Forfatter Emne: syncro, wbx => diesel  (Læst 17493 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Dato: 18. Juni 2009 kl: 23:37:09 »
mmm...en wbx suger som bekendt temmeligt på brændstof sparegrisen    :?

Så spørgsmålet om konvertering til diesel kommer jo i tankerne...

Rent praktisk:
En 1.9 er til at opdrive,
En syncro diesel tank, nok lidt mere besværlig.
Koblingsklokke + diverse  
...er der der en der har et 'slagte-bil' motorrum jeg kan plukke i ?

Hvad syntes i om iden, for besværligt ?
Der skal siges at det kunne være et vinter projekt og bilen pt ikke har danske papire, vejet til 1480 kg iøvrigt.

Indputs ?

Kkrogsgaard

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #1 Dato: 18. Juni 2009 kl: 23:38:44 »
Hvordan har du båret dig ad med at få vægten så langt ned?

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2009 kl: 23:43:01 »
"lb-reg" dvs helt tom ...og spulet

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
syncro, wbx => diesel
« Svar #3 Dato: 18. Juni 2009 kl: 23:48:21 »
Jeg har en del af de stumper du skal bruge til konvertering. Dog ingen
 syncro dele.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Kkrogsgaard

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #4 Dato: 19. Juni 2009 kl: 00:17:47 »
Jeg har en tank til Diesel liggende. Pluds lidt forskelligt andet.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #5 Dato: 19. Juni 2009 kl: 00:32:00 »
ld-reg = svensk gulpladde, står vist for lastbil-registreret.

Tanken luner du med en varmepistol og trykker en lille bule i til dieselstarteren, ligesom du bare ringer når du vil have min 1,9 motor ;-)
Mvh. Casper

Mølle

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #6 Dato: 19. Juni 2009 kl: 12:27:04 »
Motorbøjler og beskyttelsesplade + bagerste monteringsplader til motorbøjlerne. Du behøver kun selve tanken. Studs mv. er det samme. Der skal kigges lidt på ledningsdiagram før du får forvarmning på nøglen, men et relæ og en knap kan gøre det.

Speedometeret beholder du og bygger over i et diesel instrumentbræt fra en 2x4 for at få forvarme-lampen.

Ledningsnettet fra motorrummet i en diesel passer for  98% vedkommende med ledningsnettet fra Bens (fra motorrummet og frem til kabinen)

Husk koblingsklokke og højgearsaksel.

Hilsen en, der har lavet ombygningen.

Vwcamperlove

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #7 Dato: 19. Juni 2009 kl: 15:08:20 »
Citat fra: "Alp"
mmm...en wbx suger som bekendt temmeligt på brændstof sparegrisen    :?

Så spørgsmålet om konvertering til diesel kommer jo i tankerne...

Rent praktisk:
En 1.9 er til at opdrive,
En syncro diesel tank, nok lidt mere besværlig.
Koblingsklokke + diverse  
...er der der en der har et 'slagte-bil' motorrum jeg kan plukke i ?

Hvad syntes i om iden, for besværligt ?
Der skal siges at det kunne være et vinter projekt og bilen pt ikke har danske papire, vejet til 1480 kg iøvrigt.

Indputs ?


Med fare for ikka at have forstået hvad det egentlig er at du skal bruge, ligger jeg alligevel nedenstående link ude til dig. Tænkte, at det måske er noget du kan bruge?

Link:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60691087

Dit projekt lyder spændende, så god fornøjelse :)

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #8 Dato: 22. Juni 2009 kl: 20:22:06 »
I første omgang har jeg søgt lidt her i forum på hvad der skal bruges, umiddelbart er her en liste.
Men det er unægteligt nemmere med en rådden bil med defekt motor jeg kan plukke af.

-Koblingsklokken, højgearsakslen,
-motorbøjler, beskyttelsesplade,
-bagerste monteringsplader til motorbøjlerne
-forrste gearkasseophæng
-plast-forbindelse mellem luftfilterkasse og turbo.
-nippel mellem oliefilter-sokkel og olierør
-gummi mellem turbo og indsugningsmanifold.
-slanger, ledningsnet
-luftfilterkasse, brændstoffilterkonsol
-starter, instrumentbræt, mv
-Bundkar, ind/ud manifold


For at danne mig et overblik ville det være optimalt hvis jeg får en ide om hvad det skal koste, hvis delene stadig sidder mere eller mindre monteret, vil et foto af motor rummet måske være optimalt.

@Jønne Ukendt: Vil du PM eller skal jeg komme forbi ved lejlighed ?

@Kkrogsgaard: Vil du PM, hvad skal tanken koste og hvad har du ellers på lager.

@casper: Den motor renovering der ligger i en tråd ser fin ud, umiddelbart vil jeg tro det får prisen over bugettet, har du et større lager af AAZ...?  :lol:

@Mølle: Er der ikke noget med at der er en aksel på benz-gearkassen er 15 mm for langt ?

Kkrogsgaard

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #9 Dato: 22. Juni 2009 kl: 20:32:09 »
Du skal være mere end velkommen til at ringe, det er nemmere end alt det her skriveri.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #10 Dato: 22. Juni 2009 kl: 20:38:41 »
Du kunne jo også gå rækkebenz-vejen. Jeg talte med en mand der havde kørt med en 1,6l benzin rækkemotor  (golf). Han syntes den gik fint til bilen og kørte 10-12 km/l. Du kunne jo vælge én med lidt større volumen. Rent bøvl-mæssigt tror jeg dog ikke der er den store forskel mht ombygningen.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #11 Dato: 22. Juni 2009 kl: 20:42:32 »
Citat fra: "dokajønne"
Du kunne jo også gå rækkebenz-vejen. Jeg talte med en mand der havde kørt med en 1,6l benzin rækkemotor  (golf). Han syntes den gik fint til bilen og kørte 10-12 km/l. Du kunne jo vælge én med lidt større volumen. Rent bøvl-mæssigt tror jeg dog ikke der er den store forskel mht ombygningen.
Få lige billeder og beskrivelser af den bil. !

Kurt
Kurt - 25115788

Kkrogsgaard

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #12 Dato: 22. Juni 2009 kl: 21:07:35 »
Men er den ikke lidt underkuet den lille 75 hk motor? Har den et moment på omkring 40 Nm eller sådan?  8)

Ej spøg til side. En 90 hk eller 115 hk eller 129 eller 160 eller 174 hk eller 204 hk. Ja der er muligheder nok da.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #13 Dato: 22. Juni 2009 kl: 21:09:01 »
Citat fra: "Alp"
I første omgang har jeg søgt lidt her i forum på hvad der skal bruges, umiddelbart er her en liste.
Men det er unægteligt nemmere med en rådden bil med defekt motor jeg kan plukke af.

-Koblingsklokken, højgearsakslen,
-motorbøjler, beskyttelsesplade,
-bagerste monteringsplader til motorbøjlerne
-forrste gearkasseophæng
-plast-forbindelse mellem luftfilterkasse og turbo.
-nippel mellem oliefilter-sokkel og olierør
-gummi mellem turbo og indsugningsmanifold.
-slanger, ledningsnet
-luftfilterkasse, brændstoffilterkonsol
-starter, instrumentbræt, mv
-Bundkar, ind/ud manifold


For at danne mig et overblik ville det være optimalt hvis jeg får en ide om hvad det skal koste, hvis delene stadig sidder mere eller mindre monteret, vil et foto af motor rummet måske være optimalt.

@Jønne Ukendt: Vil du PM eller skal jeg komme forbi ved lejlighed ?

@Kkrogsgaard: Vil du PM, hvad skal tanken koste og hvad har du ellers på lager.

@casper: Den motor renovering der ligger i en tråd ser fin ud, umiddelbart vil jeg tro det får prisen over bugettet, har du et større lager af AAZ...?  :lol:

@Mølle: Er der ikke noget med at der er en aksel på benz-gearkassen er 15 mm for langt ?


Heyyy er det din motor og gearkasse på billedet  :!:  :?:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
syncro, wbx => diesel
« Svar #14 Dato: 22. Juni 2009 kl: 21:32:44 »
Det ligner noget Renault.... med træplade?

Hinze