0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Har kørt lidt test. herunder på motorvej, med digitalt fluke voltmeter til måling af lambda spænding for at få afdækket om der er tale om mager eller fed blanding. når der kørees ml 80- 100 ligger middelspændingen på omkring 0.5 volt, 0V ved slip af gas. ved fuld gas (acc) falder den derimod helt mod 0 V!! (dvs ekstrem mager -- havde forventet 0,9 volt altså fed?) men bilen kører perfekt unden "surging" eller tidligere tøven/ og ½ manglende cyl.?tilsvarende er middelspændingen målt med lambda sonde koblet til computeren uden mærkbare fejl. tilsvarende målinger ses også på motorvej. dog synes højhastighed 110 - 120 at trække spændingen ned igen mod 0 og sågar -0,1 volt, og det opleves som den har svært ved at få spændingen op på 0,2 -0.4 volt selvom der decellereres. men igen bilen kører fint selvom det tyder på ekstrem mager. off/on tænding får dermiod spændingen frem på 0,5 volt igen og synes at holde den der indtil høj fart og kraftig eller fuld gas.
Hey og velkommen,Det er sjovt, for du beskriver fuldstændig en oplevelse jeg havde da jeg kørte hjem fra Fyns træffet i år: Da vi næsten var hjemme (bor på Amager) begyndte bussen at hakke og miste kraft. Jeg var træt og gal så jeg ga' den bare mere gas og stoppede ikke for at checke hvad der var galt. Det passede dog således at vi skulle af motorvejen ca. 5-10 mins efter at jeg mærkede det første hakken og da den kom ned og køre 60-80 i stedet for 100-110 forsvandt det. Det er altså værd at bemærke jeg ikke stoppede motoren men bare skiftede march hastighed. Dette kunne du evt. prøve hvis det sker igen.Jeg har aldrig været ude for det før. Jeg tror det 'bare' er Vanagon Syndrome så jeg har ikke tænkt mere over det eller oplevet det siden.Min er dog en MV'er så vi har forskellig indsprøjtning men alligevel lyder det meget ens...Håber du får styr på det : )
havde tidligere mistanke om evt utætte dyser. kontrol viste alle tætte og ensartede førstøvnings kegler. trykreguleringen er ikke checket, men forestiller mig det ville give tydligere og mere konstante fejl ? Nu checket og "right on spec" : 2.0 bar og 2.5 bar uden vacuum, -- ja desværre kunne man næsten fristes til at meneLambda sonden er ny og af typen Beru og leveret fra det tyske "wagenteile". Dog bekymrer det mig at andre indlæg ikke virker tilfredse med Beru!forsøger at låne et oscilloscop for at checke med hvilken frekvens der skiftems mellem lean/rich og med hvilken middelspænding.