har lagt billeder af det, og af Haynes tegning og forklaring af tændingssystemmet.
Jeg er sikker på flere af jer ved hvad den gør. Nogen som kan forklare det ?
Jeg har ikke super meget forstand på den del, men mener at forstå ud fra Haynes, at det er en control unit, en forstærker der booster spændingen på tændspolen..?
Men utroligt betydning den enhed har haft, og hvor meget hovedpine den har givet, og som bilen nu pludselig kører som en drøm :-)
Men kort sammenfattet hvis nogen støder ind i samme fejl. Så startede bilen med at hugge og sætte ud, som regel på motorvej over 3000 omdrejninger. Vi kunne sagtens køre småture uden at mærke noget. men efter ca 10-14 dage, blev det være og ved lavere og lavere omdrejninger, for til sidst at være næsten hele tiden.
(Og bare lige en stor tak til alle som har hjulpet mig med at fejlfinde. Man bliver jo dejlig klog, og jeg kan forhåbentlig selv med tiden hjælpe til herinde:-)