Forfatter Emne: vægt til syn  (Læst 1920 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bussen

  • Gæst
vægt til syn
« Dato: 26. Juni 2009 kl: 20:26:17 »
hej er der nogen som ved hvad jeg må pille af når jeg skal til syn jeg har en bus med 9 pladser må jeg tage mine bænke ud så jeg kommer under 1500 kg  :?:

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
vægt til syn
« Svar #1 Dato: 26. Juni 2009 kl: 21:17:49 »
Har du prøvet at tjekke vægte inden, så har du jo en ide om hvor mange kg. du skal finde!
Carsten

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
vægt til syn
« Svar #2 Dato: 26. Juni 2009 kl: 22:29:44 »
Citat fra: "bussen"
hej er der nogen som ved hvad jeg må pille af når jeg skal til syn jeg har en bus med 9 pladser må jeg tage mine bænke ud så jeg kommer under 1500 kg  :?:


Du må gerne tage sæderne ud for at komme ned i vægt, men du må ikke sætte dem i igen efter nedvejningen. Bilen bliver kun godkendt til det antal sæder som er i bilen ved nedvejningen, og det bliver skrevet i den nye reg.attest.
Bliver du senere "fanget" med for mange sæder i bilen, bliver det meget dyrere end det du har sparet i vægtafgift.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

bussen

  • Gæst
vægt til syn
« Svar #3 Dato: 27. Juni 2009 kl: 13:08:47 »
ok men der står ikke noget på min reg att. om hvor mange pladser der er i den nu og den er jo på hvide plader  :?:

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
vægt til syn
« Svar #4 Dato: 27. Juni 2009 kl: 17:00:46 »
Hej !
Det står der på de nye reg. att. , har lige fået min synet , der skrev synsmanden forkert 5 pladser , den er 7 pers , så det måtte jeg lave om .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
vægt til syn
« Svar #5 Dato: 27. Juni 2009 kl: 17:23:37 »
hvornår er de begyndt på det min var til syn i november sidste år og der står intet
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
vægt til syn
« Svar #6 Dato: 27. Juni 2009 kl: 17:28:02 »
Citat fra: "bos1"
hvornår er de begyndt på det min var til syn i november sidste år og der står intet
Nu skriver du syn, du får vel ikke en registrerings attest hver gang du syner ?.

Den nye registrerings attest, HAR antallet af sæder på. Så kan politiet nemmere give bøde for at der er for mange med. !

Kurt
Kurt - 25115788

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
vægt til syn
« Svar #7 Dato: 27. Juni 2009 kl: 18:27:11 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Citat fra: "bos1"
hvornår er de begyndt på det min var til syn i november sidste år og der står intet
Nu skriver du syn, du får vel ikke en registrerings attest hver gang du syner ?.

Den nye registrerings attest, HAR antallet af sæder på. Så kan politiet nemmere give bøde for at der er for mange med. !

Kurt


min er også den nye i 2 dele og det var det også til syn + at jeg har været oppe 2 gange og få lavet den om pga forkert trailervægt og 1 gang med nye nr plader
men der står stadig intet om hvor mange der må være i den
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

bussen

  • Gæst
vægt til syn
« Svar #8 Dato: 27. Juni 2009 kl: 19:51:28 »
hej det er ogse en ny 2 delt reg att. jeg har, der er godt nok et felt som hedder s1. antal siddepladser men der står intet og vi har lige pillet 65,2kg ud og det skulle lige kunne komme under de 1500kg men nogen skriver at men ikke må pille sit res.hjul af for at smide vægt hvad siger i til det :?

Mads-kaa

  • Gæst
vægt til syn
« Svar #9 Dato: 27. Juni 2009 kl: 19:54:12 »
Et hypotetisk spørgsmål: Hvad hvis man bliver stoppet med færre sæder end dem som står på registringsattesten?
På * og LLE modellerne kan man jo fjerne de to rygvendte sæder på ti sekunder.

/Mads

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
vægt til syn
« Svar #10 Dato: 27. Juni 2009 kl: 20:20:11 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Et hypotetisk spørgsmål: Hvad hvis man bliver stoppet med færre sæder end dem som står på registringsattesten?
På * og LLE modellerne kan man jo fjerne de to rygvendte sæder på ti sekunder.

/Mads

Rent hypotetisk, kan du vel have 4 kasser øl mere med, inden du når vægt grænsen.  :)

Nu om dage må du kun medbringe de passagerer der er sæde og seler til. (ja ja der er stadig få sele undtagelser)

Det er dog ikke blevet pligtigt at have max antal passagerer med hver gang, selvom det kunne hjælpe miljøet lidt. Derfor er det ligegyldigt om sæderne er der.

Kurt
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
vægt til syn
« Svar #11 Dato: 27. Juni 2009 kl: 20:34:42 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Derfor er det ligegyldigt om sæderne er der.

Kurt


Altså undtagen til syn...

/Mads

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
vægt til syn
« Svar #12 Dato: 28. Juni 2009 kl: 10:08:43 »
Rent hypoteknisk : Det er ikke alle synsfolk som overholder reglerne (fact)

HVIS de overholder reglerne, så SKAL der være foretaget en konstruktiv ændring af køretøjet før det kan lade sig gøre at få nedsat egenvægten. !!!

ALLE konstruktive ændringer er skrevet i bilens database, men ikke altid på reg.attesten. !!!

MEN på reg.attesten er der et felt med sædeantal.
Derfor skal sædeantal være påført reg.attesten, men kun hvis en ændring af sædeantal er godkendt som en konstruktiv ændring. !!!

OG hvor dyrt mon det kan blive hvis man bliver indblandet i et uheld, måske endda med dødelig udgang, og man har haft 9 personer i sin bil som kun er godkendt til 6 personer. Selv om synsmanden ikke har fået skrevet det i papirerne, vil det sikkert blive opdaget i sådan et tilfælde.

Og hvordan skulle nogen så opdage det, hvis det ikke står i reg.attesten ?

FORDI det ikke altid står i reg.attesten hvilken konstruktiv ændring der er foretaget for at få nedsat egenvægten.
MEN når man går ind på centralregistret for køretøjer kan man se alle bilens data, og der vil man så kunne se hvis der er ændret i sædeantal.

Og selvfølgelig må man have færre sæder i bilen end den er godkendt til (undtaget til syn), men aldrig flere.

Og spørgsmålet om reservehjul eller ej, kommer igen an på om synsmanden overholder reglerne, for det skal være der da bilen er godkendt med det, og det er endnu ikke er godkendt som en konstruktiv ændring at smide sit reservehjul ud.

God tur.  :wink:


Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
vægt til syn
« Svar #13 Dato: 28. Juni 2009 kl: 10:22:36 »
Godt med nogle klare facts. Er der nogen der har kikke"adgang" til denne "hemmelige" database. Kunne være interessant om der står vi kunne bruge i andre sammenhæng.....tænker måske T3 godkendt med SA, 2,6i med 100kW. mums. Det er vel VW godkendte data og må kunne anvendes, eller hva?

Hinze

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
vægt til syn
« Svar #14 Dato: 28. Juni 2009 kl: 10:37:35 »
Desværre er det vist kun dem på motorkontoret og lignende folk som har adgang og de kan sikkert kun søge på stelnr. og ikke nogen generel modelsøgning.
Med det er da et forsøg værd, at prøve og spørge næste gang der skal hentes nr.plader.  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.