Forfatter Emne: syncro, wbx => diesel  (Læst 17499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #30 Dato: 16. August 2009 kl: 10:12:06 »
Er der ikke andre der har kommentar til den koblings ide, udover det måske er "over-kill" ?

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #31 Dato: 16. August 2009 kl: 10:45:10 »
hvilken motor vil du lægge i ?
Mvh. Casper

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #32 Dato: 16. August 2009 kl: 11:00:29 »
1.9 TD evt med noget intercooler

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #33 Dato: 16. August 2009 kl: 11:21:28 »
Der er ingen problemer i at få den almindelige kobling til at holde med AAZ. Hvis du er paranoid over styrken, så kan du købe særligt stramme koblinger på ebay, og jeg tror, at det er betydeligt billigere end 228 mm løsningen, med mindre du selv har en drejebænk i baghaven.

Brug hellere pengene på en ekstern oliekøler og kontrol af at din vandkøler har tilstrækkelig kapacitet - det er meget mere påtrængende problemer, når man lægger AAZ i.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #34 Dato: 17. August 2009 kl: 23:40:16 »
Citat fra: "Jarl"
Der er ingen problemer i at få den almindelige kobling til at holde med AAZ. Hvis du er paranoid over styrken, så kan du købe særligt stramme koblinger på ebay, og jeg tror, at det er betydeligt billigere end 228 mm løsningen, med mindre du selv har en drejebænk i baghaven.

Brug hellere pengene på en ekstern oliekøler og kontrol af at din vandkøler har tilstrækkelig kapacitet - det er meget mere påtrængende problemer, når man lægger AAZ i.


De ebay koblinger ligger der billeder af tidligere i tråden, det se ud som et afdrejet svinghjul.
Det er lidt et spørgsmål om der ligger et 'forsøgs'-svinghjul et sted

Du mener vandpumpe/køler i en ordenlig stand, ikke Jarl ?

Oliekøler er på huske/ønske-listen.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #35 Dato: 01. Maj 2011 kl: 11:14:53 »
Lidt fyld til den her gamle tråd:

Ingen tvivl om en dieselpumpe er sart når den ligger på 'lager' ..fugt, rust, snask..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7FZwTn26uk4[/youtube]

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #36 Dato: 01. Maj 2011 kl: 11:25:14 »
Jeg har længe haft problemer med at bagerest diff ikke har virkede, nu kom dagen.

Sorry, men når først gearkasse er pillet af er det langt lettere at få til at virke.
Den langsigtede løsning er bestemt at få den udvendige del af akslen lukket inde, så man er fri for skulle bøvle mere med at rear-diff ikke virker.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=neWfnu-_Lho&feature=related[/youtube]

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #37 Dato: 01. Maj 2011 kl: 13:06:06 »
Når nu du leger med diffen, kan du så fortælle mig om man kan pille pinden og bøsningen ud, uden at skulle skille gearkassen ad??

OVERVEJER at pille dem ud af både gearkassen og for diff. til vinter og så få det renset ordentligt af for ir og skidt eller evt. få fat i det sæt rustfrie der findes, så man slipper for at det irrer...

PS. Er det den JX pumpe vi fandt ude i garagen der ser sådan ud indvendigt??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #38 Dato: 01. Maj 2011 kl: 14:31:27 »
Der står lidt om spær vedligeholdelse her-http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-9796-postdays-0-postorder-asc.html.
Jeg kan godt levere en hulens masse billeder om det hvis i er inteseret.

Og alp. Hvad med en subaru motor i bilen.

Mv Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #39 Dato: 01. Maj 2011 kl: 14:34:11 »
Citat fra: "BlackChart"
Når nu du leger med diffen, kan du så fortælle mig om man kan pille pinden og bøsningen ud, uden at skulle skille gearkassen ad??

OVERVEJER at pille dem ud af både gearkassen og for diff. til vinter og så få det renset ordentligt af for ir og skidt eller evt. få fat i det sæt rustfrie der findes, så man slipper for at det irrer...

PS. Er det den JX pumpe vi fandt ude i garagen der ser sådan ud indvendigt??


Du ka IKK få pinden ud uden at skille gearkassen ad, no way.
Ser lige om ikke jeg kan skyde et forklarende billed.
Jeg smed gearkasse på siden, så det kunne løbe ned langs akselen WD40/olie/motion så virker det igen.


Ja det er pumpen fra garagen ;-)
Men det ser nok vildere ud end det var, men ingen tvivl pumperne har bedst af at stå tørt med diesel i, med mindere man har mod på at splitte den ad.

Jeg får muligvis brug for den tilslutning på højtryksdele vi snakkede om, Morten, de er godt nok lange dem der sidder på AAZ pumpen ?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #40 Dato: 01. Maj 2011 kl: 15:06:04 »
Jammen, du ved hvor der ligger en pumpe mere, og der var de svjh. alle 4 i samme længde...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mølle

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #41 Dato: 01. Maj 2011 kl: 16:45:46 »
Citat fra: Alp
Citat fra: "BlackChart"
Når nu du leger med diffen, kan du så Du ka IKK få pinden ud uden at skille gearkassen ad, no way.
Ser lige om ikke jeg kan skyde et forklarende billed.
Jeg smed gearkasse på siden, så det kunne løbe ned langs akselen WD40/olie/motion så virker det igen.



Hej Alp

Når du er inde ved diffen (har pillet klokken af), så kan pinden vel godt komme ud???

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #42 Dato: 01. Maj 2011 kl: 16:48:03 »
Så længe det bare er klokken der skal af er det jo ikke så galt...Det burde vel være nok at tage klokken af...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #43 Dato: 01. Maj 2011 kl: 18:48:50 »
Okay, nu skal vi ikke have rodet tingene mere sammen end nødvendigt.
Koblingsklokken skal af for akslen til 'rear-diff' kan komme ud.
Der sidder en stift der skal ud, se rød pil.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #44 Dato: 01. Maj 2011 kl: 18:58:07 »
Citat fra: "Hr mortensen"
Der står lidt om spær vedligeholdelse her-http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-9796-postdays-0-postorder-asc.html.
Jeg kan godt levere en hulens masse billeder om det hvis i er inteseret.

Og alp. Hvad med en subaru motor i bilen.

Mv Daniel


Jeg hælder nok mest til brændstof økonomi så det må vel være TDI
Hvad er km/l pronosen på subaru motoren ?